Debata #PoStronieKobiet – jaka przyszłość czeka kobiety w marketingu?
Debata o równości w miejscu pracy

Jak stworzyć świat równych szans dla kobiet i mężczyzn? Na to pytanie odpowie debata #PoStronieKobiet

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważna jest równość w miejscu pracy. Niemniej, jak wynika z badań, wciąż na polskim podwórku robi się za mało w tym zakresie. Debata #Postroniekobiet to szczególny projekt. Być może po raz pierwszy w Polsce przeprowadzona zostanie publiczna dyskusja, dokładnie zgłębiająca tę kwestię. Wydarzeniu nadadzą tempa eksperci i profesjonaliści z różnych branż zawodowych – świata kultury, mediów, marketingu, przedstawiciele organizacji społecznych i aktywiści. Premiera wydarzenia już 10 listopada o godzinie 15:00 na łamach postroniekobiet.pl.

Już w kwietniu 2022 roku został opublikowany raport #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu. Wzięło w nim udział blisko 500 osób z branży i jak pokazują statystyki, sytuacja nie rysuje się w jasnych barwach. Znamienne, że choć w reklamie i  marketingu, kobiety stanowią większość, dalej narażone są na dyskryminację. Jedynie 20 proc. ankietowanych nie spotkało się z nią w swoim miejscu pracy. Debata #PoStronieKobiet to krok dalej w walce o równe traktowanie płci w na rynku pracy. W końcu tylko akcja może doczekać się reakcji. Jako współorganizatorzy, wraz z firmą E.ON. serdecznie zachęcamy do obejrzenia nagrania już jutro, 10 listopada. Pod przewodnictwem Agaty Małkowskiej-Szozdy z magazynu Press zaproszeni goście omówią szczegółowo, jak obecnie wygląda kwestia równości kobiet i mężczyzn na arenie zawodowej i nie tylko, oraz jak potencjalnie możemy na nią wpłynąć.

#PoStronieKobiet – czemu ten raport wniósł tak wiele?

Z raportu #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu wynika, że choć 87 proc. kobiet i 91 proc. mężczyzn są niemal zgodni, że posiadają wiedzę i kompetencje na mniej więcej takim samym poziomie, to kobiety rzadziej są liderkami czy ekspertkami.

  • Jedynie 43 proc. kobiet bierze czynny udział w istotnych z punktu widzenia firmy prezentacjach i spotkaniach, podczas gdy w przypadku mężczyzn wynik ten osiąga 66 proc., czyli aż o 23 punkty procentowe więcej. Istotną rolę odgrywa tutaj przekroczenie mistycznego progu połowy, który stawia daną grupę w pozycji większości lub mniejszości.
  • Szczególnym niepokojem powinien natomiast napawać fakt, że raptem 20 proc. ankietowanych kobiet zadeklarowało, że w sytuacjach zawodowych nie spotyka się z dyskryminacją ze względu na płeć. Sytuację dodatkowo zaognia, że jedynie połowa miała szczęście uniknąć seksistowskich komentarzy oraz molestowania słownego.
  • Trudno oczekiwać zapanowania równości w obliczu zatrudnienia, skoro raptem niewiele ponad 1/4 przebadanych firm zadeklarowała stosowanie u siebie praktyk równościowych.

Debata #PoStronieKobiet – potrzebujemy różnorodności, żeby mówić o równości

Temat równości nie może być rzetelnie omówiony, jeżeli wśród uczestników brakuje różnorodności. Budowanie pełnego obrazu sytuacji przypomina bowiem układanie puzzli. Wszystkie elementy są konieczne, żeby przedstawiony całokształt był wiarygodny. Z tego względu w wydarzeniu wezmą udział zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Ponadto, możemy spodziewać się tam bogatej reprezentacji wszechstronnych branż. W debacie wezmą udział przedstawiciele marketingu i reklamy – nawiązując do opublikowanego raportu #PoStronieKobiet: Równość płci w reklamie i marketingu. Ale to nie wszystko! Wśród gości głos zabiorą także osoby ze świata kultury, aktywiści społeczni, psychologowie oraz specjaliści z backgroundem kulturowym.

Uczestniczkami i uczestnikami wydarzenia będą:

  • Alina Czyżewska – aktorka i aktywistka Watchdog Polska, współzałożycielka ruchu miejskiego Ludzie dla Miasta,
  • Justyna Lach – dyrektor marketingu Yes Biżuteria, nominowana do tytułu Marketera Roku przez miesięcznik Press,
  • Dr Zofia Smełka-Leszczyńska – chief creative strategist w Hill+Knowlton Strategies, psycholożka i antropolożka kultury,
  • Marta Majchrzak – psycholożka i badaczka społeczna, założycielka firmy badawczej Herstories.pl,
  • Michał Kazimierczak – dyrektor strategiczny & partner Heart & Brain,
  • Rafał Madajczak – redaktor naczelny Gazeta.pl.

Z czego wynika dyskryminacja i jak się jej przeciwstawić?

Podstawą dyskryminacji jest przede wszystkim gruntowanie w społeczeństwie pewnych stereotypów. Gdy stają się one wystarczająco silne, zaczynają przybierać formę prawd uniwersalnych. Jak zatem walczyć z takimi realiami życia? Przede wszystkim poprzez budowanie świadomości społecznej. Natomiast podstawą do uświadomienia sobie problemu jest dialog, wzajemne zrozumienie i szacunek. Debata #PoStronieKobiet zamierza właśnie dążyć do budowania środowiska pracy, opartego o równe szanse dla wszystkich, wynikające wyłącznie z posiadanego wykształcenia i kompetencji.

Więcej dowiesz się ze strony internetowej postroniekobiet.pl. Premiera debaty już 10 listopada o godz. 15:00.

Szczegóły debaty


Źródło zdjęcia: Materiały prasowe