Jak zwiększyć sprzedaż? Proste i skuteczne sposoby
Jak skutecznie zwiększyć sprzedaż

Jak zwiększyć sprzedaż?

Niektóre firmy mogą się cieszyć doskonałymi przychodami przez cały rok, a inne ciągle się zastanawiają, jak zwiększyć sprzedaż. Dochody ze sprzedaży są uzależnione od kilku czynników i wcale nie chodzi jedynie o cennik. Pierwszą, podstawową zasadą jest dobra jakość produktu czy usługi, która kolokwialnie mówiąc – broni się sama. Kluczowe jest jednak też to, aby klienci w ogóle o niej usłyszeli!

Skuteczne sposoby na to, jak zwiększyć sprzedaż

Aby zwiększyć swoją sprzedaż, niezależnie od tego, czy sprzedajemy usługi, czy produkty, warto zadbać o kilka aspektów i wcale nie chodzi jedynie o płatne reklamy, choć oczywiście ich wpływu również nie można bagatelizować.

  1. Zadbajcie o to, aby handlowcy byli przeszkoleni, czyli dokładnie wiedzieli co oferują, aby klient czuł, że rozmawia z kompetentną osobą. Może się to wydawać banalne, ale zdziwilibyście się, jak często handlowiec nie rozumie branży, w której się obraca, czy produktu, który sprzedaje. Sami niedawno mieliśmy do czynienia z pośrednikiem sprzętu elektronicznego, który nie potrafił odnieść oferowanych przez siebie modeli do rynkowych konkurentów.
  2. Skuteczny sprzedawca powinien także mieć odpowiednie narzędzia do pracy. Nie chodzi jedynie o sprzęt typu laptop czy telefon komórkowy. Mamy tutaj na myśli m.in. spójne prezentacje na temat oferowanych usług, które są czytelne. Warto też mieć przygotowane cenniki wraz z możliwymi rabatami.
  3. Nie bójcie się cytować opinii od zadowolonych klientów. Warto też się chwalić dobrymi ocenami samej firmy jako instytucji, miejsca pracy. Mogą się one znaleźć zarówno na stronie internetowej, w social mediach, czy w Waszych prezentacjach w trakcie spotkań z klientami. Warto też promować swoich ekspertów na konferencjach, czy w artykułach branżowych.
  4. Bądźcie na bieżąco z trendami. Pokażcie swoim klientom, że potraficie dopasować, a także zmodyfikować swoją ofertę do tego, co aktualnie jest „hot” na rynku.
  5. Nie można też zapominać o targach i eventach, gdzie pojawiają się osoby z branży. To doskonałe miejsce na nawiązanie kontaktów i poznanie potencjalnych klientów. Na targach często działa mechanizm sprzedaży osobistej.
  6. Pokażcie, czym tak naprawdę się zajmujecie i że jesteście ekspertami w swojej branży również przez tworzenie wartościowego contentu na stronie internetowej. Blogi są doskonałym wsparciem zarówno przy prowadzeniu sklepu internetowego, jak i przy oferowaniu szeroko rozumianych usług.
  7.  Nie dawajcie o sobie zapomnieć. Nie chodzi o zalewanie klientów spamem na temat Waszej firmy, ale newsletter wysyłany np. raz na tydzień/ dwa tygodnie, w którym pochwalicie się, co słychać w firmie, jakie nowości wprowadziliście, czy jaki materiał merytoryczny przygotowaliście może przyciągnąć potencjalnego klienta.
  8. Jeśli zajmujecie się sprzedażą produktów, warto wysyłać do potencjalnych klientów próbki. Same broszury nie przyciągają tak bardzo, jak coś namacalnego, czego jakość od razu można sprawdzić. Jeśli jednak sprzedajecie usługi, może warto skusić się na prezentację pokazową, czy przesłanie klientowi vouchera, aby mógł sam się przekonać, że warto zwrócić uwagę właśnie na tę ofertę.
  9. Pamiętajcie o indywidualnym podejściu do klienta. Kluczem do skutecznej sprzedaży jest umiejętność słuchania i dostosowania oferty pod osobę zainteresowaną zakupem.

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki organizacji pracy handlowca?

W całym procesie sprzedażowym nie można też zapomnieć o osobie sprzedawcy. Oprócz wcześniej wymienionych rzeczy pomocnych do samego podejmowania działań, handlowiec powinien mieć na uwadze, że warto analizować swoją skuteczność, czyli jak liczba nawiązanych kontaktów przekłada się na liczbę udanych transakcji. Należy sprawdzać, które działania przynoszą największą korzyść oraz, u których osób sprawdzają się one najlepiej. Niektórzy są doskonałymi handlowcami przez telefon, a inni sprawdzają się w sprzedaży bezpośrednio z klientem.

Nie ma co też ukrywać, że dla wielu handlowców bardzo motywujący jest system premiowy/prowizyjny, który powinien być z góry jasno określony.


Źródło zdjęcia głównego: Unsplash/krakenimages