Let’s Internet Better- nowa kampania marketingowa Google

Let’s Internet Better- nowa kampania marketingowa Google

Let’s Internet Better- nowa kampania marketingowa Google’a jest skierowana szczególnie do pokolenia Z. Jej misją jest przypomnienie młodym internautom, że należy weryfikować wszystkie informacje znalezione w sieci, oczywiście najlepiej za pomocą wyszukiwarki Google.

Skąd wziął się pomysł na nową kampanię?

Głównym motywatorem, który skłonił internetowego giganta do wprowadzenia w życie kampanii “Let’s Internet Better” (Let’s google better) jest drastyczny spadek jego popularności wśród użytkowników urodzonych w latach 1995-2010, czyli tzw. Pokolenia Z. W celu pozyskania poszukiwanych informacji młodzi ludzie coraz częściej decydują się sięgnąć po nowoczesne formy przekazu, zamiast tradycyjnego “googlowania“ w wyszukiwarce. 

W wyniku tego fenomenu, coraz mniejsze grono użytkowników używa wyszukiwarki Google, żeby przykładowo znaleźć odpowiednią restaurację, nowiny kosmetyczne, modowe lub gamingowe. Inspiracji poszukują natomiast na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Instagram lub TikTok, które wydają im się znacznie bardziej atrakcyjne wizualnie. Ten niekorzystny trend skłonił firmę Google do wprowadzenia w życie kampanii marketingowej, która ponownie skieruje na niego uwagę internautów z nowego pokolenia, które obecnie wiedzie prym na łączach.

Zobacz także: „Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022” – kampania przeciwko śmieceniu na plaży hitem internetu

Na czym polega kampania “Let’s Internet Better”?

Oprócz funkcji marketingowej, ideę kampanii “Let’s Internet Better” stanowi zachęcenie młodych użytkowników internetu do weryfikowania informacji, które znajdują się w sieci. Seria sześciu 15-sekundowych filmików edukacyjnych została specjalnie wkomponowana w humor
i estetykę pokolenia Z, żeby usprawnić formę przekazu. 

Spoty cechują się dość szeroką tematyką. Poruszają one m.in. kwestie zasłyszanych historyjek, urodowych trików promowanych przez influencerów czy nawet fałszywych kont w aplikacjach randkowych. Ich celem jest przekazanie młodzieży, że nie można bezgranicznie ufać wszystkiemu, co się znajduje w internecie.

Pomimo zagrożenia dla popularności, które odczuwa firma Google ze strony platformy społecznościowej TikTok, w ramach Let’s Internet Better została zawarta współpraca z kilkorgiem znanych tiktokerów. Ich rolą w ramach kampanii będzie publikacja krótkich materiałów edukacyjnych, dotyczących bezpieczeństwa w sieci i konieczności weryfikowania przeczytanych treści w zaufanych źródłach. Bez względu na bezpośrednią motywację, wszystkie te działania prowadzą do jednego celu, który warto jest wspierać i rozwijać- zwiększenia bezpieczeństwa młodzieży w internecie.

________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia: materiały prasowe

//