49% pracowników Facebooka nie wierzy, że miał pozytywny wpływ na świat

49% pracowników Facebooka nie wierzy, że miał pozytywny wpływ na świat

Jak pokazuje wewnętrzne badanie social mediowego króla, coraz mniej pracowników wierzy, że portal miał pozytywny wpływ na świat. W przeciągu dwóch tygodni przepytano ponad 49 tys. pracowników Facebooka, którzy czuli się nadwyrężeni z powodu swojej pracy, co wpłynęło negatywnie na ich stosunek do firmy.

Zostań opiekunem Gapcia! 🐶

Aplikuj

Biorąc pod uwagę obecne okoliczności, można stwierdzić, że ostatnie miesiące nie były proste dla Facebooka. Platforma społecznościowa borykała się z wyzwaniami, jakie postawił przed nią rok 2020, a wśród nich nie tylko walka z dezinformacją związaną z pandemią koronawirusa, ale także częste fake newsy dot. ostatnich wyborów prezydenckich w USA, czy reklamy zniechęcające do szczepień. W związku z tym firma dołożyła wszelkich starań, aby wdrożyć narzędzia pozwalające rozwiązać te problemy. 

Jak się jednak okazuje, głównym problemem związanym z polityką Facebooka związaną z wprowadzaniem tych rozwiązań jest to, że nie działają i nie zrobiono wiele w tej sprawie.

Pracownicy Facebooka niezadowoleni z platformy

Według wewnętrznej ankiety przeprowadzonej w The Social Network, pracownicy Facebooka zaczęli kwestionować pozytywny wpływ platformy na świat. Wśród nich znaleźli się nawet ci, którzy do tej pory przychylnie oceniali swoją firmę oraz jej wpływ na społeczeństwo. 

W przeciągu dwóch tygodni przepytano 49 tys. pracowników Facebooka. Z badań wynikło, że z powodu przestojów biurowych zaczęli oni tracić wiarę w to, że ich firma ulepsza świat. Tylko 51% respondentów wskazało, że ich praca wpływa pozytywnie na społeczeństwo – jest to wyniki niższy o 23 punkty procentowe w porównaniu z ostatnim badaniem wykonanym w maju. 

Facebook zagrożeniem dla demokracji

Nieco więcej w tym temacie wypowiada się Tom Kendall, były dyrektor ds. monetyzacji na Facebooku, który powiedział, że giganci mediów społecznościowych stanowią zagrożenie dla demokracji i w ostateczności mogą spowodować wojnę domową w USA. 

Podczas swojego wystąpienia w Fox News mówił – Wierzę, że sytuacja nie ulegnie poprawie, dopóki firmy technologiczne nie odejdą od tworzenia wyzyskujących produktów, które prowadzą do konfliktów. – Przy czym zgodził się z byłym pracownikiem Google, Tristanem Harrisem, który opisał branżę technologiczną jako “wielki tytoń dla naszego mózgu”. – „Duży” tytoń, „duży” samochód i społeczeństwo mają coś wspólnego: w centrum ich modelu biznesowego znajduje się składnik, który jest bardzo szkodliwy dla świata. „Duży” tytoń opiera się na nikotynie, „duży” samochód na paliwach kopalnych, a duży rynek społeczny na uwadze użytkowników, aby generować dochody. Żadna z tych praktyk nie jest skierowana dla zdrowego społeczeństwa.

Kendall aktualnie jest dyrektorem generalnym w firmie Moment, która walczy o przywrócenie pozycji branży technologicznej jako tej, która jest stworzona dla ludzi. Można go zobaczyć także w filmie dokumentalnym Netflixa pt. Dylemat społeczny.

 

 

Źródła: digitalinformationworld.com, independent.co.uk.

Autorem artykułu jest Adam Zamczała.

Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: unsplash.com


📢 Zapraszamy także na nasz fanpage:
https://facebook.com/RocketJobsPolska

👉 do naszych grup na Facebooku:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze