fbpx

Client Service wizytówką każdej agencji

Client Service jest wizytówką każdej agencji. Przede wszystkim dlatego, że to accounci są pierwszym kontaktem dla naszych klientów (a także dostawców i partnerów biznesowych). To właśnie accounci (od juniora executive’a przez samodzielnych managerów po supervisorów i dyrektorów) każdego dnia są na pierwszej linii ognia. To oni odbierają telefony, odpowiadają na potrzeby klientów i budują z nimi relacje.

Dlatego od każdego accounta oczekujemy określonych kompetencji twardych i miękkich – doświadczenia, wiedzy, umiejętności społecznych i cech osobowościowych, które spójne są z wartościami i tożsamością firmy. Ale przede wszystkim poszukujemy TALENTÓW. To słowo klucz każdej współczesnej rekrutacji. Bywa, że widzimy w kimś potencjał, który z różnych przyczyn nie pasuje do aktualnie prowadzonej rekrutacji, ale ponieważ talent to zasób na wagę złota, zdarza nam się zaproponować mu inne stanowisko lub pracę w innym zespole. Co to oznacza? Że jeśli, Drogi Kandydacie, jesteś talentem, to zrobimy wiele, abyś dołączył do naszego zespołu, obejmując pozycję, która będzie najbardziej efektywna zarówno z punktu widzenia organizacji, jak i Twojego rozwoju zawodowego. 

Jakie umiejętności i kompetencje twarde należy posiadać, aby pracować w Client Service agencji reklamowej?

To, jakiego szukamy doświadczenia merytorycznego – rodzaj, lata, jakość – zależy od wielu czynników, takich jak specyfika zespołu, klienta czy poziom stanowiska. 

🚀 Prowadzenie projektów i zarządzanie zespołem projektowym.

Obejrzenie w dowolnym medium reklamy poprzedza długi proces przygotowań i realizacji zaczynający się od briefu klienta, przez prace strategiczne, kreatywne aż po egzekucję. Nadzór nad całym tym procesem, zaplanowanie go i sprawne przeprowadzenie to zadanie działu client service. Pożądane kompetencje to oczywiście: dobra organizacja pracy własnej i zespołu, strategiczne myślenie, umiejętność zaangażowania i zdyscyplinowania interdyscyplinarnego teamu, ale też asertywność, rzetelność i odpowiedzialność.  

🚀 Prowadzenie kampanii reklamowych.

W Plej działają teamy, które obsługują różnych klientów w różnych kanałach: BTL, ATL, digital i/ lub social media – nie oczekujemy doświadczenia BTL-owego, kiedy rozwijamy zespół digitalowy i na odwrót, co nie zmienia faktu, że przejścia pomiędzy zespołami i rozwój nowych kompetencji są wewnątrz agencji jak najbardziej możliwe.

🚀 Doświadczenie w pracy w agencji reklamowej.

Na pewno jest to dodatkowym atutem. W przypadku stanowisk juniorskich nie jest ono konieczne, ale w pozostałych sytuacjach często wymagane. 

🚀 Znajomość języka angielskiego.

W zależności od klienta, nie zawsze język angielski jest konieczny, ale w niektórych przypadkach bywa wymagany.

🚀 Wykształcenie w obszarze reklamy i marketingu.

To cenny atut, ale wiedzę o reklamie i marketingu można zdobyć także w inny sposób. Dlatego nie skreślamy osób, które nie ukończyły takich kierunków i nie oczekujemy takiego wykształcenia od kandydatów.

🚀 Zarządzanie zespołem. 

W sytuacji kiedy poszukujemy managera do już utworzonego zespołu, doświadczenie w zarządzaniu uważamy za konieczne. 

Jakich kompetencji miękkich poszukujemy u accountów?

🚀 Umiejętności działania pod presją czasu i bardzo dobrej organizacji pracy.

Pracujemy dla topowych marek i liderów rynkowych, którzy realizują najwyższe standardy komunikacji, a od agencji oczekują najwyższej jakości obsługi i kontaktu, którą im zapewniamy.  

🚀 Doskonałej umiejętności nawiązywania relacji.

Nasi klienci zwykle zostają z nami na lata. Przykładem jest PLAY, z którym współpracę w zakresie obsługi BTL i eventów rozpoczęliśmy ponad dekadę temu, a zaufanie klienta i zbudowane relacje zaowocowały zaproszeniem do kolejnych przetargów i poszerzeniem wspólnych działań o digital i social media.. Relacje i zaufanie w obsłudze klienta to dla nas kluczowe wartości w Client Service.  

🚀 Umiejętności współpracy zespołowej i komunikatywności. 

Nie pracujemy w pojedynkę i mamy różne charaktery – z radością witamy w zespole osoby, które lubią pracować z ludźmi, z łatwością porozumieją się z każdym i wiedzą, co to znaczy konstruktywny, stały feedback.

🚀 Odpowiedzialności i samodzielności.

Stawiamy na dużą samodzielność accountów od juniora po seniora. Nasz model zarządzania to bardziej leadership niż management. Nasi liderzy wspierają i doradzają, inspirują, a nie kontrolują. Za projekt odpowiada ten, kto go prowadzi. 

🚀 Kultury osobistej.

Niemal od pierwszego dnia account wchodzi w kontakt z klientem, partnerami biznesowymi, podwykonawcami, a także kolegami z innych działów, dyrektorami i zarządem, stając się równocześnie wizytówką firmy. Mówimy sobie na „ty”, lubimy pożartować, ale wszystko z wyczuciem i z klasą.

🚀 Inicjatywy, otwartości, elastyczności. 

To są wartości dodatkowe, to „coś”, co sprawia, że niektórzy właściwie od pierwszych chwil w Plej są po prostu „plejowi”. 

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym, co robimy i kim jesteśmy, zapraszamy na www.plej.pl oraz na nasze profile na LinkedInFacebooku. A jeśli chciałbyś dołączyć do naszego zespołu Client Service, kliknij w poniższe ogłoszenie!

Autorką artykułu jest Danuta Godłoza, HR manager w Plej Sp. z o.o.
Z agencją Plej związana od 12 lat. Swoją karierę w branży reklamowej rozpoczynała jako account i event manager. Od 6 lat zarządza w agencji działem HR, w tym odpowiada za wszystkie procesy rekrutacyjne w firmie. Z wykształcenia pedagog i politolog, specjalista od stosunków interkulturowych. Prywatnie mama Franka i Antosia oraz wielka fanka motoryzacji.

 

Autorem zdjęcia ilustrującego wpis jest M. Cedzyński.