fbpx
Kobieta przeglądająca internet w łóżku

Marketing branży pornograficznej w pigułce

Czyli siła pozytywnego przekazu

Niezależnie od tego, co myślimy o branży pornograficznej, chyba nie można zarzucić jej złego podejścia do marketingu. Niejednokrotnie chociażby Pornhub udowodniał nam, że niezależnie od dostarczanych treści może w pozytywny sposób oddziaływać na społeczeństwo. Do grona pozytywnie zakręconych dołączył w ostatnim czasie xHamster, który w związku z szerzącym się koronawirusem, zaproponował swoim użytkownikom niecodzienną promocję. Czas więc zakasać rękawy i przyjrzeć się temu bliżej!

W dobie pędzących za zasięgami marketingowców, łatwo popełnić błąd, który może narazić nas na załamanie wizerunku. Firmy, które dostarczają pornografię ludziom na całym świecie, muszą się z tym liczyć w szczególności. Każda akcja promocyjna, której się podejmują, jest więc przemyślana. W końcu, która branża jest tak ryzykowna w prowadzeniu, jak nie pornograficzna? Ciekawe podejście w tej kwestii zaprezentował niedawno xHamster.

xHamster w walce z koronawirusem

Na całym świecie stwierdzono już ponad 93 tysiące przypadków zarażenia koronawirusem. 80 tysięcy przypadków w Chinach, 5400 w Korei Południowej, ponad 2500 we Włoszech czy 2300 w Iranie. Choroba dotarła już prawie do każdego zakątka świata, a liczba zarażonych nadal rośnie.

Spośród solidarnościowych inicjatyw, najbardziej niespodziewaną zaproponowała popularna strona pornograficzna xHamster, która postanowiła przyznać abonament premium wszystkim osobom mieszkającym w zagrożonych strefach. 

Jak informuje Alex Hawkins, wiceprezes xHamster: – Aby wesprzeć globalne agencje zdrowia w powstrzymywaniu rozprzestrzeniania się koronawirusa, zapewniamy bezpłatny dostęp do xHamster Premium od teraz do końca marca. – Po czym podkreśla, że najłatwiejszym sposobem, aby uniknąć rozprzestrzeniania się wirusa, jest pozostanie w domu i wzywa firmy takie jak Netflix czy HBO do tego, aby dołączyły do inicjatywy.

Póki co, darmowym kontem premium objęte są tylko poniższe regiony:

  • Lombardia, Włochy,
  • Veneto, Włochy,
  • Teheran, Iran,
  • Daegu, Korea Południowa,
  • Wuhan, Chiny,
  • Adeje, Wyspy Kanaryjskie.

Ale jak zapewnia Hawkins, portal jest otwarty na rozszerzenie swojej oferty!

Ocieplanie wizerunku i dobro planety

Nie jest to odosobniony przypadek, w którym portal udostępniający pornografię pokazuje, że dba o swoich użytkowników. Na tym polu wyróżnia się także Pornhub, który od dłuższego czasu angażuje się w misję ratowania planety. Jeszcze w zeszłym roku na przestrzeni kwietnia i maja uruchomił ciekawą kampanię, której głównym zamierzeniem było ratowanie pszczół. Inicjatywa została nazwana BeeSexual. W trakcie jej trwania, na portalu można było obejrzeć nagrania pszczół zapylających kwiaty, a elementem łączącym je z pozostałymi “filmami przyrodniczymi” był fakt, że zostały podłożone do nich głosy aktorów pornograficznych. Za każdy obejrzany film Pornhub wpłacał pieniądze na organizacje charytatywne ratujące pszczoły.

Poniżej film promujący całą akcję (safe for work):

Kolejną akcją, którą portal może się pochwalić, to The Dirtiest Porn Ever. Tym razem naszą uwagę miało skupić masowe zużywanie plastiku jednorazowego użytku, który zaśmieca plaże i oceany. Za każdym razem, kiedy użytkownik strony obejrzał wydany z tej okazji film pornograficzny, Pornhub przekazywał pieniądze na Ocean Polymers, aby wesprzeć ich w wysiłku na rzecz usuwania odpadów oceanicznych. 

A w jaki sposób Twoja firma dba o środowisko? 😏

 


Autorem artykułu jest Adam Zamczała.

Źródła: Twitter, Pornhub, YouTube. Źródło ilustracji: canva.com