Butelkowa historia na EURO 2020

Butelkowa historia na EURO 2020
Mistrzostwa Europy 2020 powoli przechodzą w fazę pucharową. Za nami świetne bramki, emocjonujące mecze, ale także nietypowe konferencje, na których w roli głównej pojawiają się producenci napojów. Czy butelkowe afery mogą zagrozić markom, które na EURO chciałby uzyskać pozytywny rozgłos poprzez mecenat sportu?

Rozdział pierwszy: Cristiano Ronaldo

Jeden z najlepszych piłkarzy na świecie nieraz grał pierwsze skrzypce na boisku, lecz teraz przyjrzymy się jego dokonaniom na konferencji, która odbyła się w zeszły wtorek, a obiegła cały świat. Jeżeli ktoś jeszcze nie słyszał najbardziej obserwowany w mediach społecznościowych (w sumie ponad 517 milionów polubień i obserwacji) piłkarz przesunął poza kadr butelki Coca-Coli, po czym doradził, że warto pić wodę.   

Rozdział drugi: Stanisław Czerczesow

Zupełnie inaczej do sprawy podszedł Stanisław Czerczesow. Obecny selekcjoner reprezentacji Rosji zdecydował się… skorzystać z faktu, że przed nim stoją butelki Coca-Coli i po prostu ugasić pragnienie. Warto zaznaczyć fakt, że wybór padł na wersję bez cukru… W końcu musi dawać dobry przykład piłkarzom!   

Rozdział trzeci: Paul Pogba

Jeszcze inna sytuacja miała miejsce, gdy na konferencję przyszedł Paul Pogba. Reprezentant Francji jest wyznawcą islamu, przez co obowiązuje go zakaz spożywania alkoholu. Prawdopodobnie z tego powodu butelka Heinekena powędrowała pod stół. Co ciekawe, po tym geście, akcje firmy Heineken wzrosły na wartości o 1,65% co przekłada się na ponad 1 miliard dolarów.  

Rozdział czwarty: Andrij Jarmołenko

Jak do tej pory ostatnim viralem butelkowym na EURO 2020 popisał się Andrij Jarmołenko. Reprezentant Ukrainy postanowił skorzystać z niechęci Ronaldo i Pogby do reklamowania produktów Coca-Coli oraz Heinekena i samemu stać się twarzą tych marek. Pod koniec konferencji przybliżył butelki z napojami obu firm i zachęcił ich przedstawicieli do kontaktu. Czy dojdzie do podpisania kontraktu reklamowego? Na pewno byłoby to strzałem w dziesiątkę!   

Finał

O ile na poznanie mistrza Europy przyjdzie nam jeszcze chwilę poczekać, to możemy już pokusić się o ocenę wpływu wyżej wymienionych sytuacji na marki. Jak już wcześniej wspominałem, po geście Paula Pogby akcje Heinekena zyskały na wartości. Z goła inaczej było po incydencie związanym z Ronaldo. Wtedy to wartość Coca Coli spadła o 4 miliardy dolarów. Lecz czy możemy bezpośrednio połączyć te akcje z wahaniami wartości spółek? Moim zdaniem nie do końca – tego typu odchylenia nie są niczym zaskakującym i wydaje mi się, że wyżej opisane gesty mogły mieć jedynie marginalny wpływ na giełdę. Lecz spójrzmy na tę całą sytuację z punktu marketingu. Pozwoliłem wpisać sobie hasła “Coca Cola” i “Heineken” w Google Trends. Jednoznacznie widać, że zainteresowanie tymi markami znacznie się zwiększyło (Coca Cola: 14.06 – 14, 15.06 – 44, 16.06 – 100, Heineken: 14.06 – 40, 15.06 – 42, 16.06 – 100). Warto zastanowić się czy sam fakt skoku zainteresowania należy traktować jako coś pozytywnego w związku z tym, że dwukrotnie butelki zostały ściągnięte ze stołu. Ciężko jednoznacznie to wyrokować warto poczekać na bardziej konkretne dane, chociaż osobiście wydaje mi się, że obie marki zyskają na “butelkowej aferze”. Na przegranej pozycji wydaje się na ten moment być tylko jeden podmiot – UEFA. Włodarze EURO 2020 stwierdzili, że każdy ma prawo pić co chce, zatem nie wyciągną konsekwencji wobec piłkarzy. Jest to decyzja jak najbardziej zrozumiała wejście na wojenną ścieżkę z Cristiano Ronaldo byłoby strzałem w kolano, jednak warto zwrócić uwagę na fakt, że UEFA nie broni swoich sponsorów. Jestem niezmiernie ciekaw czy w przyszłości spowoduje to trudności z zawieraniem umów sponsorskich przez tę organizację. A jaka jest Wasza opinia na temat wyżej opisanych wydarzeń?
Autorem tekstu jest Paweł Moszkowicz. Źródło grafiki ilustrującej wpis: unsplash.com  


📢 Zapraszamy także do naszych grup:

➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs ➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5 ➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3 ➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn ➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG ➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI ➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq ➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage: ➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna: ➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama: ➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze