Instagram: CEO platformy zapowiada nową priorytetyzację profili

Instagram: CEO platformy zapowiada nową priorytetyzację profili

W miniony weekend prezes popularnej platformy społecznościowej podzielił się na swoim profilu informacją, dotyczącą zmian w promowaniu przez aplikację Instagram niewielkich profili użytkowników.

W miniony weekend prezes popularnej platformy społecznościowej podzielił się na swoim profilu informacją, dotyczącą zmian w promowaniu przez aplikację Instagram niewielkich profili użytkowników. Adam Mosseri zaznaczył, że medium docenia i szanuje absolutnie wszystkich twórców, którzy aktywnie uczestniczą w tworzeniu zawartości portalu. Niemniej w najbliższej przyszłości Instagram chciałby się skupić na priorytetowym traktowaniu grona użytkowników, których własne możliwości rozwojowe są znacząco ograniczone względem lokalnych gigantów popularności. Należą do nich:

  • Mniejsze konta,
  • Mikroinfluencerzy,
  • Początkujący twórcy,
  • Początkujące biznesy,
  • Osoby, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki na Instagramie.

Z czego wynika decyzja, żeby Instagram promował “małych graczy”?

Decyzja wynika najprawdopodobniej z chęci wprowadzenia powiewu świeżości do treści przedstawianych na platformie, stawiając na mniejszych użytkowników tworzących oryginalny content, kosztem widoczności największych kont, które często działają jedynie jako agregatory treści. Założeniem firmy jest skupienie się na użytkownikach jako na konkretnych osobach, ich potrzebach, możliwościach i trudnościach oraz dodatkowe pchnięcie ich w rozwoju profili. Adam Mosseri podkreśla, że Instagram na ile jest to wykonalne, zawsze stara się słuchać feedbacku ze strony odbiorców oraz analizować ich obecne zachowania na platformie, żeby móc bardziej efektywnie wychodzić naprzeciw ich potrzebom. 

Zobacz także: Instagram Reels – nowości w edycji filmów

Jak zmiany na Instagramie wpłyną na użytkowników aplikacji?

W celu osiągnięcia przewagi nad coraz silniejszą konkurencją, dla platformy kluczowa jest identyfikacja sposobu korzystania z niej przez użytkowników oraz zapewnienie im jak najlepiej dopasowanej funkcjonalności. W ostatnim czasie zdecydował się szczególnie rozwinąć algorytm tworzenia automatycznych rekomendacji video. Docelowo ma on zwiększać widoczność treści od mniejszych, początkujących twórców, tym samym zapewniając im dodatkowe wsparcie w rozwoju działalności. Z tego względu, każdy, kto marzył o osiągnięciu rozgłosu na Instagramie poprzez promocję swojego indywidualnego profilu lub konta firmowego, trafił na moment idealny dla nowicjuszy. Dodatkowe zasięgi bez wątpienia pomogą w gwałtowniejszym, bardziej zdecydowanym starcie, mogącym w niedługim okresie przerodzić się w owocną aktywność. 

Zapowiadane zmiany mogą natomiast niepokoić twórców prowadzących bardziej rozwinięte, większe konta. Ze względu na stosunkowo niższą liczbę automatycznych rekomendacji, powinny one się skoncentrować na budowie trwałej i zaangażowanej społeczności odbiorców, która będzie aktywna niezależnie od zmian w algorytmach. Warto także przemyśleć i wdrożyć w życie działania, niekoniecznie zależne od wewnętrznych algorytmów aplikacji, które pomogłyby w dotarciu i zaktywizowaniu nowych grup odbiorców.

________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia: [email protected]Souvik Banerjee

//