Nowości na Instagramie, które nie mogą umknąć ci w 2023 roku. Co się zmienia? Sprawdziliśmy to

Nowości na Instagramie, które nie mogą umknąć ci w 2023 roku. Co się zmienia? Sprawdziliśmy to fot. Dean Drobot / Shutterstock.com

Instagram nie przestaje się rozwijać. Nowe funkcje platformy pojawiają się co chwilę, aby podtrzymać zainteresowanie jej użytkowników. Jakie nowości planowane są na Instagramie w 2023 roku? Sprawdziliśmy to.

Instagram to obok Facebooka, YouTube’a i WhatsAppa najpopularniejsza aplikacja social media na świecie. Globalnie na całym świecie korzysta z niego 1.39 mld użytkowników, co stanowi ponad 17 proc. populacji. W Polsce liczba użytkowników wynosi ponad 11 mln i tym samym prawie 29 proc.ogólnej populacji. Instagram jest 3. najczęściej używaną aplikacją w naszym kraju po Facebooku i Messengerze. Nic dziwnego, że META stawia na Instagrama i go systematycznie rozwija. W aplikacji pojawiają się nowe funkcji oraz testowane są nowe feature’y. Jakie zmiany na Instagramie nas czekają? Poznajcie nadchodzące nowości z albo nowinki, które już są dostępne dla wybranych grup.

Nie ulega wątpliwości, że fenomen krótkich, zaskakujących, często zabawnych treści w formie video, zawojował Instagramem. Format Reelsów, bo o nim mowa, jest obecnie preferowany przez algorytm Instagrama, który chętnie i w zwiększonej ilości pokazuje właśnie Rolki użytkownikom aplikacji. Wszystkie treści video, jakie publikujemy w aplikacji, pokazywane są jako Reelsy, a wcześniej opublikowane przez nas video znajdziemy także w sekcji Reels na swoim profilu. Z tego też względu Rolki otrzymują te same rozwiązania, jakie już jakiś czas temu zastosowano przy postach.

Instagram w 2023 roku – nowości

Co więc nowego? Mamy mieć możliwość ukrycia wyświetleń i polubień także pod Reelsami. Kolejnym sposobem promowania Rolek na Instagramie są tzw. „Odznaki osiągnięć”. Odznakę można otrzymać za m. in. publikowanie Reelsów codziennie, a tym video, które uzyskają dużą popularność, Instagram da odznaczenie „Trendsetter”. Możliwe też, że Odznaki będą kolejną opcją zarabiania na działaniach w tej aplikacji. Jak widać, jest o co walczyć. Nie zapowiada się, aby era Reelsów miała szybko przeminąć. Wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze silniej rozwijana.

Nowości na Instagramie subskrybcje
fot. https://about.fb.com/news/2022/11/new-creators-tools-facebook-and-instagram

Instagram – subskrypcje kanałów i wirtualne prezenty

Instagram dba o swoją społeczność, zarówno o profile osobiste, firmowe, jak i twórców. Dla tych ostatnich przygotowuje opcję subskrypcji kanałów, dzięki którym można wspierać swoich ulubionych twórców i otrzymywać za to dodatkowe, nieopublikowane wcześniej treści. To, w jaki sposób twórcy będą z tego korzystać, niewątpliwie wpłynie na popularność tej opcji. To nie koniec nowych feature’ów dla twórców. Będą oni mogli tworzyć swoje własne cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, dzięki którym rozwiną swoje kanały. Jak widać, Instagram liczy na dużą kreatywność tworzących unikatowe treści na platformie i nie przestaje dostarczać im możliwości rozwoju. Społeczność ma mieć także możliwość przesyłania wirtualnych prezentów dla twórców. Szykuje się kolejna opcja monetyzacji na Instagramie – przesyłanie ich podczas transmisji live i branie udziału w organizowanych przez twórców challenge’ach na profilu.

Wirtualne prezenty dla twórców - nowa funkcja
fot. https://about.fb.com/news/2022/11/new-creators-tools-facebook-and-instagram/

Wcześniej Instagram wprowadził też interaktywne naklejki – użytkownicy mogą ich używać bezpośrednio w Rolkach, znajdziemy tam np. ankiety, quizy i suwaki. Możemy także wykorzystywać szablony innych osób, tworzących rolki, co zachęca nas do tworzenia tego typu treści. Jeszcze nigdy wcześniej „montowanie” video nie było takie proste!

Planowanie postów i Reelsów na Instagramie

Co więcej, Instagram planuje wprowadzić… planowanie właśnie! Prawdopodobnie będziemy mogli planować posty i Reelsy z poziomu aplikacji! Chciałoby się krzyknąć: „Nareszcie!”. Do tej pory bowiem te treści można było planować, ale z poziomu desktopu. Z pewnością ułatwi to pracę tym, którzy preferują tworzyć na telefonie, który towarzyszy im praktycznie wszędzie.

Instagram – linki w BIO

To nie koniec nowości dla użytkowników, którzy traktują aplikację jako swoje główne medium marketingowe. Instagram planuje wprowadzić więcej niż jeden link w BIO, czyli wizytówce profilu. Co niektórzy radzili sobie z tym ograniczeniem, wykorzystując do rozszerzonego menu narzędzie LinkTree, które pozwalało na stworzenie własnego zbioru linków. Czekamy jednak na propozycję samej aplikacji, w jaki sposób zaprojektuje to rozwiązanie.

Notatki na Instagramie

Gigant mediów społecznościowych nie tylko nawiązuje do trendujących platform, takich jak TikTok, dodając nowe funkcje. Niedawno wprowadził „Notatki„, które polskim użytkownikom przypomniały czasy komunikatora sprzed lat – Gadu-Gadu, na którym zostawiało się tzw. statusy. Można było tam w krótkiej formie napisać, o czym się myśli, co planuje, czy też przekazać, co tylko chcemy „światu”. Tak też w “Notatkach” – trzeba się streszczać, bo mamy jedynie 60 znaków. Znikają one po 24 h – tak samo, jak dzieje się to z InstaStories.

Jak mogą wykorzystać to firmy? W tej krótkiej formie warto poinformować o aktualnej ofercie, nowości czy promocji. Notatki pojawiają się nad listą wiadomości w skrzynce, czyli nad tzw. DM-ami. Funkcja jest w fazie testów. Jeszcze nie jest dostępna dla wszystkich użytkowników. Na razie opiniowana jest jako mniej nachalna forma informacji niż np. na InstaStories.

Notatki na Instagramie
fot. https://about.fb.com/news/2022/12/sharing-features-on-instagram-notes-group-profiles-and-more/

Profile grupowe na Instagramie

To nie koniec nowinek na Instagramie! Już wkrótce mają pojawić się profile grupowe! Co to oznacza dla użytkowników? W fazie testowania jest opcja tworzenia grupowych profili na platformie, które mają działać na podobnych zasadach jak profile indywidualne. Jedyna różnica jest taka, że materiały udostępniane przez profil grupowy będą widoczne tylko dla członków danej grupy. Jest to odpowiedź Instagrama na coraz bardziej popularne chaty grupowe i ich wykorzystanie przez grono znajomych.

Co to jest Instagram Candid Stories?

Coraz bardziej popularne stają się aplikacje, które promują autentyczność i pokazywanie prawdziwego życia, bez filtrów. Mamy tutaj na myśli francuską aplikację BeReal oraz TikTok Now, które praktycznie wykorzystują te same mechanizmy działania. Instagram nie zamierza pozostać w tyle – mówi się o uruchomieniu Instagram Candid Stories, który ma działań tak samo jak wspomniane wcześniej aplikacje. Aktualnie w Polsce, od kilku dni dostępna jest opcja DUAL czyli przygotowanie zdjęcia równocześnie z przedniej i tylnej kamery. Czy to przymiarki Instagrama do pełnego uruchomienia Candid Stories? Przekonamy się niebawem!

2023 rok na Instagramie

2023 zapowiada się bardzo rozwojowo: tak samo dla kont osobistych, firmowych, jak i twórców. Nie ulega wątpliwości, że należy trzymać rękę na pulsie, by nadążać za wszystkimi nowymi funkcjonalnościami. Algorytm Instagrama ma swoje zasady. Jeśli będziemy odpowiednio dostosowywać swoją strategię do jego działania, nasza marka zostanie zauważona.

Co ważne, wspomniane możliwości nie tylko mają rozwinąć nasze konta, ale także sprawić, by użytkownicy spędzali jeszcze więcej czasu w aplikacji, co też jest szansą dla firm. Które funkcje się przyjmą i zostaną na stałe? Polecamy śledzić aplikację na bieżąco!

Współpraca przy materiale:

Karolina Kumor

Karolina Kumor. W Beeffective rozwija dział wykorzystujący potencjał mediów społecznościowych dla firm oraz tworzy strategie obecności marek w social media. Pracowała i pracuje z takimi Klientami, jak: Bayer, Pracuj.pl, Trefl czy Pandora. Wykłada na kierunku Social Media Manager na WSAiB w Gdyni, współorganizuje wydarzenia marketingowe Crash Mondays. Prowadzi warsztaty oraz szkolenia i dzieli się wiedzą na łamach branżowych magazynów z zakresu marketingu mediów społecznościowych.

Head of Social Media Beeffective

W Beeffective zajmuje stanowisko Head of Social Media, gdzie koordynuje pracę 6-osobowego zespołu specjalistów. Jej głównym zadaniem jest dbanie o organizację działu oraz podnoszenie jego kompetencji z zakresu mediów społecznościowych. Odpowiedzialna za przygotowanie kilkudziesięciu strategii obecności marek w social media, m. in. home&you, Patrizia Aryton, Big Star Shoes, TREFL, AVIKO HoReCa, LightBox, czy Lactima. Prowadzi szkolenia z zakresu budowania marki osobistej na LinkedIn i efektywnych działań w obszarze Company Page.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze