fbpx

10 najlepszych reklam Super Bowl 2020

W nocy z niedzieli na poniedziałek czasu polskiego odbył się amerykański Super Bowl. Jak co roku finałowy mecz o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zebrał przed telewizorami olbrzymią oglądalność. W 54. edycji mierzyły się ze sobą Kansas City Chiefs oraz San Francisco 49ers. Wbrew wszystkim przewidywaniom okazało się, że to ta pierwsza drużyna może cieszyć się dzisiaj tytułem mistrza. Ale Super Bowl nie jest tylko wydarzeniem sportowym, ale także gratką dla marketingowców. Oto zestawienie najlepszych reklam tegorocznych mistrzostw.

5,6 mln dol. za 30 sekund reklamy

Z racji skali, na jaką organizowane jest widowisko, chwilę dla siebie odnajdują w nim także wielkie koncerny. Jest to dla nich niespotykana okazja do tego, aby rozreklamować swój produkt. Jak podaje Business Insider: finały z lat 2010-17 to jednocześnie osiem programów telewizyjnych najchętniej oglądanych w historii. Rekordowym jest ten z 2015 roku – przed odbiorniki przyciągnął 114,4 mln mieszkańców USA. Przy takich statystkach, firmy nie są zniechęcone nawet kosztami wyemitowania swoich reklam. A jest to niebagatelną kwota, bowiem za 30 sekund reklamy, trzeba zapłacić 5,6 milionów dolarów. 

Przy takich sumach, każda sekunda dosłownie jest na wagę grosza, dlatego nie ma mowy o wydaniu czegoś, co spotka się negatywnym odbiorem. Każda przedstawiona reklama musi być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. I chociaż są one krótkie, stanowią niezwykłą przyjemność dla oczu. A z punktu widzenia marketingu – doskonałą inspiracją oraz prognozą trendów.

Dlatego stworzyliśmy zestawienie najlepszych reklam, które pojawiły się w tegorocznym Super Bowl. Zachęcamy do zapoznania się z nimi już dziś.

Audi

W dobie szczególnej wrażliwości na kwestie środowiskowe nie można pominąć reklamy Audi. Popularna marka samochodowa do swojego filmu zatrudniła znaną z Gry o Tron aktorkę Maisie Williams. Jak się okazuje, ma ona dryg nie do wystąpień na dużym ekranie, ale także do śpiewania. Piosenką „Let it go” z Krainy Lodu promuje samochód e-tron Sportback.

Porsche

Kolejny długooczekiwany powrót na amerykańskie wydarzenie roku – Porsche. Pojawiło się tam po raz pierwszy od 1997 roku i postanowiło zareklamować swój w pełni elektryczny Taycan Turbo S. Scenariusz również nietuzinkowy, gdyż jak się okazuje, ochroniarze firmy tylko czekają, aż ktoś skradnie im auto, żeby od razu ruszyć za nim w pościg. 😉

Avocados from Mexico

Jakkolwiek zaskakująco to zabrzmi, obecność firmy Avocados from Mexico, nie powinna dziwić w tym zestawieniu. Nie jest to ich debiut na amerykańskich telebimach, ponieważ pojawiały się tam już wcześniej i jak zawsze w humorystycznej roli.

Cheetos

Czas na odrobinę nostalgii. Po 11 latach przerwy na Super Bowl wróciły Cheetos. Udowadniając tym samym, że jeszcze nie spadły z rynku, a także, że warto czasem cofnąć się w czasie. Do współpracy zaprosili słynnego rapera MC Hammer, prezentując jego najbardziej znany utwór: „Can’t touch this”.

Heinz

Kolejny powrót na Super Bowl. Tym razem po czteroletniej przerwie, na ekran wrócił ketchup Heinz. W swoim spocie przedstawił cztery różne sytuacje rodem z Netflixowych seriali, które ostatecznie połączył ich ketchup.

Budweiser

Typowy Amerykanin. Na tę frazę wyskakuje nam w głowie mnóstwo stereotypowych obrazów, ukazujących obywateli USA w życiu codziennym. Typowi Amerykanie rywalizują ze wszystkimi, przechwalają się swoją siłą, rozbierają się w miejscach publicznych i myślą, że mogą zbawić świat. Ten stereotyp pokazuje w swojej reklamie Budweiser, ale… zupełnie inaczej, niż można byłoby się spodziewać. 

Google

W zestawieniu nie mogło zabraknąć również reklamy Google, która trwa aż minutę i pół. Ale na tle pozostałych nie wyróżnia się tylko tym. We wzruszający sposób opowiada o tym, jak z perspektywy emerytowanego mężczyzny można wykorzystywać Asystenta Google w życiu codziennym. 

Amazon

Również Amazon postanowił skorzystać z okazji do wypromowania sztucznej inteligencji, ale naturalnie w tym przypadku, Alexę. W spocie wystąpiły znane w szczególności w Ameryce Ellen DeGeneres i Portia de Rossi, które zastanawiają się, jak wyglądałoby życie bez asystenta głosowego. 

Microsoft

Microsoft w mistrzowski sposób pokazuje, jak wpleść swój produkt w minutową historię o Katie Sowers, pierwszej kobiecie-trenerce, biorącej udział w Super Bowl. Chociaż tablet Surface występuje tam bardziej na drugim tle, to jest to opowieść, która zapada w pamięć.

Donald Trump

Coraz częściej da się zauważyć, że świat reklamy nie zatrzymuje się tylko na produktach firm usługowych, ale także trafia do polityki. O tym, jak prowadzi się kampanię polityczną w social mediach, pisaliśmy tutaj. Ale takie przykłady widać także na naszym podwórku. W styczniowym #DollyPartonChallenge wziął udział także premier Mateusz Morawiecki. A jak to robi Donald Trump? Proszę bardzo: 

Czy warto?

Ciężko odpowiedzieć na to pytanie inaczej niż: Tak, warto! 5,6 mln za 30 sekund może wydawać się sporym wydatkiem, ale patrząc na sprawę długoterminowo, okazuje się to także świetną inwestycją. Powyższe przykłady w świetny sposób obrazują, jak ważna jest reklama w życiu każdej firmy. Mimo że generuje ona wysokie koszty, to potrafi zwrócić się z nawiązką.


Autorem artykułu jest Adam Zamczała.