fbpx
#dzienszpilek

#DzienSzpilek

O co w tym chodzi?

#DzienSzpilek to element akcji butiku Moliera 2, w której za każde zdjęcie butów na wysokim obcasie, które będzie opatrzone tym hashtagiem oraz wstawione publicznie na social media, zostanie przekazane 2 zł na dzieci walczące z chorobami nowotworowymi. Na Instagramie zostało opublikowanych prawie 180 tysięcy zdjęć, a na Facebooku ponad 420 tysięcy z danym hashtagiem. Jednak pomimo promowania godnej postawy, akcja butiku spotkała się także z falą krytyki.

25 września rozpoczęła się już druga edycja akcji #DzienSzpilek. Moliera 2 zadeklarowało, że za każde zdjęcie samych szpilek opublikowane na Instagramie czy Facebooku przekaże 2 zł na rzecz Fundacji “Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”.  W zeszłym roku akcja zgromadziła ponad 15 tysięcy zdjęć, co skutkowało przekazaniem przez butik 31 250 zł. Do 5 października mają zostać podane wyniki tegorocznej edycji. Teraz firma weryfikuje, czy wszystkie zgłoszenia są zgodne z regulaminem – obcas musiał mieć nie mniej niż 5 cm. Do akcji Moliera 2 dołączyło wiele sławnych osób, np. Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, Justyna Steczkowska czy Anna Lewandowska.

Mimo że ogólna idea #DzienSzpilek ma na celu niesienie pomocy innym, spotkała się z nie lada krytyką. Zarzucano butikowi usilną promocję marki pod przykrywką CSR-u czy szkodliwość społeczną reklam butiku. Co więcej, została skrytykowana kwota, którą chcę przekazać Moliera 2. Co myślicie na temat takiej akcji marketingowej?


Źródło ilustracji: unsplash.com