Jak mierzyć czas pracy? 8 przydatnych narzędzi online
Aplikacje do mierzenia czasu pracy

Jak mierzyć czas pracy? 8 najlepszych narzędzi

Wydaje się Wam, że dzień jest za krótki, aby wyrobić się z codziennymi obowiązkami w pracy? A może tak naprawdę kluczowe jest, w jaki sposób wykorzystujecie swój czas pracy? No właśnie. Tutaj przychodzą z pomocą aplikacje do mierzenia i organizacji czasu pracy. Nie chodzi jednak o wprowadzanie nerwowej atmosfery w miejscu pracy, a o uskutecznienie własnej efektywności. Część osób przyznaje, że odkąd lepiej kontroluje to na czym spędza czas, nie musi pracować po godzinach.

Jakie zalety mają aplikacje do mierzenia czasu pracy?

Jak już wspominaliśmy, niektórym takie aplikacje mogą się źle kojarzyć. Bo kiedy szef chce je wprowadzić, to być może uważa, że źle pożytkujemy swoje godziny pracy, albo za mało robimy? Warto na to spojrzeć z drugiej strony. Aplikacje do mierzenia czasu pracy mogą być dość sporym ułatwieniem dla pracowników. Coraz częściej więc to nawet nie szefowie po nie sięgają, ale same załogi.

Dzięki aplikacji do mierzenia czasu jesteśmy w stanie określić, czemu poświęcamy najwięcej czasu, jak to się przekłada na nasze zadania, czy być może któreś z zadań  jest dla nas zbyt absorbujące i być może potrzebujemy pomocy drugiej osoby.
Ten sposób kontroli często sprawia, że po jego analizie jesteśmy w stanie np. zmniejszyć liczbę nadgodzin, lub zupełnie je wyeliminować.

Zobaczcie także: Komunikator internetowy – team building i komunikacja zdalna… nie tylko w czasie pandemii

Jakie aplikacje do mierzenia czasu pracy wybrać?

Na rynku mamy kilka narzędzi, które przychodzą nam z pomocą. Przyjrzeliśmy się bliżej 8 z nich.

Toggl to aplikacja, która pozwala nam na określenie zadań oraz dokładny pomiar ich realizacji za pomocą stopera, który włączamy w momencie rozpoczęcia pracy i wyłączamy po zakończeniu. Dzięki takiemu działaniu możemy także stworzyć czytelne wykresy, które jasno pokazują, na co najwięcej czasu poświęcamy.

RescueTime to aplikacja, którą możecie sobie zainstalować zarówno na komputerze, jak i na telefonie. Po jej uruchomieniu zbierane są dane m.in. o tym, jakie strony odwiedzamy oraz jakie programy uruchamiamy. Wyniki są zbierane w raporty, które pokazują, jak się rozkładają nasze działania.

Timepot to skuteczna aplikacja, która pomaga nam w monitorowaniu czasu nad projektami oraz ich dokładnym planowaniem. Po zainstalowaniu możemy liczyć na przejrzysty widok tego, jak rozkłada się nasz czas pracy (i nie tylko) w ciągu tygodnia, widzimy, ile czasu zajmują nam poszczególne zadania oraz możemy to przede wszystkim porównywać tydzień do tygodnia, co pozwala nam na optymalizację czasu pracy przy kolejnych projektach.

Timeular to kolejna aplikacja do mierzenia czasu, która wyróżnia się dwiema składowymi. Po pierwsze, po jej zainstalowaniu możemy korzystać z kalendarza, w którym zapisujemy wykonywane zadania. Poza tym, w korzystaniu z aplikacji może nam pomóc także tracker, czyli specjalna kostka z 8 bokami. Do każdego z nich przypisujemy jedno zadanie. Kiedy pracujemy, ustawiamy ją tak, aby bok przypisany do aktywności, którą wykonujemy był skierowany ku górze. Kostka pomaga nam w mierzeniu aktywności, ale nie jest niezbędna w korzystaniu z aplikacji – po prostu bez niej dane musimy wprowadzać ręcznie.

aplikacje do mierzenia czasu pracy
Fot: [email protected] Synkevych

Asana to jedno z najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych do planowania pracy własnej oraz całych zespołów. Dzięki niemu możemy organizować pracę własną zapisując wszystkie zadania oraz czas ich wykonania, jak również zlecać je innym współpracownikom, którzy udostępniają nam swój kalendarz. Pozwala ona również na monitorowanie zadań, które się udało zrealizować, a także przypomina mailowo o zadaniach, które są nam przypisane na dany dzień.

Harvest to program do monitorowania czasu spędzonego nad zadaniem. Możemy w nim m.in. szacować czas na wykonanie zlecenia i co ciekawe, także wpisywać stawki godzinowe. Można go również połączyć z innymi programami do zarządzania zespołem, typu Asana.

Bitrix24 to kolejne narzędzie, które umożliwia nam zapanowanie nad swoim czasem. Możemy w nim tworzyć zadania oraz mierzyć czas ich wykonania, jednak zarówno początek, jak i koniec należy odklikać z poziomu narzędzia. Jego niewątpliwym plusem jest jednak to, że pozwala np. na wystawianie faktur.

Kalendarz Google – brzmi zabawnie? Wbrew pozorom, dzięki temu narzędziu jesteśmy w stanie zaplanować swoją pracę. Pamiętajcie, że nie musimy zapisywać tam jedynie wspólnych spotkań, ale również własne plany na realizację zadań, co pozwoli nam skutecznie sprawdzać, ile czasu zajmuje nam dana czynność. Minusem jest oczywiście fakt, że należy to robić ręcznie. Od niedawna jednak Google dla wszystkich udostępnia też kolejną ciekawą funkcję, jaką jest podliczanie, ile czasu zajmują nam spotkania.


Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Markus Spiske