fbpx

Jak zostać królem contentu, czyli budowanie marki osobistej na LinkedInie

LinkedIn nie wydaje się topową platformą, jeśli chodzi o personal branding. Jest hermetyczny, nie zostawia zbyt dużo przestrzeni do autokreacji i nie jest tak popularny, jak Facebook czy Instagram. Jednak według specjalistów od marketingu, serwis ma ogromny potencjał.

Jak dotąd LinkedIn kojarzył się przede wszystkim z zamkniętą przestrzenią, dostępną tylko dla pracowników i rekruterów. Wielu marketingowców była do niego nastawiona sceptycznie, jednak po zapoznaniu się z algorytmami LinkedIna, zmienili zdanie. Jedna z najlepszych twórczyń contentu, Shay Rowbottom, już po dwóch miesiącach publikowania na platformie trzech wideo tygodniowo odnotowała niebagatelny wzrost dochodów. Jak to zrobiła?

Oto 7 porad, które pomogą ci efektywnie budować swoją markę osobistą na LinkedInie:

1. Wstawiaj wideo regularnie

Systematyczne wstawianie treści na swój profil jest niezwykle istotne, zwłaszcza w świetle przeładowania contentem – tysiące osób walczy między sobą, by zyskać jak największe zasięgi i trafić do możliwie najszerszej grupy użytkowników. Regularność pomoże ci utrzymać stałą uwagę na swoich treściach. Według wspomnianej już Shay Rowbottom, bardzo ważna jest również długość wrzucanych publikacji – utrzymaj czas trwania swoich treści poniżej 5 minut – mówi Shay.

2. Twórz zbalansowany content

Treści komediowe są na wagę złota, jednak ich przesyt może przynieść odwrotny skutek – odbiorcy zwyczajnie się nim znudzą. Tym, co najlepiej przyciąga użytkowników LinkedIna i zatrzymuje ich na dłużej, są treści personalne – pokazujące, że po drugiej stronie ekranu też siedzi człowiek, z realnymi, ludzkimi problemami. Warto więc starać się mieszać tematy rozrywkowe z osobistymi. Będziesz dzięki temu bardziej autentyczny i różnorodny.

3. Wczuwaj się w problemy swojego rynku docelowego

Prywata i rozrywka to jedno, ale biznes – to trochę co innego. Pamiętaj, że jako twórca contentu, nadal odnosisz się do wyzwań i problemów swojego targetu. Twoje treści powinny odpowiadać jego potrzebom. Musisz zatem naprawdę je znać i być na nie czułym. Jeśli pokażesz swoim odbiorcom, że rozumiesz ich i pragniesz dać im rozwiązania – zostaną przy tobie.

4. Niech twój content ma wartość

Łączy się to bezpośrednio z poprzednim punktem. Poza byciem uważnym i zaangażowanym w wyzwania, przed którymi stają osoby i firmy z twojego targetu, dobrze jest również dawać im realne rozwiązania ich problemów. Niech będą pogłębione i świadczą dobitnie o zaznajomieniu ze sprawą. Takie podejście sprawi, że twoi odbiorcy zostaną z tobą i będą ci ufać.

5. Zadbaj o CTA

Jeśli już tworzysz regularny, różnorodny i zaangażowany content, ostatnią, ale nie mniej ważną jest klarowne “Call To Action”. Zadbaj, aby twoje CTA przekierowywało użytkowników prosto do ciebie i twojego biznesu. Ważne, aby wiedzieli dokładnie, czym się zajmujesz i jak się z tobą skontaktować. Niech przekaz będzie bezpośredni, zwięzły i nieodbiegający od głównego przesłania twojej marki.

Warto pamiętać, żeby pod koniec swoich treści zachęcać odbiorców do zaangażowania – reakcji i komentarzy. Wszelkie aktywności pod twoimi postami dają informacje algorytmom LinkedIna i zwiększają twoje zasięgi.

6. Udzielaj się na grupach

Twój kontent może być znakomity, jednak co z tego, jeśli mało kto wie o jego istnieniu? Rachel Simpson z ContentLabs radzi, że warto dołączyć do różnych grup i być w nich aktywnym. W ten sposób zwrócisz na siebie uwagę. Jeśli zabłyśniesz wśród topowych uczestników dyskusji jako rzetelna, inteligentna i kreatywna osoba, na pewno wiele osób postanowi dowiedzieć się o Tobie czegoś więcej, a tym samym – zwiększą Twoje zasięgi.

7. Znajdź sobie przyjaciół

Oczywiście nie dosłownie (choć tego też nie odradzamy). Justin Welsh, w swoim artykule na – a jakże – LinkedInie, radzi, by zwrócić szczególną uwagę, kogo poza nami obserwują nasi odbiorcy. Jeśli są to osoby tworzące podobny do Ciebie content, spróbuj nawiązać z nimi dobre relacje. Postaraj się znaleźć więcej niż jedną taką osobę. Stwórzcie własne “plemię”, w którym będziecie mogli się wspierać, promować wzajemnie na swoich profilach, a tym samym – poszerzać grono swoich odbiorców.

Podsumowanie

Według profesjonalistów, do których zdecydowanie należy Shay Rowbottom, Rachel Simpson i Justin Welsh, LinkedIn to platforma fantastycznie odpowiadająca potrzebom marketingowców i właścicieli biznesów. Pozwala maksymalizować zasięgi na ogromną skalę, co stanowi doskonały motor do rozwoju marki osobistej. Jeśli będziesz stosował się do powyższych wskazówek, zostanie konkurencyjnym władcą contentu powinno stać się prostsze, niż do tej pory myślałeś.

Autorką artykułu jest Kinga Bielicka.

Źródła: influencive.com, thriveglobal.com, linkedin.com