fbpx

Sprzedając, wspinaj się po drabinie

Wskazówki dla copywriterów i redaktorów

Aby zainteresować klienta ofertą, należy przedstawić korzyści, jakie wyniesie z potencjalnej współpracy. Niezależnie czy reklamujesz salon masażu, nowoczesne rozwiązanie rekrutacyjne czy popisowe danie szefa kuchni, zawsze postaw się na miejscu odbiorcy. Rozwiej jego wątpliwości i odpowiedz na pytanie, dlaczego potrzebuje akurat Twojego produktu lub usługi.

Niestety komunikaty sprzedażowe często kończą się na wyjaśnianiu zasad działania, opisie wyglądu lub prezentowaniu suchych statystyk i parametrów. To, że dany procesor jest najszybszy, nie powoduje, że potrzebuję go w swoim komputerze. Z takiego podejścia wiele lat temu zrezygnowała firma będąca klasycznym przykładem genialnej narracji sprzedażowej – Apple. 

Popularna fraza zacznij od “dlaczego” wyznacza właściwy kierunek dla skutecznego marketingu, a koncepcja zwana ladderingiem ułatwia podążanie jego torem. Odpowiedz na trzy podstawowe pytania dotyczące biznesu, który komunikujesz i w prosty sposób zwiększ wpływ przekazu na odbiorcę. 

Pierwszym krokiem jest doprecyzowanie, co to jest. Tutaj pojawia się wspomniany wcześniej opis produktu, którym w ramach przykładu może być materac do spania. Teraz zastanów się, co materac daje klientowi. Relaks, wygodę, odpowiedni sen. Na tym etapie najczęściej kończy się komunikat. To nie wystarczy, gdyż odbiorca wciąż nie wie, co mu daje to, że będzie odpowiednio spał. Nie zdaje sobie sprawy, że tego właśnie potrzebuje. Pokaż realną korzyść. Nakreśl sytuację, w której budzi się wypoczęty wcześnie rano i bez kawy potrafi efektywnie przepracować cały dzień, nadrabiając przy tym zaległości w projekcie.

W swoim tekście buduj zatem komunikat w następujących krokach:

  1. Dlaczego warto? 
  2. Jak to osiągnąć?
  3. Co jest narzędziem do tego?

Na przykład:
🚀 Zarabiaj więcej i odłóż na nowy samochód.
🚀 Znajdź lepszą pracę, w której dostaniesz dwa razy większą pensję niż dotychczas.
🚀 Aplikuj na wymarzone stanowisko przez Rocket Jobs. Najlepsze oferty znajdź tutaj.

Tekst zainspirowany treścią książki autorstwa Joanny Wryczej-Bekier
pt. „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy”, którą polecaliśmy w tym artykule.

A więcej copywriterskich treści znajdziesz tutaj! 🙂


Autorem artykułu jest Mateusz Białas.

Źródło ilustracji: unsplash.com