Praca w mediach - jak sprawić, aby social media były pomocne
Praca w mediach

Jak się nie zastać w social mediach i sprawić, aby były pomocne w codziennej pracy?

Jesteście social media managerami, dziennikarzami, a może pracujecie w agencji marketingowej? Chcecie być na bieżąco z tym, co się dzieje na świecie, aby łatwiej Wam się wykonywało codzienne obowiązki, szukacie inspiracji, a przy tym lubicie dla samych siebie mieć na świeżo dostęp do wszystkich ważnych wydarzeń w kraju i na świecie? Zatem w tej publikacji dzielimy się z Wami naszymi sprawdzonymi sposobami na to, jak się „nie zastać” w social mediach.

Grupy na Facebooku mogą pomóc w pracy w mediach

Fora internetowe powoli odchodzą (jeśli już nawet nie odeszły) do lamusa. Sukcesywnie zastępują je m.in. grupy na Facebooku – te zamknięte i otwarte. To doskonałe miejsce na to, aby wymienić się swoimi spostrzeżeniami z innymi użytkownikami, jak również przeczytać, co inni mają ciekawego do powiedzenia. Osoby, które interesuje konkretny zakres wiedzy mogą wybierać spośród grup o wąskiej tematyce. Z kolei osoby, które lubią mieć szerokie spektrum, mogą śmiało wybierać spośród grup o mniej sprecyzowanej tematyce.

Dlaczego warto dołączyć do grup na Facebooku?

  • jesteście na bieżąco ze wszystkimi nowościami, np. książkowymi, muzycznymi, wydarzeniami na świecie, a także z tematami viralowymi,
  • znajdujecie odnośniki do ciekawych blogów, stron internetowych czy tych na Facebooku, które mogą rozwijać Wasze zainteresowania,
  • jeden wątek w grupie na Facebooku może być doskonałym zbiorem informacji – czasem to wygląda jak doskonale zrobiony research,
  • znajdziecie ciekawe inspiracje do memów i grafik,
  • mogą Wam one pomóc w codzienności – np. w znalezieniu pracy, niani itp.

Przykładowe grupy na Facebooku:

  • Social Media Jobs
  • Dziewczyny wiedzą więcej
  • Ciekawostkawka
  • Serialawka
  • Marketing – Pierwsza Praca
  • Give Her a Job
  • KORPO – Grupa wsparcia

Śledzenie profili w social mediach

Nie tylko w grupach znajdziemy kopalnię ciekawych newsów. Są nią oczywiście także konta w social mediach, czyli na Facebooku, Twitterze, YouTube, Instagramie, a nawet na LinkedInie. Niektóre osoby w profesjonalny sposób na co dzień wynajdują newsy czy ciekawostki, które przekazują innym w sposób łatwy do zrozumienia.

Kogo warto śledzić w social mediach?

  • KIKŚ – Katastrofy i Konflikty Światowe – Facebook i Instagram
  • Make Life Harder – Instagram, Facebook
  • ASZdziennik – Facebook
  • W jądro dyskursu – Facebook
  • dr Maciej Kawecki – LinkedIn, Facebook, Twitter
  • Sztuczne Fiołki – Facebook
  • Dominik Bos, GargamelVlog, Krzysztof Gonciarz, Planeta Faktów – YouTube

Zobaczcie także: Sukces z Instagrama: wywiad z Joanną Waryszak, założycielką marki LMS

Social media w pracy w mediach
Fot.: [email protected] Kurfeß

Śledzenie cyklicznych wydarzeń, a praca w mediach

Osoba pracująca w mediach, i nie tylko, powinna być na bieżąco z ważnymi wydarzeniami społecznymi, które powtarzają się zarówno cyklicznie, jak i tych, które rozgrywają się niespodziewanie. Nie mamy tutaj na myśli tylko świąt, które oczywiście są dla nas ważne pod względem religijnym czy kulturowym, ale warto zwrócić uwagę na te, które zawsze wnoszą w życie nowe informacje. Dla wyjaśnienia, o jakie wydarzenia dokładnie nam chodzi, najlepiej posłużymy się przykładami. Warto więc śledzić np. ogłoszenie młodzieżowego słowa roku, strajki i ruchy społeczne, wybory, czy wydarzenia sportowe.

Śledzenie portali newsowych

Wiele osób wyśmiewa portale plotkarskie, które bacznie obserwują i publikują newsy o życiu gwiazd i celebrytów, ale nie tylko. Pomijamy kwestię tego, ile osób wyśmiewa tego typu portale, a i tak potajemnie je czyta ;), ale warto wiedzieć, że i to może być przydatne. Przede wszystkim dowiadujemy się z nich, kto aktualnie jest modny i kogo zachowania w sieci i nie tylko można śledzić np. w kontekście jego współprac. Wchodząc w jeden artykuł, zazwyczaj też dostajemy skondensowaną wiedzę na dany temat w kilku zdaniach, plus odnośniki do poprzednich artykułów związanych z daną sytuacją/osobą, ale szybki research to nie wszystko – w komentarzach użytkownicy często dzielą się ciekawymi spostrzeżeniami na dany temat i dodają także inne odnośniki. Czasem można wyłowić stamtąd prawdziwą „perełkę”, a czasem można po prostu poczytać lekkie i przyjemne treści, które zwyczajnie będą dla nas odskocznią od codziennej pracy.

Bieżąca analiza stron internetowych animujących społeczność

Jak już wspominaliśmy, fora odchodzą w zapomnienie, ale z drugiej strony boardy, które stanowią zbiór ciekawych linków, przeżywają rozkwit, i nic dziwnego. To skondensowanie najciekawszych informacji z odnośnikami do nich oraz możliwością oceny i komentowania. Przykładem takiej strony jest wykop.pl. Z drugiej strony warto też czasem zaglądać nawet na takie strony, jak kwejk.pl, gdzie również możemy zaobserwować, co aktualnie interesuje społeczeństwo i… być na bieżąco z memami!

 


Materiał powstał we współpracy z Zuzanną Tomaszewską, Community Specialist RocketJobs.pl.

Źródło zdjęcia głównego: [email protected] AY