Kampania Gen Z pnie się na szczyt! Została nominowana do YouTube Works Awards!

Kampania Gen Z pnie się na szczyt! Została nominowana do YouTube Works Awards! fot. Materiały własne

Pokolenie Z, czyli młodzi ludzie urodzeni pod koniec lat 90., wkracza z impetem na polski rynek pracy. Chociaż zmiany nie zawsze przychodzą łatwo, warto stawić im czoła. Dzięki dialogowi i wzajemnemu zrozumieniu jesteśmy w stanie stworzyć w miejscu pracy porozumienie ponad podziałami. Z takim założeniem wystąpił też nasz portal pracy – RocketJobs.pl – wypuszczając swoją kampanię poświęconą Generacji Z. Mimo iż od zakończenia kampanii minęło kilka miesięcy, dalej odbija się ona echem w środowisku branżowym.  Obecnie, mamy przyjemność poinformować o uzyskaniu nominacji do tegorocznej nagrody YouTube Works w kategoriach Compelling Storytelling oraz The Underdog!

Zostań najlepszym opiekunem Uszatego! 🐶

Aplikuj

Nominacja dotyczy oczywiście warstwy wideo, w której powstały cztery dokumentalne filmy obrazujące światopogląd młodego pokolenia. Jego przedstawiciele mieli okazję wypowiedzieć się podczas swobodnych wywiadów przeprowadzonych w samochodzie. Tematem poszczególnych segmentów były ich obserwacje i wartości odnośnie pracy, studiów, roli kobiet w społeczeństwie oraz równości. Pozornie niepowiązane odpowiedzi na pytania spajają się w spójną całość, tworząc poruszającą narrację. Pozwala ona przybliżyć obraz i różnorodność przekonań młodego pokolenia, docierając do osób w każdym wieku. Szeroki odzew i docenienie kampanii przez media i branżowe plebiscyty pozwalają wstępnie stwierdzić, że zrealizowała swoje cele, czym dołożyła swoją cegiełkę do budowy mostu porozumienia między pokoleniami.

nominacja do YouTube Works awards

YouTube Works Awards – nominacja dla kampanii Gen Z

YouTube Works Awards jest corocznym konkursem organizowanym przez tę największą platformę filmowo-społecznościową we współpracy z Kantarem. Nagrody dla polskiej edycji są przyznawane w ośmiu kategoriach:

  • Multiscreen Excellence
  • Compelling Storytelling
  • Art & Culture
  • Ingenious Insight
  • Action Driver
  • The Underdog
  • Force for Good
  • Grand Prix.

Stanowi to wyróżnienie dla najlepszych kampanii wideo przeprowadzonych w ciągu bieżącego roku. Już samo Jury wskazuje na prestiż tej inicjatywy. W niemal trzydziestoosobowym panelu zasiadają m. in. dyrektorzy agencji kreatywnych i mediowych oraz działów marketingu najbardziej rozpoznawalnych przedsiębiorstw, nie brakuje również cenionych artystów. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone już 23 listopada podczas uroczystej gali!

Na czym polega Compelling Storytelling?

Jak już sama nazwa wskazuje, Compelling Storytelling polega na tworzeniu narratyw, które przejmująco przemawiają do możliwie jak najszerszego audytorium. Pierwsze skrzypce gra tutaj siła opowiadanych historii oraz kreatywne, niestandardowe wykorzystanie możliwości platformy YouTube. Niemniej, Jury przywiązuje również dużą wagę do „elementów egzekucyjnych”, czyli wykonania technicznego oraz poziomu artystycznego produkcji.

Seria filmów #rozmowyopracy idealnie wpasowuje się w tę niszę dzięki pierwszoosobowej perspektywie, którą przybliżają odbiorcom nasi rozmówcy. Ich wypowiedzi nie stanowią wyłącznie warstwy dialogowej, lecz scalają się w głos całego Pokolenia Z, które znane jest ze swojego zapału do zmiany świata na lepsze. Obserwacje dotyczące roli kobiet w społeczeństwie, równości czy wartości wykształcenia nie są pustymi frazesami. Świadczą bowiem o postulatach, do których zamierza dążyć nowa generacja obywateli, tłumnie wkraczająca na zastały, dotychczasowy rynek pracy. Z kolei w kategorii The Underdog wyróżnia się projekty, w których pomysł był o wiele większy niż budżet. Jest to tym samym wyjątkowe osiągnięcie, pomimo ograniczonych środków. Trzymamy kciuki za dalsze sukcesy, chociaż uważamy już samą nominację za niesamowite wyróżnienie oraz uznanie trudu włożonego w budowanie wspólnej przyszłości.

Kampania Gen Z nagrodzona już w Konkursie KTR

To nie pierwszy raz, gdy kampania Gen Z zdobyła krytyczne uznanie w przestrzeni medialnej. Wcześniej, inicjatywa została nagrodzona brązowym medalem w Konkursie Klubu Twórców Reklamy w kategorii „Communication – VIDEO”. Jest to znaczące wyróżnienie zarówno dla całego zespołu marketingu RocketJobs, pod przewodnictwem Artura Leśniaka, jak i dla partnerów uczestniczących w przedsięwzięciu. Ponadto, została ona nominowana do tegorocznej edycji MIXX Awards. Spoty zostały wyprodukowane przez F25 Production House w reżyserii Mikołaja Sadowskiego. Całości projektu doglądał dyrektor kreatywny, Tomasz Dubiel. Od strony medialnej, cyklowi patronowała Gazeta.pl.


Źródło zdjęcia głównego: materiały własne

Redaktorka

Z wykształcenia filolog języka francuskiego, jednak od najmłodszych lat emocjonalnie związana z dziennikarstwem i działalnością literacką. Interesuje się szerokim wachlarzem tematycznym, zaczynając od kwestii językowych, kulturowych i społecznych, poprzez finanse i ekonomię, aż po naukę i prawo. Można powiedzieć, że w życiu podąża za iście renesansową definicją bycia "humanistą".

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze