Instagram Reels w 2022 roku - jakie nowości mogą się pojawić?
Nowości w Instagram Reels

Instagram Reels w 2022 roku – jakie nowości mogą się pojawić?

Od kilku miesięcy Instagram Reels jest dostępne również w Polsce. Co więcej, rolki cieszą się coraz większą popularnością. Nic dziwnego. Dzięki algorytmowi Instagram Reels możemy liczyć m.in. na dotarcie do jeszcze większej liczby użytkowników aplikacji.

Jakie trendy w Instagram Reels są przewidziane na 2022 rok?

1. Warto postawić na rolki dobrej jakości. Użytkownicy zwracają uwagę, że mniej ich interesują materiały np. rozmyte z powodu niskiej rozdzielczości. Zniechęcające są również rolki, na których widnieją logo z innych aplikacji. Z tych powodów więc Instagram Reels niektórych twórców mogą być mniej wykrywalne.

2. Rozwój zakupów na Instagramie ewoluuje również w Instagram Reels. Influencerzy coraz chętniej będą tam oznaczać sklepy oraz bezpośrednio dodawać linki do produktów. Według Later.com, w rolkach możemy się spodziewać podobnych naklejek do tych, które znamy z Instagram Stories.

3. Czy rolki mogą zdominować Instagram i stać się głównym widokiem w aplikacji po jej uruchomieniu? Jest to możliwe patrząc na to, jak dużym zainteresowaniem użytkowników cieszą się krótkie formy video. Być może influencerzy zaczną właśnie w taki sposób prowadzić współprace, rezygnując ze zdjęć.

4. Rolki na Instagramie są bardziej estetyczne niż filmiki np. na TikToku i jak wskazuje Later.com, być może w 2022 twórcy postawią właśnie na bardziej dopracowane materiały, ale z drugiej strony, patrząc na to, jak wiele się mówi o naturalności, może się pojawić również trend na mniej filtrowane video.

5. Być może krótkie filmy video na TikToku i Instagram Reels będą też bardziej zróżnicowane. Instagram Reels mogą więc być materiałami bardziej nastawionymi na trendy, kiedy te z TikToka będą miały większą wartość rozrywkową. Prawdopodobnie pojawią się też nowe funkcje w ich edycji.

Co jednak na pewno pojawi się w tym roku na Instagramie? Trudno to przewidzieć na 100%, ale Instagram jest świadom, że musi mocno walczyć, aby utrzymać zainteresowanie użytkowników. Podkreśla to również CEO Instagrama, Adam Mosseri. Wyjawił on, że platforma, oprócz koncentracji na ulepszeniu Instagram Reels oraz zwiększeniu możliwości monetyzacji treści, skupi się również na wprowadzeniu kontroli rodzicielskiej.

Instagram chce również stać się platformą komunikacyjną. Widać to chociażby również po wprowadzeniu funkcji chatbota.

Jakich nowości spodziewacie się na Instagramie w 2022 roku?

//

Źródło informacji: Later.com

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Magnus Andersson