Jak działa algorytm Instagram Reels? 4 podstawowe zasady
Algorytm Instagram Reels

Jak działa algorytm Instagram Reels?

Instagram Reels, czyli inaczej rolki nareszcie są dostępne dla użytkowników w Polsce. Teraz możemy odkrywać możliwości, jakie nam daje nowy format w aplikacji, a jest tego sporo. Instagram Reels dają nam bowiem możliwości m.in. dodawania dźwięku, filtrów AR, czy dodatkowych efektów.

Algorytm Instagram Reels, czyli jak stać się popularnym dzięki rolkom?

Rolki zostały stworzone, aby dostarczać użytkownikom rozrywki. Większość materiałów, które więc widzimy pochodzi z kont, których do tej pory nie obserwowaliśmy. Najpierw więc algorytm podpowiada rolki, które jego zdaniem mogą nam się spodobać, a potem pojawiają się one w oparciu o dane, na ile interesujące się one okazały dla użytkownika. Instagram przeprowadza więc ankiety, w których pyta, czy uważamy, że dana rolka jest zabawna i uczy się na tej podstawie, co może interesować odbiorców, mając na uwadze też mniejszych twórców.

Najważniejsze informacje, które wpływają na większy zasięg Instagram Reels:

  • Aktywność – Instagram przygląda się, jakie rzeczy ostatnio polubiliśmy, skomentowaliśmy, czy w jakie treści ogólnie się angażowaliśmy, na podstawie których zostanie ocenione, jakie treści mogą być dla nas istotne.
  • Historia interakcji z twórcą – jeśli materiał został stworzony przez kogoś nam nieznanego, ale algorytm widzi, że mieliśmy z nim kontakt, to jest to znak, że możemy być zainteresowani jego filmami.
  • Informacje o Reels – algorytm ocenia także treści/efekty zastosowane w filmie, np. ścieżkę dźwiękową oraz jego popularność.
  • Informacje o publikującym użytkowniku – brana jest też pod uwagę popularność osoby publikującej rolki. Algorytm chce pomóc w odkryciu atrakcyjnych treści od szerokiego grona użytkowników, aby każdemu dać szansę na znalezienie swoich odbiorców.

Co wpływa na zmniejszenie popularności Instagram Reels?

Choć rolki mają pomóc w dotarciu do większej ilości użytkowników, to jednak nie wszystkie treści będą rekomendowane. Instagram unika polecania Reelsów o niskiej rozdzielczości, materiałów ze znakiem wodnym oraz rolek, w których poruszane są kwestie polityczne, lub są tworzone przez polityków, partie, czy też urzędników państwowych.


Źródło informacji: https://about.instagram.com/
Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Josh Rose