Gen Z: kampania RocketJobs.pl nagrodzona w Konkursie KTR!
Gen Z kampania RocketJobs.pl z nagrodzą

„Zetki” przejmują stery. Kampania RocketJobs.pl o Gen Z nagrodzona w Konkursie KTR!

Pokolenie Z przejmuje głos na rynku pracy, a RocketJobs.pl mówi ich językiem. Nasza kampania Gen Z została nagrodzona w Konkursie Klubu Twórców Reklamy w kategorii Communication VIDEO (film or series). Brązowa statuetka za serię filmów #Rozmowyopracy to dowód na to, że urodzeni pod koniec lat 90., wkraczający coraz mocniej w przestrzeń zawodową, są ważną społecznością, której spojrzenie na świat ma szanse odmienić zastane schematy, wypracowane przez poprzednie pokolenia.

Kampania Gen Z to autorski projekt RocketJobs.pl. Na serię filmów, nagrodzonych brązem w Konkursie KTR, składają się cztery wideo. Młodzi ludzie opowiadają w nich o własnych oczekiwaniach, podejściu do pracy, studiów, istocie roli kobiet i równości. Ich przekonania i spostrzeżenia to ważny głos, który powinien wybrzmieć także w komunikacji starszych generacji. To one właśnie teraz wchodzą w dialog i we współpracę z dwudziestolatkami.

RocketJobs.pl nagrodzone za kampanię Gen Z w Konkursie KTR

RocketJobs.pl z nagrodą KTR za Gen Z

Klub Twórców Reklamy nagrodził kampanię Gen Z, wyróżniając ja spośród kilkudziesięciu nadesłanych zgłoszeń, wśród których znalazły się takie marki jak IKEA czy Netflix. Nasza seria, stworzona pod patronatem Gazeta.pl, zdobyła brąz w Konkursie KTR w kategorii Communication – VIDEO (film or series). Wyprodukował ją dom produkcyjny F25, a jej reżyserem jest Mikołaj Sadowski, współzałożyciel agencji 180heartbeats. Rozmowy o pracy to cztery filmy o charakterze dokumentalnym, w których poznajemy kilku autentycznych bohaterów. Są nimi dwudziestolatkowie, aktywni zawodowo i coraz mocniej wchodzący w rynek pracy, wciąż jeszcze nasiąknięty zasadami narzuconymi przez starsze pokolenia. Każdy z nich, podczas podróży samochodem, opowiada o swoich zawodowych doświadczeniach. Dzielą się przekonaniami na temat tego, jak rynek pracy powinien wyglądać. Mówią o oczekiwaniach, bolączkach, planach na przyszłość, konfrontując je z tym, co spotyka ich ze strony szefów czy polityków.

Zespół RocketJobs.pl z dumą prezentuje nagrodę za kampanię Gen Z:

Kim są Gen Z?

Gen Z to generacja ludzi urodzonych pod koniec lat 90. Pokolenie Z ceni swój czas, chce balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, by nie zatracić siebie w pędzie życia. Dla „Zetek” ważna jest dbałość o zdrowie psychiczne, tożsamość, rozwijanie pasji. Nie godzą się na przedmiotowe traktowanie, a chcą być partnerami w dyskusji i zależy im na szacunku. Wierzą we własne możliwości i pragną zmieniać świat, a także rynek pracy na lepsze, ponieważ słusznie wychodzą z założenia, że powinno się w nim znaleźć miejsce dla każdego.

Tak Gen Z mówi o pracy:

Chciałabym mieć taką relację z pracodawcą, żebym czuła się doceniana w jego oczach, że jeśli wykonam kawał dobrej roboty, to on mi powie: „dobrze to zrobiłaś, super, dobrze, że tu jesteś”.

Jest to strata czasu, jeśli idziemy na studia tylko dlatego, żeby coś zrobić ze swoim życiem, bo nie mamy innego wyboru. Totalnie nie wiedziałam, co chcę robić i mój pierwszy wybór był niewłaściwy, i musiałam zrezygnować.

Kiedyś dość często zdarzało mi się przedmiotowe traktowanie i patrzenie tylko na to, że jestem kobietą, w co jestem ubrana, a nie na to, jaką pracę wykonuję i czy dobrze sobie radzę.

Zobacz serię nagrodzonych filmów Gen Z:

Rozmowa o pracy – Oczekiwania

Rozmowa o pracy – Studia

Rozmowa o pracy – Kobiety

Rozmowa o pracy – Równość