Specjalista SEO – czym się zajmuje i jaki kurs SEO warto wybrać na początku kariery?

Specjalista SEO - czym się zajmuje i jaki kurs SEO warto wybrać na początku kariery?

Zastanawiacie się nad karierą związaną z SEO i nie wiecie, jaki kurs SEO pomoże Wam w drodze do bycia specjalistą w tym zakresie? Sprawdźcie, czym dokładnie zajmuje się specjalista SEO oraz jak nim zostać.

Zostań najlepszym opiekunem Uszatego! 🐶

Aplikuj

Co należy do zadań specjalisty ds. SEO?

Specjalista SEO to osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie i optymalizację zarówno stron, jak i sklepów internetowych. W codziennej pracy zajmuje się on m.in.

  • analizą konkurencji,
  • zdobywaniem wartościowych linków, które są skierowane do witryny docelowej, tzw. link building,
  • analizą strony internetowej pod kątem SEO,
  • monitorowaniem ruchu i tworzeniem raportów SEO,
  • doborem słów kluczowych dla danego klienta,
  • tworzeniem wartościowych treści,
  • sprawdzaniem pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jakie umiejętności praktyczne powinien mieć specjalista SEO?

Specjalista SEO powinien m.in.

  • znać i obsługiwać narzędzia Google, np. Google Search Console, Google Analytics,
  • posiadać wiedzę na temat obsługi najpopularniejszych CMS-ów,
  • umieć korzystać z podstawowych narzędzi SEO, np. Senuto, Ahrefs, SemStorm,
  • umieć dopasować kluczowe frazy do specyfiki branży,
  • umieć opracować strategię działań SEO

*Coraz częściej w ogłoszeniach o pracę kluczowa staje się także znajomość programowania.

Jakie cechy powinny wyróżniać specjalistę ds. SEO?

Technicznych aspektów pracy można się nauczyć, ale są cechy, które powinien posiadać specjalista ds. SEO. To m.in.

  • cierpliwość – efekty pracy często są widoczne dopiero po długim czasie,
  • kreatywność – czasem trzeba mocno pogłówkować nad pomysłami na poprawę widoczności serwisu,
  • elastyczność – często nasze przewidywania nie pokrywają się z oczekiwaniami. Wówczas należy przemodelować działania, aby przyniosły jak najlepsze wyniki. Algorytmy też często się zmieniają, więc trzeba elastycznie na nie reagować.
  • otwartość – z jednej strony na nowe rozwiązania, a z drugiej strony na pomysły i oczekiwania klienta oraz na kontakt ze współpracownikami.
  • zmysł analityczny – to niezbędna umiejętność do sprawdzania efektów pracy.

Jaki kurs SEO wybrać, aby rozpocząć karierę jako specjalista SEO?

Niewiele jest także kursów czy szkoleń, dlatego Artefakt we współpracy z Widzialni.pl oraz ze szkołą IT Coders Lab łączą siły i kompetencje, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie kandydatów na rynku pracy. Stworzyli kurs Specjalista SEO, który jest realizowany w partnerstwie z trzema innymi graczami na rynku SEO: Sunrise System, Grupa Tense oraz Semahead.

Czego się nauczycie na kursie Specjalista SEO?

To jedyny kurs, na którym uczestnik pozna narzędzia SEO i rozbuduje podstawową wiedzę na temat PHP, HTML-a i CSS-a oraz WordPressa, ale to nie wszystko. W kursie poruszone zostaną także tematy związane z technikami oraz narzędziami SEO, jak Senuto czy Screaming Fog. Uczestnik zdobędzie też praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia i wdrażania strategii SEO.

 

program kursu sepcjalista SEO

Fot: https://coderslab.pl/pl/specjalista-seo

 

Kurs jest realizowany online, a zajęcia odbywają się w weekendy. Trwa on 9 tygodni, a koszt to 4500 zł.

Kurs „Specjalista SEO” to intensywny i praktyczny rozwój w obszarze pozycjonowania oraz szansa na rozpoczęcie pracy jako młodszy specjalista SEO w agencjach z bogatym doświadczeniem. Pracownicy współorganizatorów, którzy będą wykładowcami kursu, są wykwalifikowanymi trenerami oraz mają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i działają w branży SEO.

Najbliższa edycja kursu rozpoczyna się 25 czerwca i potrwa do 21 sierpnia. Więcej szczegółów na temat kursu „Specjalista SEO” znajdziecie TUTAJ.

Gdzie można pracować po kursie „Specjalista SEO”?

Dzięki wiedzy zdobytej na kursie macie szansę na pracę w agencjach marketingowych, agencjach pozycjonerskich, czy w wewnętrznych działach SEO danych firm.

WAŻNE: Na najlepszych absolwentów czeka gwarancja zatrudnienia w agencji Artefakt lub innych firmach współtworzących kurs.

*materiał powstał we współpracy z firmą Artefakt – art. sponsorowany

_______________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@Eliott Reyna

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze