Google wspiera branżę reklamową

Google wspiera branżę reklamową fot. Szabo Viktor / Unsplash.com

Długi czas izolacji odbija swoje piętno na wielu branżach. Firmy uczą się funkcjonować na nowych zasadach, aby nie stracić klientów i odpowiedzieć na ich potrzeby. W takim przypadku z pomocą przychodzą światowi giganci technologiczni, udostępniając swoje narzędzia do powszechnego użytku.

Zostań opiekunem Gapcia! 🐶

Aplikuj

Reklama dotąd wymagała sporej ekipy produkcyjnej z zewnętrznej agencji realizującej spoty wideo dla znanych marek. Oznaczało to dużą ilość osób na niewielkim obszarze planu zdjęciowego – coś, na co w obecnych okolicznościach nie można sobie pozwolić. Firmy zaczęły więc tworzyć materiały w warunkach domowych, stosując się do odgórnych zaleceń.

Plus kontynuuje swoją kampanię z Szymonem Majewskim, potrzebując do tego jedynie charyzmatycznej twarzy prezentera oraz tablicy i flamastra (reklamę zobaczysz tutaj). Bank Millennium idzie jeszcze o krok dalej, rezygnując z wszelkich materiałów pomocniczych. Wystarczy kamera i jasne nawiązanie do panującej obecnie sytuacji w scenariuszu. Można? Można.

Dla tych chcących stworzyć bardziej zaawansowane wideo z pomocą przychodzi Google. Na YouTubie znajdziemy darmowe narzędzie, w którym stworzymy animację, wykorzystując w tym celu dostępne szablony i własne materiały promocyjne. Dostęp do YouTube Video Buildera znajdziesz tutaj – wystarczy tylko podać swój adres e-mail. Jedynym ograniczeniem jest czas. Twoje wideo może mieć maksymalnie 15 sekund.

Jak takie rozwiązania wpłyną na rynek w świecie po pandemii? Możliwe, że wiele firm, dostrzegając ogromne oszczędności na realizacji materiałów wideo w nowych warunkach, na stałe zrezygnuje z astronomicznych budżetów reklamowych. Zamiast na spoty, stanowiące często przerost formy nad treścią, postawią na skromne acz treściwe materiały bazujące na prostym pomyśle.


Autorem artykułu jest Mateusz Białas.

Źródło

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze