fbpx

Jak poprawić swoje SEO w 2020 roku?

Kilka rad, jak dobrze się pozycjonować w sieci bez dodatkowych kosztów

SEO, czyli sztuka optymalizacji witryn dla wyszukiwarek w sieci, ewoluuje wraz z rozwojem technologii. Wyniki wyszukiwań użytkowników są coraz bardziej złożone – dostają już nie tylko konkretne strony, lecz także grafiki, wideo i lokalizacje związane z wpisaną frazą. Jak odnaleźć się w gąszczu ciągłych zmian i lądować na pierwszych stronach wyszukiwarek?

 

Wyszukiwanie zero-click

Czyli wpisywanie fraz w wyszukiwarkę i… tyle. Użytkownicy nie zaglądają w żadną z wyświetlonych stron, czytając tylko wyskakujące od razu informacje. Trend jest już znany od dawna. Badania Jumpshot z zeszłego roku wskazują, że już prawie połowa osób korzystająca z Google (będącego nadal najpopularniejszą wyszukiwarką) nie zagłębia się w podane wyniki. Może być to problematyczne dla właścicieli stron internetowych i marketingowców, którzy obserwują mniejszy ruch na witrynach i ciężej im dotrzeć do potencjalnych klientów. Jak zatem się przebić, nie mając stałego, oddanego grona odbiorców?


Źródło grafiki: SparkToro

 

Dobieranie fraz kluczowych

Wyszukiwanie i dobieranie odpowiednich fraz i słów kluczowych (tzw. keywords) może bardzo pomóc w zachęcaniu użytkowników do śledzenia wstawianych przez nas treści. Są to wyrazy bądź grupa wyrazów, najczęściej wpisywanych w wyszukiwarkach. Dzięki ich obecności użytkownicy trafiają na konkretne witryny. Warto prześledzić pod ich kątem strony triumfującej na szczytach list wyszukiwania konkurencji. Jakich słów i fraz używają?

Przydatne w doborze keywordsów są wyszukiwarki typu keyword.io albo semrush.com. Są szczególnie pomocne, kiedy dopiero poszukujesz grupy słów, które nadadzą się do pozycjonowania artykułu. Warto też zaglądać na różne fora, takie jak Quora, Reddit i Wykop, żeby zobaczyć, co w Twojej niszy cieszy się największą popularnością.

Wokół odpowiednich słów kluczowych można również zbudować całe kampanie reklamowe i tworzyć historie. Pozwoli to rozszerzyć zasięgi i trafić do o wiele większej grupy odbiorców.

 

Omijanie ograniczeń SERP (Search Engine Results Page)

SERP, czyli strony pokazujące rezultaty wyszukiwania, ze względu na specyfikę swojego działania, tworzą utrudnienia. Związane są one ze sposobem prezentacji wyników na stronie, które umożliwiają użytkownikom niewchodzenie na dane strony, tym samym generując kliknięcia zerowe. Zatem problem zero-clicks w wyszukiwarkach wynika przede wszystkim z tego, że większość przydatnych dla użytkowników informacji wyświetla się od razu pod linkiem. Przez to potencjalni klienci nie wchodzą w podane linki, co powoduje ograniczenie ruchu w witrynach.

Według specjalistów, ciężko jest znaleźć regułę rządzącą tym, które treści są częściej wybierane od innych. Warto jednak mimo wszystko próbować zaciekawić klientów. Do zapoznania się z całością contentu użytkowników często zachęcają krótkie frazy i fragmenty wstępów bądź zakończeń. Poza tym, warto mieć na uwadze, że treści dopracowane i dobrej jakości zawsze przyciągną do siebie odbiorców. Nie będą musiały być optymalizowane – po prostu będą w sobie zawierały to, co jest potrzebne.

Warto pamiętać również o doświadczeniu użytkowników w wyszukiwaniu treści. Nie próbujmy zmieniać na siłę przyzwyczajeń odbiorców, tylko zacznijmy za nimi podążać. Funkcje typu FAQ, pytania “jak coś zrobić” oraz panele z instrukcjami nadal z dużym powodzeniem skupiają na sobie ruch w wyszukiwarkach.

 

 

Ciągłe rozwijanie contentu

Myślisz, że Twoja firma opublikowała już tyle treści, że teraz pozostaje już tylko wstawianie po raz kolejny starszych wpisów? Niekoniecznie! Nadal możesz rozwijać pole oddziaływania Twojego contentu, zarówno pod kątem szukania i rozwijania tego z czego korzystałeś (a nie zostało całkowicie wyeksploatowane), jak i poszukując nowych tematów i zagadnień, które dotykają i interesują klientów. Odkrywaj nowe, pasujące frazy kluczowe. Nie tylko wykorzystuj do maksimum swoje obecne kanały komunikacji, lecz także rozszerzaj swoją działalność na coraz to nowsze grupy odbiorców. Odpowiadaj na pojawiające się trendy i potrzeby.

 

Podsumowanie

Co więc jest potrzebne w tworzeniu dobrego SEO? Adekwatny dobór najlepszych słów kluczowych, odpowiedni dobór tekstu pod linkami, uważne śledzenie trendów i potrzeb klientów oraz duża porcja kreatywności. Być może stosowanie się do powyższych rad wywinduje Twoje treści na szczyty list wyszukiwań i skradnie całą uwagę użytkowników. Grunt to się nie zniechęcać, nie bać się kroczyć nieznanymi ścieżkami i ciągle mieć otwartą głowę, gotową na przyjęcie nowości.

 

Autorką artykułu jest Kinga Bielicka.

 

Źródła: blog.hubspot.com, mangools.com, interaktywnie.com, backlinko.com