fbpx

Dlaczego warto prowadzić kanał marki na YouTube?

Poradnik od LifeTube, cz. 2

Internet jest naturalnym środowiskiem konsumentów w wieku do 34. roku życia. Jednocześnie czas spędzany na oglądaniu TV w tej samej grupie sukcesywnie spada. Odpowiedzią na te zjawiska jest kanał marki, czyli największy projekt, jaki brand może podjąć na YouTube. Dlaczego warto w niego zainwestować i dla kogo będzie najlepszy? Sprawdźcie!

Autorką tekstu jest Kasia Krukar, social media freak w pracy i po godzinach. Zawodowo zajmuje się nimi od 7 lat. Ma za sobą doświadczenie w pracy agencyjnej, po stronie klienta oraz w prowadzeniu własnej firmy oferującej szkolenia i usługi z zakresu digital marketingu. Obecnie, jako social media manager, związana jest z grupą LTTM, gdzie odpowiada za realizację strategii, płatne kampanie reklamowe w social mediach i stałą komunikację marek w kanałach społecznościowych.


Czym jest kanał marki?

Zmiana w konsumpcji mediów sprawia, że YouTube często traktowany jest jako pierwszy wybór, jeśli chodzi o oglądanie treści wideo. W związku z tym konieczne jest rozszerzanie działań digitalowych marki, które zapewnią dobudowanie zasięgu i częstotliwości w grupie docelowej. Wśród nich wyróżnia się właśnie kanał marki na YouTube, który dla brandu jest czymś więcej niż tylko dodatkowym kanałem komunikacji z konsumentami. YouTube to przede wszystkim medium społecznościowe. Oprócz tego, że służy do publikowania wideo, umożliwia komentowanie, udostępnianie i zostawianie reakcji. Marka, dzięki ciągłej komunikacji z widzami, może reagować na ich potrzeby i budować zaangażowaną społeczność.

Dlaczego warto? 

Dzięki posiadaniu kanału na YouTube marka może przekazać swoje wartości oraz wchodzić w bezpośrednie interakcje z klientami. Kanał marki gwarantuje nie tylko dotarcie do grupy docelowej, ale również pełną kontrolę nad publikowanymi treściami, dzięki czemu zapewniony zostaje również brand safety

Kanał marki można też wykorzystać do zasięgowych i wizerunkowych akcji, konkursów i przekierowywania ruchu do innych mediów. Skuteczny będzie także przy generowaniu leadów, wspieraniu sprzedaży oraz w budowaniu świadomości marki. Dodatkowo stanowi wiarygodne źródło informacji i pozwala na lojalizowanie grup, do których trudno dotrzeć innymi kanałami komunikacji. 

Dużą zaletą kanału marki jest także fakt, iż umożliwia długie życie treści, które dodatkowo są wysoko pozycjonowane w wyszukiwarkach.

Dla kogo jest kanał marki?

Kanał marki to długoterminowa inwestycja o najwyższym zwrocie. Ale czy dla każdego? Sprawdźmy!

Własny kanał na YouTube sprawdzi się w przypadku tych marek, których grupa docelowa ogląda YouTube. Jeśli więc brand celuje w w osoby powyżej 55. roku życia, to w tym wypadku reklamy telewizyjne będą zdecydowanie lepszym wyborem. Chłodna, obiektywna ocena potencjału grupy docelowej na YouTube powinna być pierwszym i najważniejszym krokiem przed podjęciem inwestycji w kanał marki.

Kanał marki jest też rozwiązaniem dla brandów, które kierują swoje produkty lub usługi do sprecyzowanej lub wyspecjalizowanej grupy docelowej. YouTube, w odróżnieniu od tradycyjnych mediów, daje możliwość dotarcia do ekspertów i specjalistów w dziedzinie, w której specjalizuje się marka. 

Jeśli marka posiada odpowiednie zasoby – nie tylko budżet, ale też czas – to kanał na YouTube może być dobrym rozwiązaniem, w szczególności gdy oczekujemy długotrwałych efektów.

Kanał marki to długoterminowy projekt, który jest sporą inwestycją, ale cechuje go też największy zwrot. Ten rodzaj współpracy pozwala na skuteczne wzmacnianie pożądanego wizerunku w ramach precyzyjnych grup docelowych, które odrzucają tradycyjną reklamę (ślepota banerowa, AdBlocki). To jednocześnie jedno z najbezpieczniejszych dla marek narzędzi influencer marketingu, pozwalające na wysoki stopień kontroli treści (w porównaniu do działań na kanałach influencerów).

części pierwszej tego cyklu dowiecie się, czym jest cross-promocja na YT!

Natomiast tutaj przeczytacie, jak wybrać influencera do swojej kampanii 🙂

Źródło zdjęcia ilustrującego publikację: canva.com