fbpx
narzędzia mailingowe

Popularne narzędzia mailingowe

Czego używać do wysyłki newsletterów?

Mailchimp aktualnie wiedzie prym spośród wszystkich narzędzi mailingowych, z których aktualnie korzysta się w branży marketingowej. Jest wręcz pierwszą odpowiedzią na pytanie: “czego używasz do mailingu?”. Niemniej, nie oznacza to, że ma całkowity monopol w tej kwestii. Dlatego przedstawiamy Wam 4 inne popularne narzędzia do wysyłki mailingów!

W świecie newsletterów utrwaliło się przekonanie, że Mailchimp jest najlepszym wyborem w branży. Korzystają z niego praktycznie wszyscy (np. my!) i niewątpliwie są ku temu powody. Wśród jego zalet można wymienić m.in. bardzo prostą i intuicyjną obsługę, szeroki wybór szablonów czy solidne wsparcie. 

Dlatego jest zazwyczaj pierwszym wyborem dla tych, którzy cenią sobie wygodę i prostotę. Niestety, nie wszystko złoto, co się świeci. Podstawową wadą tego narzędzia jest przede wszystkim cena. O ile przy bazie poniżej 2 tys. użytkowników można spać spokojnie, o tyle sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy ich liczba urośnie, gdyż wtedy pojawiają się pierwsze wydatki. Ponadto przeszkadzać może ograniczony zakres oferowanych usług, co budzi pytanie: “Czy istnieje narzędzie lepsze od tego?”.

Alternatywy do Mailchimpa

Żeby na nie odpowiedzieć, musimy przeanalizować ofertę konkurencji. 

Sendinblue

Propozycją, której zdecydowanie warto poświęcić trochę czasu, jest uczestniczący w wyścigu o najlepszą alternatywę Sendinblue. To, czym się wyróżnia na tle innych, jest fakt, że pobiera opłaty na podstawie liczby wiadomości e-mail wysyłanych na miesiąc. Takie rozwiązanie sprawia, że ich usługi mogą być nawet 4 razy tańsze. Jak wynika z ich kalkulatora cen:

Ponadto, w swojej darmowej wersji udostępnia korzystniejsze opcje, niż płatny Premium Plan w Mailchimp. Znajdziemy w niej nielimitowaną ilość kontaktów, możliwość wysłania 9 tys. E-maili (z ograniczeniem 300 na dzień) czy chociażby ponad 70 szablonów wiadomości. Tak prezentuje się pełny plan w porównaniu z propozycją Mailchimp:

Sendinblue stanowi świetną alternatywę dla Mailchimpa, oferując przy tym dodatkowe funkcje oraz bezpłatny plan. O pozostałych różnicach między dwiema platformami przeczytacie tutaj

GetResponse

GetResponse jest doskonałym wyborem dla mniejszych firm. Tak jak pozostałe opcje, oferuje popularne usługi e-mail marketingu, dając przy tym wiele rozwiązań, takich jak automatyzacja, kampanie wielokanałowe czy testy anty-spamowe. Cenowo zaś, prezentuje się następująco: 

I chociaż w swojej ofercie nie ma możliwości darmowego korzystania z narzędzia, to nadrabia ono większymi możliwościami w porównaniu do Mailchimpa. Znajdziemy w niej więcej szablonów maili, opcję split testingu, kilka dodatkowych opcji autorespondera i większą elastyczność w kwestii dostosowania formularzy rejestracyjnych. 

Co jest lepsze? Obydwa narzędzia są dobre i mają sporo dodatków, które mogą być dla Ciebie satysfakcjonujące. Podstawą różnicą jest fakt, że GetResponse posiada więcej dodatków, zaś Mailchimp w podstawowej wersji jest darmowy. Jeśli interesuje Was zestawienie między tymi dwiema platformami, to możecie poczytać o tym tutaj.

ConvertKit

ConvertKit jest w pełni funkcjonalnym dostawcą usług poczty elektronicznej stworzonym przez Nathana Barry’ego. Dzięki łatwości użytkowania, automatyzacji i innym funkcjom jest jedną z najszybciej rozwijających się firm zajmujących się marketingiem e-mailowym. W swojej ofercie ma również konfigurowalne formularze rejestracji i landing page, które pomagają przyciągnąć więcej subskrybentów e-mail. Niemniej… Jak prezentuje się w zestawieniu z interesującym nas Mailchimpem?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i w dużej mierze zależy od potrzeb użytkownika. Zarówno jedna, jak i druga opcja oferują bezpłatny plan, lecz o ile w Mailchimpie możesz wysyłać e-maile do 2000 kontaktów, to w ConvertKit’cie bez opłacenia abonamentu nie wyślesz ani jednego. Płatny plan zaczyna się od podstawowej wersji “Creator”, która przy tysiącu subskrybentów kosztuje 29 dolarów.

Jednak wraz z ceną, przychodzą zalety. Przede wszystkim – łatwość obsługi. Użytkownicy tej platformy w największym stopniu cenią sobie w niej prostotę użytkowania. Wyraźne, przejrzyste menu i minimalna liczba kliknięć potrzebnych do tworzenia kampanii jest tym, co w dużej mierze przyciąga uwagę (chociaż wiąże się z tym brak zaawansowanych funkcji). Ponadto ConvertKit pozwala na zaawansowane przepływy pracy automatyzacji, prostsze śledzenie, a do tego koncentruje się głównie na tworzeniu wiadomości opartych na tekście. Ten ostatni punkt jest kluczowy, gdyż to właśnie dla twórców contentu online oraz blogerów skierowana jest ta platforma i to właśnie oni będą najbardziej zadowoleni z jej użytkowania.

Co ciekawe, na stronie tego narzędzia można znaleźć artykuł, w którym autor podaje… pięć powodów do nieprzejścia z Mailchimpa na ConvertKit.

HubSpot

HubSpot jest kompleksową platformą rozwojową, która swoje usługi dostarcza głównie do branży marketingowej. Są one zazwyczaj związane z marketingiem e-mailowym, jego automatyzacją, CRM i innymi narzędziami, które ułatwiają tworzenie treści dla odbiorcy.

To, co może stanowić ważną zaletę HubSpotu nad innymi, to fakt, że oferuje znacznie więcej niż tylko e-mail. Dzięki niemu stworzymy formularze rejestracji, wyskakujące okienka, chatbota i będziemy mogli zarządzać reklamami – wszystko to działa z bezproblemową współpracą z narzędziem e-mail. Z tego wychodzi kolejny plus, jakim jest narzędzie CRM, które chociaż w Mailchimpie również jest zawarte, to w HubSpot oferuje więcej. Dzięki czemu oprócz sprawdzenia, czy ktoś otworzył Twoją wiadomość, możesz sprawdzić, w jaki sposób wchodzi w interakcję z Twoją witryną czy chociażby to, czy ma otwarte zgłoszenie z obsługą klienta. 

Do tego intuicyjny interfejs typu drag-and-drop sprawia, że oprogramowanie jest łatwe do opanowania. Niestety to, co może być uznawane za największą zaletę tego oprogramowania, czyli szereg połączonych ze sobą funkcji, może być także jego sporą wadą. Wraz z poszerzaniem możliwości, które oferuje HubSpot, rośnie także jego cena. O ile cena za tzw. “Starter” wynosi 40 dolarów miesięcznie, tak pakiet “Enterprise” potrafi kosztować ponad 3 tys. dolarów miesięcznie. 

Tak jak pozostałe firmy, również i HubSpot zebrał zestawienie możliwości, które oferuje ich platforma w porównaniu z Mailchimpem.

 

Która z tych propozycji jest Waszym zdaniem najlepszą alternatywą dla Mailchimpa? A może jednak jest on bezkonkurencyjny?

 

Autorem artykułu jest Adam Zamczała.

Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: canva.com


📢 Zapraszamy także na nasz fanpage:
https://facebook.com/RocketJobsPolska

👉 do naszych grup na Facebooku:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska