„Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022” - kampania przeciwko śmieceniu na plaży hitem internetu
Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022

„Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022” – kampania przeciwko śmieceniu na plaży hitem internetu

Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w swojej najnowszej kampanii wykorzystał stereotyp plażowego Janusza, czyli osoby, która plażuje za parawanem, je przygotowane w domu kanapki, a podstawę jej looku stanowią skarpety, sandały i wąsy. 

Zarówno w górach, jak i nad morzem, ogromnym problemem są śmieci zostawiane m.in. przez turystów. Jak zatem ich przekonać, aby nie popełniali tego błędu? Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku postanowił wykorzystać do tego kampanię, w której zaprezentował postać stereotypowego Janusza, który jest obiektem żartów, zestawiając ją z pytaniem: „Wydaje ci się, że wiesz, co jest prawdziwym obciachem”?

Kampania Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku

W spocie „Prawdziwy Janusz na polskiej plaży 2022” nie chodzi jednak o podkreślenie stereotypów, a o pokazanie tego, jak zachowują się pozostałe postacie pojawiające się w materiale. Widzimy tam m.in. rodzinę na plaży czy młodzież na ławce w lesie. To właśnie one zasługują na wyśmianie. Dlaczego? Oczywiście obraz stereotypowego Janusza bawi wiele osób, ale to nie jego zachowanie jest prawdziwym obciachem.

 Wydaje ci się, że wiesz, co jest prawdziwym obciachem? Nie rób obciachu. Nie śmieć – słyszymy wypowiedź lektora.

Obciachem jest zaśmiecanie plaż. Kiedy bohater budzi się na opustoszałej plaży, odkrywa wokół siebie mnóstwo śmieci pozostawionych przez innych turystów.

Zobaczcie także: RocketJobs.pl rusza z nią akcją: „Misja: Rowerem do pracy”

To właśnie ten wyśmiewany Janusz sprząta po sobie i po innych śmieci i to nie on zasługuje tutaj na brak szacunku, ale właśnie osoby, które nie dbają o otoczenie. Po raz kolejny sprawdza się tutaj też powiedzenie, że nie można oceniać ludzi powierzchownie, co potwierdzają też komentarze internautów na YouTube.

To chyba najlepszy spot jaki kiedykolwiek widziałem! Oby więcej ludzi go zobaczyło! Nikt nie powinien się wstydzić swojego wyglądu, a więcej uwagi przykładać do zachowania! Każda plaża, las, ścieżka to nasze wspólne dobro. „Nie szata zdobi człowieka – wypowiedź Harz.exe wśród komentarzy na YouTube.

Spot stworzony przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku trwa zaledwie 45 sekund, ale zapada w pamięć na długo i o to chodziło! Promuje on kampanię EkoTurysta. Do tej pory obejrzano go blisko 700 tys. razy, a w komentarzach nie brakuje głosów podziwu. Internauci są zdania, że to doskonała kampania, która by się przydała w wielu miejscach w Polsce.

______________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: YouTube

//