Jakie akcje brandingowe przygotował Luxoft Poland?
Luxoft Poland
Photo by Matt Artz on Unsplash

Od podziemi aż po chmury – Luxoft Poland dalej zaskakuje akcjami brandingowymi

Życie w biegu i ciągłe przemieszczanie się to codzienność w dużych aglomeracjach. Luxoft Poland jest obecny w wielu polskich miastach, ożywia różne środki transportu barwnymi plakatami, jednocześnie zachęcając w ten sposób do pracy w swoich strukturach. Podróżujący podziemną koleją w stolicy mogą oglądać designerskie plakaty na stacji Metro Centrum. Zaś po wyjściu z metra na amatorów aktywności sportowej i zdrowego stylu życia, przez dwa miesiące czekały obrandowane rowery, a także tramwaje, które od września poza ulicami stolicy, jeżdżą też po Wrocławiu, Katowicach, Łodzi i Poznaniu, a  do czerwca były obecne także po Krakowie. W październiku firma zaskoczyła nieco inną formą transportu. Twórczych i odważnych specjalistów IT zabrała w lot widokowy balonem w okolicach Warszawy i Krakowa.

Luxoft Poland, realizując kampanie wizerunkowe, skoncentrował się głównie na miejskich środkach transportu. W ten sposób firma nie tylko zaznaczyła swoją obecność w kilku punktach na mapie kraju, ale mogła wręcz podążać za mieszkańcami praktycznie przez całą dobę. W ten sposób połączyła przyjemne z pożytecznym i to na kilku różnych poziomach miasta. Barwne plakaty zdobią jedną z najbardziej ruchliwych stacji metra w Warszawie – Centrum, która dziennie obsługuje średnio od 40 do 50 tysięcy pasażerów. Zaś jadąc tramwajem do pracy, na zakupy czy spotkanie ze znajomymi, mieszkańcy Wrocławia, Katowic, Łodzi czy Poznania mogą korzystać z linii w luxoftowych barwach.

Obrandowane tramwaje wyruszyły na tory miast w drugim kwartale tego roku i pojeżdżą do końca lutego 2023 roku. Luxoft Poland pamiętał także o wielbicielach aktywności sportowej i zdrowego stylu życia. Warszawiacy mogli skorzystać z miejskich rowerów w barwach firmy od 16 sierpnia do 16 października. W tym czasie jednoślady wypożyczane były prawie 51 tysięcy razy i przejechały łącznie blisko 244 tysięcy km.

Ekologicznie i aktywnie w polskich miastach

Obrandowane rowery miejskie były wręcz rozchwytywane. Rower rekordzista został wypożyczony prawie 800 razy i przejechał ponad 25 tysięcy km. W zaledwie dwa miesiące nasze rowery pokonały łącznie ponad 200 tysięcy km. Tym samym zaoszczędzając miastu niemalże 61 mln gramów dwutlenku węgla. Z ciekawostek można podać, że najpopularniejszą trasą, którą pokonywali rowerzyści w tym czasie, był odcinek Dewajtis – USKW – Marymoncka – Dewajtis – opowiada Head of Employer Branding w Luxoft Poland, Małgorzata Stasiak-Duklewska.

ekologiczna kampania

Kampania wizerunkowa spółki nie bez powodu pojawiła się na różnych poziomach miasta.

Praca w Luxoft Poland ma wiele wymiarów, oferuje różne drogi rozwoju i kariery. Obecność firmy zarówno w podziemiach miasta, jak i w przestworzach ma wymiar symboliczny. Nawiązuje do szczebli kariery, które w firmie są realne do zdobycia, nawet jeśli początkujący specjalista startuje od tego najniższego – mówi Małgorzata Stasiak-Duklewska.

Tramwaje to także nieprzypadkowy wybór. Jest to jeden z najbardziej ekologicznych, poza rowerami, środkiem transportu w aglomeracjach.

Nasze kampanie mają na celu nie tylko zachęcanie do pracy w Luxoft Poland, ale też zwrócenie uwagi na ekologię w mieście. Korzystanie z transportu miejskiego, który ogranicza emisję dwutlenku węgla do atmosfery cieszy się nieustanną popularnością – dodaje Małgorzata Stasiak-Duklewska.

Kreatywny konkurs i relaks w chmurach

Ale to nie koniec miejskich atrakcji w luxoftowych barwach. Pod koniec roku, a dokładnie w październiku, firma zorganizowała loty widokowe balonami nad Warszawą i Krakowem. Loty były poprzedzone kreatywnym konkursem, w którym udział wzięli zarówno pracownicy firmy, jak i inni specjaliści IT. Łącznie w przestworza wzbiły się 24 osoby, które wygrały konkurs.

Konkurs Luxoft Poland z wyjątkową nagrodą

Celem akcji było dosłownie oderwanie ludzi od codziennej pracy i możliwość spędzenia czasu w nieco inny sposób.  Luxoft Poland chciał w ten sposób pokazać, że praca w strukturach spółki to nie tylko pisanie kodu, realizacja projektów i wykonywanie codziennych obowiązków. To także chwile zabawy, połączone z relaksem. Dla nas jest to bardzo ważny aspekt, ponieważ na co dzień kładziemy duży nacisk na work-life balance swoich pracowników, oferując im możliwość pracy w pełni zdalnej w elastycznych godzinach. Loty balonem to także wyjście naprzeciw rosnącym wśród pracowników potrzebom integracji i bezpośredniego kontaktu. Luxoft Poland stara się organizować atrakcje dla pracowników i całej społeczności IT. Dlatego cieszymy się, że nasza ostatnia akcja przyciągnęła tak wielu chętnych i pozwoliła nam pokazać się od zupełnie innej strony – dodaje Małgorzata Stasiak-Duklewska.

Realizowane przez Luxoft Poland akcje brandingowe nie tylko zwiększają obecność firmy w różnych miastach. Docierają do potencjalnych kandydatów i podnoszą morale pracowników. Głównie dzięki połączeniu działań komunikacyjnych o spółce z rozwiązaniami służącymi środowisku. Dlatego Luxoft Poland konstruuje je w taki sposób, aby uatrakcyjniać pracę i równoważyć życie zawodowe swoich pracowników z prywatnym. Luxoft Poland ma świadomość, że w różny sposób oddziałuje na lokalną społeczność i dlatego chce także być wartościową częścią miast, w których ma swoje siedziby lub zdalnych pracowników.

kampania wizerunkowa Luxoft
fot. Materiał prasowy / Luxoft

Artykuł sponsorowany powstał we współpracy z firmą Luxoft.

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Matt Artz