Social media manager – kursy, które rozwijają kompetencje
Social media manager kursy

Social media manager – kursy, które rozwijają kompetencje w tym zawodzie

Porad udziela Daniel Kotliński, Marketing Expert Tigers

Jesteś social media managerem, albo dopiero myślisz o karierze w tym zawodzie i zastanawiasz się, jak rozwijać swoje kompetencje? Oprócz czerpania wiedzy od doświadczonych osób, którzy dzielą się umiejętnościami w social mediach, warto również zwrócić uwagę na specjalistyczne kursy, których na rynku nie brakuje. Pojawia się jednak pytanie, który kurs wybrać i czym się kierować podczas swojej decyzji. O porady w tej kwestii zapytaliśmy eksperta, Daniela Kotlińskiego, Marketing Expert Tigers.

Na jakie kursy powinna zwrócić uwagę osoba początkująca jako social media manager, a które przydadzą się na każdym etapie kariery?

Uważam, że osoba początkująca w roli specjalisty social media powinna przede wszystkim zwrócić uwagę na zdobywanie praktycznego doświadczenia oraz na odrobienie lekcji z podstaw marketingu jako takiego. Szkolenia w klasycznym wydaniu mają to do siebie, że wyciągamy z nich najwięcej, jeśli „wiemy, czego nie wiemy” (jesteśmy na etapie świadomej niekompetencji w 4-stopniowym modelu Burcha), dlatego – zanim w nie zainwestujesz, zetknij się z praktyczną materią!

Bardzo pomocna na tym etapie będzie przynależność do społeczności specjalistów (choćby Tygrysy Socialu czy podobne), nawiązywanie relacji na LinkedIn i własny research źródeł w sieci (wszystkie portale społecznościowe mają swoje bazy wiedzy i inspiracji).

Równolegle, warto sięgnąć po lekturę poradników, które w ustrukturyzowany sposób pomagają połapać się w środowisku paneli reklamowych – klasykiem jest „Księga Adsów” (dostępna w druku), warto też poznać książki Artura Jabłońskiego w temacie Facebooka czy LinkedIna.

Ogólna zasada odnośnie szkoleń będzie taka, aby sięgać po to, co w perspektywie najbliższych miesięcy może pomóc nam wykonywać naszą pracę lepiej. Zamierzasz skręcić w rejony content marketingu, performance, konkretnych mediów społecznościowych? Dobierz do tego pasujący program – choćby na stronie www.tigers.pl/szkolenia, gdzie propozycje zróżnicowane tematycznie i poziomem trudności. Udział w takim szkoleniu to doskonała okazja, żeby zetknąć się z praktykami na co dzień pracującymi w temacie.

Na co zwrócić uwagę podczas wybierania kursu dla social media managera?

  • Doświadczenie prowadzącego – na rynku mamy wysyp szkoleń z obszaru social media, często od ludzi, którzy osiągnęli sukces (jeśli w ogóle) w jednym projekcie, w jednej branży lub w specyficznych warunkach (np. jako influencer). Udział w takim szkoleniu, zwłaszcza na początku kariery, może być nie tylko stratą pieniędzy, ale również naraża nas na utrwalenie schematów postępowania, które są trudne lub niemożliwe do zastosowania w innych warunkach. Korzystaj zawsze z programów osób działających w różnych branżach, z potwierdzonymi sukcesami na koncie.
  • Praktyczność – zwróć uwagę, czy osoba prowadząca szkolenie, od dłuższego czasu zajmuje się już tylko tym, czy ma też na co dzień styczność z marketingiem w social media. O ile pewne mechanizmy czy logika działania często pozostają niezmienne, o tyle w warstwie detali wszystkie duże portale społecznościowe ewoluują w błyskawicznym tempie. Tylko bycie blisko „pierwszej linii frontu” pozwala uzyskiwać świeżą, aktualną wiedzę.
  • Format szkolenia – zwróć uwagę, czy zapisujesz się na 8-godzinny wykład, czy szkolenie z prawdziwego zdarzenia, oparte o ramę maksymalizującą efekt. Rama ta powinna się składać z kilku elementów: pracy na doświadczeniach uczestników, osadzonej w realiach teorii, pracy własnej oraz weryfikacji wdrożenia wniosków. Odkąd skondensowaliśmy nasze programy szkoleniowe i podzieliliśmy je w formule 3+2 (3h wiedzy+2h praktyki), widzimy wzrost zaangażowania wśród uczestników i wysokie noty w ankiecie satysfakcji.
  • Renoma – na nazwisko (czy brand) pracuje się długo; nie bez powodu. Jeśli szukasz sprawdzonej w boju wiedzy, lepiej nie eksperymentować ze szkoleniami znalezionymi przypadkowo na pierwszej stronie wyników, a sięgnąć po rekomendacje znajomych z branży.
  • Społeczność – niektórzy szkoleniowcy, w tym Tigers, prowadzą zamknięte grupy na Facebooku, które zwłaszcza w pierwszych tygodniach po szkoleniu mogą być bardzo fajnym wsparciem we wdrożeniu wiedzy w praktyce. W Tygrysy Premium gromadzimy uczestników naszych szkoleń (ponad 2 tys. osób!) oraz trenerów, i pomagamy sobie w codziennych wyzwaniach w nieformalnej, bezpiecznej atmosferze.

Jak często aktualizujecie swoje kursy?

Szkolenia są aktualizowane zawsze wtedy, gdy wymaga tego przedmiot szkolenia – zmiany w danym panelu reklamowym czy medium społecznościowym, o ile mają istotny wpływ na program szkolenia, są uwzględniane na bieżąco. Co ciekawe, nasze kursy on-line są równocześnie materiałami onboardingowymi dla nowych pracowników dołączających do Tigers – więc w naszym najlepszym interesie jest dbać o ich aktualność i jakość 🙂

Jak wygląda ścieżka realizacji kursu?

Dziś szkolenie u nas stanowi zamkniętą całość, tzn. przychodzisz po konkretny kawałek wiedzy i sposób myślenia o danym zagadnieniu, co pozwala Ci w praktyce zastosować wiedzę nawet tego samego dnia.

Pracujemy aktualnie nad nową formułą edukacyjną, która faktycznie będzie miała kształt ścieżek rozwoju w konkretnych specjalizacjach. Zachęcam do śledzenia @TigersPL w social mediach, gdzie będziemy aktualizować info 🙂

Jeżeli po lekturze tego artykułu chcesz skorzystać ze specjalnej oferty na szkolenia i kursy Tigers, napisz krótkiego maila na adres: [email protected] 🙂 Liczba kodów rabatowych ograniczona – kto pierwszy, ten lepszy!


Artykuł powstał we współpracy z firmą Tigers.

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Charles Lamb