Co to jest Wordle? Tę grę właśnie kupiła spółka New York Times Co.

Co to jest Wordle? Tę grę właśnie kupiła spółka New York Times Co.

Spółka New York Times ogłosiła, że kupiła grę „Wordle”, która podbiła serca użytkowników na całym świecie. Łamigłówka słowna pomoże NYT zatrzymać odbiorców?

Popularność gry słownej Wordle rośnie z tygodnia na tydzień ku zaskoczeniu samego jej twórcy – Josha Wardle. Postanowiła na nią postawić spółka New York Times, która to ją odkupiła za niemałe pieniądze. Choć dokładna kwota nie jest znana, to agencja Reuters podaje, że mogła to być suma siedmiocyfrowa.
Nowi właściciele twierdzą, że nie zamierzają wprowadzać w niej zmian, oraz co pewnie wiele osób zastanawia – nie będzie ona płatna.

Co to jest Wordle?

Jeśli dopiero usłyszeliście tę nazwę i zastanawiacie się w czym tkwi fenomen tej łamigłówki, to przychodzimy z odpowiedzią. Po pierwsze, kluczowa jest tutaj m.in. prostota i łatwy dostęp. Polega ona na odgadnięciu pięcioliterowych słów. Gracz do wykorzystania ma 6 szans. Co ważne, gra jest darmowa i na dodatek, aby w nią zagrać, nie trzeba pobierać żadnej aplikacji, ani nawet się rejestrować – korzystamy z niej z poziomu przeglądarki.

Co to jest Wordle

Źródło: Wordle

W miarę uzupełniania pól łamigłówki literami, te zmieniają swój kolor na szary, zielony lub żółty. Co oznaczają?

  • szare pola to litery, których nie ma w haśle,
  • zielone pole oznacza, że odgadliśmy literę, która znajduje się w naszym haśle oraz wskazaliśmy jej prawidłowe miejsce,
  • żółte pole mówi nam, że litera w haśle się znajduje, ale wskazaliśmy jej niewłaściwe położenie.

Po odgadnięciu hasła, swoim wynikiem można się podzielić na Twitterze, dlatego nie zdziwcie się, kiedy u swoich znajomych zobaczycie zielono-żółto-szare pola.
Co ważne, można odgadnąć tylko jedno hasło dziennie.

Dlaczego New York Times kupił Wordle?

Sam twórca łamigłówki nie zamierzał w nią inwestować. NYT jednak widzi w niej niebywały potencjał. Ma ona pomóc w utrzymaniu odbiorców, którzy coraz chętniej, zamiast sięgać po wersje papierowe dzienników, wybierają źródła informacji online. NYT Co. ma w planach zdobycie aż 10 mln subskrybentów i to do 2025 roku.

Wordle będzie miało teraz swój wkład w codzienność, ponieważ umożliwi milionom ludzi na całym świecie korzystanie z „New York Timesa”, zapoznawanie się z codziennymi wiadomościami oraz zaspokajanie innych potrzeb – czytamy w oświadczeniu spółki New York Times Co.

Polska wersja Wordle

Jeśli nie czujecie się na siłach w odgadywaniu słów po angielsku, to możecie skorzystać również z polskiej wersji tej łamigłówki. Znajdziecie ją na literalnie.fun. Twórcy przyznają, że gra była inspirowana właśnie Wordle.

Dlaczego warto grać w Wordle?

Skąd tak duża popularność łamigłówki słownej? Przede wszystkim doskonale pobudza kreatywność i dla wielu osób może być idealnym początkiem dnia. Naszym zdaniem doskonale przypadnie do gustu m.in. marketerom. Co więcej, możemy odgadnąć tylko jedno słowo dziennie, więc nie musimy się obawiać, że pochłonie nas ona bez reszty na kilkadziesiąt minut, czy nawet całe godziny.

Korzystaliście już z Wordle?

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner kampanii #MisjaZmiana z Krzysztofem Stanowskim i Julką

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze