Jak zostać specjalistą SEM? Porady odnośnie stażu na tym stanowisku
Specjalista SEM

Jak zostać specjalistą SEM?

Zastanawiacie się nad karierą jako specjalista SEM (Search Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach)? Pierwszym krokiem w karierze może być zdobywanie doświadczenia na płatnym stażu w firmie o ugruntowanej pozycji. Ogłoszenia o takich ofertach znajdziecie na Rocket Jobs.

Staż jako specjalista SEM

Wśród ofert stażowych możecie znaleźć też te na specjalistę SEM. Czy trzeba mieć do tego kierunkowe wykształcenie? Kluczowa jest przede wszystkim wiedza oraz chęć do zdobywania nowego doświadczenia. Wśród ofert stażowych na specjalistę SEM możecie znaleźć m.in. te od firmy Media Choice. Nabór kandydatów zaczął się w połowie października i potrwa do końca listopada. Przedstawimy wam, jak wygląda rekrutacja oraz czego można się spodziewać zarówno w trakcie stażu, jak i po nim.

Dlaczego warto odbyć staż przygotowujący do pracy jako specjalista SEM?

Staż to dobry początek kariery. Dzięki niemu wybrani kandydaci mogą zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności w zakresie zarówno planowania, jak i realizacji kampanii reklamowych. Dla przykładu, aplikując na staż w Media Choice możecie zobaczyć, jak wygląda współpraca z największymi markami w jednym z najlepiej ocenianych domów mediowych w Polsce. Co ważne, w ofertach stażowych często pojawia się także możliwość późniejszego zatrudnienia najlepszych stażystów. Tak też jest w przypadku stażu w Media Choice. Poza tym ważne jest też to, że stażysta za swoją pracę otrzymuje wynagrodzenie. Ma też możliwość zdobycia wartościowych certyfikatów, które są świadectwem kwalifikacji branżowych. Stażysta Media Choice otrzymuje również pakiet dedykowanych kursów, których tematyka jest uzależniona od wybranego profilu. Mogą to być m.in. szkolenia przygotowujące do pracy w środowisku Google Ads, Facebook Ads, Microsoft Excel. Co więcej, należy pamiętać, że na stażu nie parzymy przysłowiowej kawy, ale w cenionej firmie realizujemy zadania, przy których czeka na nas wsparcie ekspertów branży na co dzień zajmujących się realizacją kampanii reklamowych. Na stażu w Media Choice możecie się więc spodziewać np. ćwiczeń, które pomogą wam w analizie briefu, opracowania media planu, wyceny wszelkich działań mediowych, obsługi narzędzi niezbędnych do analityki internetowej czy samodzielnej optymalizacji kampanii.






Jak wygląda rekrutacja na staż jako specjalista SEM?

Na przykładzie ofert stażowych Media Choice widzimy, że rekrutacja może obejmować kilka etapów:

  • wstępna analiza zgłoszeń,
  • zadanie rekrutacyjne,
  • finalna rozmowa, której głównym elementem będzie prezentacja wcześniej wykonanego ćwiczenia.

Staż jest skierowany głównie do osób, które posiadają kierunkową wiedzą, dobrze wykonane zadanie, ale jednocześnie posiadają zdolności interpersonalne oraz potrafią się dobrze zaprezentować.

Szukamy przede wszystkim osób dyspozycyjnych i zaangażowanych, które rzeczywiście chcą rozwijać się w jednej z dwóch specjalizacji. Zależy nam na absolwentach kierunków ścisłych i ekonomicznych lub studentach ostatnich lat studiów, ukierunkowanych na pracę w takiej firmie jak dom mediowy. Na stanowisku media plannera lub specjalisty ds. SEM najlepiej odnajdą się osoby, które nie boją się Excela, mają mocne zdolności analityczne oraz odwagę i swobodę w kontakcie z klientem czy wydawcą – mówi Roksana Kasprzak-Dymarska, Head of Media Planning & Partner w Media Choice.


Materiał powstał we współpracy z Media Choice

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Miguelangel Miquelena