Personalizowane filtry AR na Instagramie - RocketSpace.pl
filtry AR

Personalizowane filtry AR na Instagramie

W jaki sposób pomagają markom zbudować potęgę?

Instagramowe filtry nie służą już tylko do upiększania wakacyjnych fotek. Coraz częściej są wykorzystywane przez wielkie brandy jako element skutecznej strategii marketingowej. Zwłaszcza odkąd wprowadzona została opcja dodawania unikatowych, personalizowanych filtrów AR. Na czym polegają i jak mogą pomóc naszej marce stać się potęgą?

Początkowo na Instagramie dostępne były tylko filtry do zdjęć. I to w ograniczonej ilości – można było dodawać tylko te wbudowane w aplikację, zaprojektowane przez jej twórców. Teraz okazuje się, że Lark, Reyes czy Juno upiększające nasze instagramowe fotki to za mało. Od niedawna istnieje możliwość stworzenia własnego filtru, i to nie tylko na zdjęcia, ale także na filmiki. Poznajcie filtry AR, które – co ciekawe – mogą znacząco zwiększyć nasze zasięgi na Insta. I pomóc w budowie prężnie działającej marki.

Filtry AR. Upiększają, pomagają w prezentacji produktu

Na początek – czym są filtry AR? Wykorzystują one tzw. rzeczywistość rozszerzoną (z ang. augmented reality, stąd AR) i umożliwiają nakładanie różnych animowanych efektów na obraz z kamery w czasie rzeczywistym. Obraz upiększony przez animację można następnie udostępnić jako zdjęcie lub wideo. Instagram korzysta z tej opcji od 2019 roku i w zasadzie to on spopularyzował ten rodzaj filtrów. Pomysł szybko podchwyciły znane marki – oczywiście po to, by zdobywać milionowe zasięgi i nawiązywać jeszcze więcej interakcji z klientami. Dziś całe mnóstwo firm bierze pod uwagę stosowanie AR w swoich strategiach marketingowych.

Do wyboru mamy kilka rodzajów filtrów. Te najpopularniejsze należą do kategorii Beauty. Znajdziemy tu mnóstwo spersonalizowanych nakładek upiększających (głównie) twarz. Filmiki z tego typu filtrami często stają się viralami – na Instagramie chodzi przecież o to, by jak najlepiej się zaprezentować. Beauty wykorzystują m.in. marki kosmetyczne, by pokazać wybrane makijaże (zrobił tak np. Dior). 

Kolejny rodzaj to Gry AR – służy głównie dla interakcji z konkursami i loteriami. W takiej grze instagramowicze odpowiadają na pytania i zdobywają punkty za poprawne odpowiedzi. Po podaniu wyniku i oznaczeniu konta IG marki użytkownik może wziąć udział w loterii. On zyskuje nagrodę, marka – wiernego i wdzięcznego klienta, który będzie udostępniał jej content dalej i dalej.

Inne rodzaje filtrów to Offline AR, który umożliwia markom przedstawienie nowego produktu, a użytkownikom – wypróbowanie go przed kupnem, a także Target Tracking – filtr typu skaner umożliwiający dokładne obejrzenie produktu. 

Co ciekawe, stworzenie własnego filtru AR jest banalnie proste. Potrzebny jest do tego program Spark AR Studio – darmowy, z wieloma funkcjami i gotowymi wzorami do wypróbowania bądź zmodyfikowania według własnego uznania.

Jakie korzyści przynoszą markom filtry AR?

Co daje markom korzystanie z filtrów AR? Zalet jest wiele. Zwiększa się zaangażowanie klientów – filtry wysokiej jakości mogą zapewnić nam miliony wyświetleń i mnóstwo interakcji. Z pewnością wzrasta także świadomość danej marki – własny, unikatowy filtr szybciej “wgryza” się w pamięć klienta. Zacieśnia się także więź na linii marka-użytkownik – każdy instagramowicz może korzystać z filtrów danej firmy i tym samym zostać jej kolejnym ambasadorem, co daje efekt organicznego zasięgu. Co więcej, content jest udostępniany dalej, poprzez m.in. filmiki na InstaStories, dzięki czemu informacje o naszej marce idą coraz dalej w świat.

Co się dzieje, gdy dodamy własny filtr? Warto wtedy dodać pierwszą relację z jego użyciem i ogłosić tę premierę swoim obserwującym. Dalej już dzieje się samo. Fani sami tworzą treści z naszym filtrem, udostępniają je swoim znajomym, a ci swoim…

Jak sprawdzić, czy dana marka korzysta z filtrów AR? Po wejściu na jej profil powinna nam się wyświetlić ikona z gwiazdkami. Można też skorzystać z opcji “efekty”, wpisać nazwę konkretnej marki i jeśli ją znajdziemy, kliknąć “Try It”.


Autorką tekstu jest Joanna Pasterczyk.

Źródło informacji: nowymarketing.pl

Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash

Więcej tekstów w tematyce mediów społecznościowych tutaj.

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska