Kulisy pracy marketera #29

Kulisy pracy marketera #29

Łukasz Sokołowski

Od 11 lat prowadzi projekty i kampanie digitalowe, poruszając się na wielu obszarach marketingowych z naciskiem na performance marketing i social media. Pracował dla czołowych agencji reklamowych, realizując kilkaset kampanii m.in. dla takich klientów jak Volvo, 3M, Johnson & Johnson czy Optimum Nutrition. Zarządzał kilkumilionowym budżetem reklamowym w Facebook Ads, pozyskując klientów dla firmy Huuuge Games.
Od 2018 roku pracuje w Citi Handlowy, gdzie zarządza działaniami banku na Facebooku – zarówno performance, jak i brand marketing.
Udziela się jako prelegentem na konferencjach marketingowych, a także prowadzi konsultacje marketingowe dla organizacji społecznych: Ashoka oraz Polski Komitet Paraolimpijski.
Czas pozazawodowy dzieli pomiędzy aktywności z dziećmi, czytanie książek dotyczących decyzyjności i ludzkiej motywacji oraz ćwiczenia siłowe.


Cześć Łukaszu! Na wstępie powiedz nam proszę, jak zaczęła się Twoja przygoda w branży.

Jak często bywa, była to kwestia pewnych zbiegów okoliczności. Po studiach politologicznych trudno było mi wskazać kierunek, w których chcę się rozwijać zawodowo. Po pewnym czasie uznałem, że spróbuję w marketingu. Miałem doświadczenie z pracy „na słuchawce”, gdzie trochę sprzedawałem, a trochę obsługiwałem klienta, ale nic więcej. Zaaplikowałem na stanowisko asystenta w sieci społecznosci.pl i otrzymałem telefon zwrotny: „Może zamiast asystenta chciałby Pan spróbować aplikować na stanowisko Account Manager?”. Odpowiedziałem „Oczywiście”, po czym wróciłem do domu i… sprawdziłem w Google, czym zajmuje się Account Manager, bo nie miałem bladego pojęcia 🙂

Na czym dokładnie polega Twoja praca oraz który jej obszar uważasz za swoją mocną stronę?

Na przestrzeni lat, pracując w różnych organizacjach, zmienił się zakres moich obowiązków. Obecnie pracuję jako Digital Brand Manager w Citi Handlowy, gdzie odpowiadam za działania banku w social mediach, przygotowuję akcje content marketingowe oraz influence marketingowe, jak również prowadzę strategiczne kampanie digitalowe. Właśnie obszar strategii, w którym łączę wiedzę z zakresu kreacji i paid media z celami biznesowymi, jest moją najmocniejszą stroną.

Jeszcze raz wróćmy do początków. Jak zaczęła się Twoja historia z marketingiem oraz jak rozwijała się z biegiem czasu?

Pierwsze kroki stawiałem w sieci reklamy społecznościowej społeczności.pl. Były to czasy „przedfacebookowe”, w których jako sieć świadczyliśmy unikalne usługi łącząc element efektywnościowe z działaniami „out of the box” szytymi na miarę klienta. Następnie krótki pobyt w agencji hi.advertising i przejście do Performance Media, gdzie m.in zdobyłem wiedzę i doświadczenie prowadząc kampanie i komunikację na profilach firm na Facebooku. Kolejnym moim doświadczeniem była bardzo miła przygoda w firmie gamingowej Huuuge Games, gdzie jako Media Buyer prowadziłem działania akwizycyjne nowych użytkowników naszych gier. Po grach przyszedł czas na bank, w którym obecnie pracuję.

W codziennej pracy, aby się nie męczyć i prezentować jak najlepsze wyniki, ważne są predyspozycje. Jakie cechy powinien mieć Twoim zdaniem dobry marketingowiec?

Na obecnym poziomie rozwoju, branża marketingowa to miejsce niemal dla każdego. Dla osób o predyspozycjach analitycznych oraz tych kreatywnych. Cechą wyróżniającą dobrego marketera, to chęć ciągłego eksplorowania nowych rozwiązań i kwestionowania przyjętych norm i schematów. Jednego, czego możemy być pewni, to zmiany 🙂

Kontrowersyjną kwestią w świecie marketingu i sprzedaży są często studia kierunkowe. Czy uważasz, że są one potrzebne, aby zacząć w tej branży?

Na pewno nie są one konieczne, by rozpocząć przygodę z marketingiem. Obecnie mamy do wyboru wiele kierunków, na których zajęcia prowadzone są przez praktyków i to na pewno może nam pomóc poznać ten świat. Czy studia kierunkowe pomagają w zdobyciu pierwszej pracy? Nie jestem przekonany.

A teraz może trochę ponarzekajmy 😉 Która część Twojej pracy jest dla Ciebie najbardziej problematyczna?

Procedury, regulacje, formalności – nie jestem w tych obszarach prymusem 🙂 Marketing to nie tylko radosna, kolorowa twórczość, ale też faktury, raporty czy prezentacje, które czasem trzeba „przyjąć na klatę”.

Skąd Twoim zdaniem najlepiej czerpać wartościową wiedzę branżową? Internet jest przepełniony niewiele niewnoszącymi artykułami… Gdzie uczyć się teorii, która naprawdę później się przyda?

Zachęcam do śledzenia anglojęzycznych portali i publikacji. Mogę polecić: socialmediaexaminer.com, blog.hootsuite.com i blog.hubspot.com.

Ponadto warto zapisać się do newsletterów i darmowych kursów, które często udostępniane są przez dwóch gigantów digital marketingu: Facebook Ads oraz Google Ads.

Przejdźmy do kwestii ważnej w każdym zawodzie – chodzi o pieniądze! Na jaką pensję Twoim zdaniem może liczyć dobry marketingowiec?

Dobry marketingowiec obecnie może liczyć na podobne wynagrodzenie, co dobry web developer, czyli wartości powyżej 10 tys. zł.

Czy masz jakieś złote rady dla kogoś, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z branżą?

W marketingu nie ma gotowych odpowiedzi, są tylko estymacje i założenia. Nie bójmy się popełniać błędów, bo z nich czerpiemy najwięcej.

Co najbardziej denerwuje Cię w polskim świecie marketingu i sprzedaży?

Podejście, które nadal można spotkać, to traktowanie marketingu jako lek na niedociągnięcia w funkcjonowaniu biznesu. Marketingiem, nawet najlepszym, nie zasypiemy dziury w procesie obsługi klienta czy jakości produktu.

A na koniec może zdradź nam, jaka kreacja marketingowa wzbudziła w Tobie najwięcej emocji w ostatnim czasie?

Kampania, która zwróciła moją uwagę w ostatnim czasie to Zalando „To wszystko zostaje tu z nami na dobre”. Kampania promująca inkluzywność, która jest jedną z podstawowych wartości marki (więcej w tym temacie tutaj).

Dziękuję za przemiłą rozmowę!

Odpowiedzi zebrała Agnieszka Zwolan.

Pozostałe nasze wywiady przeczytacie tutaj.

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI
NOWA! ➡ Praca: Project Manager, Product Owner ➡ https://bit.ly/2Whg3QN

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Content marketing specialist

Content marketing specialist w RocketJobs.pl w latach 2020-2021.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze