Nowość na Messengerze: cykliczne powiadomienia do klientów
nowości na messengerze

Nowość na Messengerze: cykliczne powiadomienia do użytkowników

Meta wprowadza kolejne udogodnienie dla firm w celu poprawy komunikacji z klientami. Będzie to cykliczne i automatyczne wysyłanie powiadomień do użytkowników, którzy wyrazili na to zgodę. Czy pielęgnowanie kontaktu w taki sposób wpłynie na biznes?

Jakie zalety ma nowość na Messengerze w postaci automatycznych wiadomości?

Zapewne większość z Was miała do czynienia z botem na Messengerze, który automatycznie odpowiadał na pytania. Teraz ta funkcja została ulepszona. Klienci będą dostawali cykliczne wiadomości od firm, co będzie można wykorzystać na kilka sposobów, np. do:

  • wysyłania wiadomości o rekomendowanych dla użytkownika produktach
  • wysyłania wiadomości z życia firmy
  • wysyłania informacji o promocjach, kodach rabatowych, nagrodach lojalnościowych
  • wysyłania treści contentowych
  • wysyłania wiadomości przypominających o produktach i usługach

Jak często można wysyłać automatyczne powiadomienia na Messengerze?

Nie ma z góry narzuconej częstotliwości wysyłania takich powiadomień do klientów. Może to być codziennie, co tydzień, czy co miesiąc.
W celu zapewnienia jak najbardziej komfortowego korzystania z tej usługi, klienci z wyprzedzeniem będą uprzedzani o częstotliwości wysyłanych wiadomości i muszą na nie wyrazić zgodę. Poza tym, użytkownik w każdej chwili, za pomocą jednego dotknięcia może zrezygnować z usługi dostawania powiadomień.

Na razie powiadomienia cykliczne są dla firm bezpłatne, ale w komunikacie możemy przeczytać, że planowane jest wprowadzenie opłat od brandów chcących korzystać z tego rozwiązania.

Jakie korzyści zauważyły firmy, które już testowały wysyłanie cyklicznych wiadomości na Messengerze do klientów?

Niektóre firmy już przetestowały to rozwiązanie. Marka zajmująca się zdrową żywnością wysyłając informacje o produktach i promocjach odnotowała 20-krotny wzrost CTR powiadomień w porównaniu z mailingiem.
Z kolei firma zajmująca się sprzedażą biletów, dzięki wysyłaniu codziennych powiadomień o przedsprzedaży biletów na koncerty oraz comiesięcznych wiadomościach o wydarzeniach zauważyła, że 65% fanów, którzy otrzymali powiadomienia, zdecydowało się na zakup wejściówki jeszcze tego samego dnia.
Z kolei firma odzieżowa, która wysyłała cotygodniowe powiadomienia o kuponach i nowych ofertach zauważyła aż 13-krotny wzrost przychodów w porównaniu z kampaniami e-mailowymi.

________________________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Brian Tromp

Źródło inf.: Developers Facebook Blog