Jak działa algorytm Instagram Reels?

Jak działa algorytm Instagram Reels?

Instagram Reels, czyli inaczej rolki nareszcie są dostępne dla użytkowników w Polsce. Teraz możemy odkrywać możliwości, jakie nam daje nowy format w aplikacji, a jest tego sporo. Instagram Reels dają nam bowiem możliwości m.in. dodawania dźwięku, filtrów AR, czy dodatkowych efektów.

Specjalista ds. Sprzedaży

6000 - 15000 pln

Aplikuj

Algorytm Instagram Reels, czyli jak stać się popularnym dzięki rolkom?

Rolki zostały stworzone, aby dostarczać użytkownikom rozrywki. Większość materiałów, które więc widzimy pochodzi z kont, których do tej pory nie obserwowaliśmy. Najpierw więc algorytm podpowiada rolki, które jego zdaniem mogą nam się spodobać, a potem pojawiają się one w oparciu o dane, na ile interesujące się one okazały dla użytkownika. Instagram przeprowadza więc ankiety, w których pyta, czy uważamy, że dana rolka jest zabawna i uczy się na tej podstawie, co może interesować odbiorców, mając na uwadze też mniejszych twórców.

Najważniejsze informacje, które wpływają na większy zasięg Instagram Reels:

  • Aktywność – Instagram przygląda się, jakie rzeczy ostatnio polubiliśmy, skomentowaliśmy, czy w jakie treści ogólnie się angażowaliśmy, na podstawie których zostanie ocenione, jakie treści mogą być dla nas istotne.
  • Historia interakcji z twórcą – jeśli materiał został stworzony przez kogoś nam nieznanego, ale algorytm widzi, że mieliśmy z nim kontakt, to jest to znak, że możemy być zainteresowani jego filmami.
  • Informacje o Reels – algorytm ocenia także treści/efekty zastosowane w filmie, np. ścieżkę dźwiękową oraz jego popularność.
  • Informacje o publikującym użytkowniku – brana jest też pod uwagę popularność osoby publikującej rolki. Algorytm chce pomóc w odkryciu atrakcyjnych treści od szerokiego grona użytkowników, aby każdemu dać szansę na znalezienie swoich odbiorców.

Co wpływa na zmniejszenie popularności Instagram Reels?

Choć rolki mają pomóc w dotarciu do większej ilości użytkowników, to jednak nie wszystkie treści będą rekomendowane. Instagram unika polecania Reelsów o niskiej rozdzielczości, materiałów ze znakiem wodnym oraz rolek, w których poruszane są kwestie polityczne, lub są tworzone przez polityków, partie, czy też urzędników państwowych.


Źródło informacji: https://about.instagram.com/
Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Josh Rose

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Oferty pracy dla Sales na RocketJobs.pl

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze