Jak zostać content marketing specialist?

Jak zostać content marketing specialist?

Content marketing specialist, to bardzo szeroka nazwa stanowiska i w wielu firmach podchodzi się do niego w zróznicowany sposób, dlatego często wymagania są odmienne, ale łączy je jedno – tworzenie wartościowego contentu.

Czym się zajmuje content marketing specialist?

Specjalista od contentu, to jak sama nazwa wskazuje, przede wszystkim ekspert od wartościowych treści na stronie, począwszy od opisów kategorii, produktów, po wpisy na blogu, dzięki którym pracodawca poprawi swoje pozycjonowanie w wyszukiwarce, a co za tym idzie – dotrze do większej ilości potencjalnych klientów. Jego zadaniem jest też baczne śledzenie konkurencji.

Content marketing specialist często odpowiada również za tworzenie i wysyłkę newsletterów zarówno firmowych, jak i zewnętrznych. Do jego zadań należy też tworzenie copy na potrzeby social mediów, opracowywanie treści ulotek i plakatów, czy współpraca podczas webinarów, opracowywanie badań.
Content marketing specialist dba również o materiały, które się pojawią na temat firmy w innych miejscach w sieci, czyli na zewnętrznych stronach.

Jak widać, zadań jest dość sporo, także osoba na tym stanowisku powinna też umiejętnie planować swoją pracę, bo często odpowiada nie tylko za siebie, ale też za swój zespół składający się z content writerów.
Czym więc się różnią zadania content writera od content marketing specjalisty? Przede wszystkim do zadań tego drugiego należy też planowanie contentu, obmyślanie długoterminowej strategii, kontakt z ekspertami, monitorowanie konkurencji oraz pozycjonowania strony.
Nie da się jednak ściśle opisać zadań content marketing specialisty, ponieważ jak wspominaliśmy na początku, to dość szerokie pojęcie i tak naprawdę wiele zależy, jak je definiuje sam pracodawca.

Zobaczcie także: Specyfika pracy Content Marketing Managera w dużej agencji

Content marketing specialist
Fot.: Unsplash@Austin Distel

Jak zacząć karierę, aby zostać content marketing specialist?

Na pewno osoba, która chce być content marketing specialistą, musi być nastawiona na rozwój, bacznie śledzić, co się dzieje w mediach, marketingu i nie tylko. To także osoba, która nie tylko umie operować słowem pisanym, ale również potrafi tworzyć grafiki (we współpracy z grafikiem), czy opracowywać materiały video.

Czy w tym zawodzie ważne są studia kierunkowe? Filologia polska czy dziennikarstwo na pewno będą pomocne przy tworzeniu treści, ale lekkie pióro mogą mieć też osoby studiujące inne kierunki. Zastanówcie się, ilu waszych kolegów i koleżanek, studiując geografię czy ekonomię ma „flow” podczas pisania? A może do tej pory tworzyliście treści np. na swojego bloga? To na pewno się przyda, szczególnie jeśli staracie się o pierwszą pracę – doświadczenie w tworzeniu treści online jest mile widziane.
Jeśli więc czujecie, że chcecie spróbować w tej dziedzinie, to nic nie stoi na przeszkodzie. Warto na studiach zacząć od stażu, który wprowadzi Was w świat content marketingu. Nawet jeśli nie zostaniecie w danej firmie na dłużej, może to być start do późniejszego pisania na zlecenia dla różnych marek.

W międzyczasie warto zapoznawać się z narzędziami SEO, dzięki którym możemy tworzyć wartościowe treści pod wyszukiwarkę Google. Dodatkowym plusem jest również zdobywanie wiedzy z zakresu grafiki. Na początku warto również sięgnąć po wartościową literaturę, która przybliży nam tematykę marketingu.

Dalsza ścieżka kariery wydaje się być prosta. Jeśli stwierdzamy, że to właśnie z content marketingiem chcemy wiązać swoją przyszłość, warto znaleźć firmę, która pozwoli nam się rozwinąć. Często firmy, w których jesteśmy na stażu, oferują potem zatrudnienie.
Kiedy trafimy do zespołu, warto czerpać wiedzę od starszych stażem, jak również na bieżąco śledzić wydarzenia, takie jak choćby konferencje online na temat content marketingu.
Tak naprawdę w tej branży każdy ma szansę rozwinąć skrzydła, jeśli cechuje go lekkie pióro, kreatywność, chęć rozwoju, a jednocześnie nastawienie na cel.


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@J. Kelly Brito

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze