fbpx
Burger King 2020

To nie był dobry rok…

Kolejne marketingowe podsumowanie 2020 roku

Brazylijski oddział Burger Kinga postanowił „stworzyć” burgera, którego smak odzwierciedlałby trudny 2020 rok, który pożegnaliśmy. Jak smakuje taka kanapka? Dobrze się domyślacie – okropnie.

Ale to nie burgerowe podsumowanie roku, więc od nieudanych burgerów zaczynam małe podsumowanie marketingu 🙂

Rok zapowiadał się naprawdę nieźle, wzrosty miały być widoczne wszędzie. A tu w nocy z 3 na 4 marca przyszedł pierwszy wynik pozytywny na obecność COVID-19… Już 24 marca został ogłoszony lockdown. Normalnie byśmy o tym nie mówili, jednak bardzo mocno wpłynęło to na marketing.

Dzięki COVID-19 (sam nie wierzę, że można mu cokolwiek zawdzięczać!) pomyśleliśmy o digitalizacji. Oznacza to, że coraz częściej tworzyliśmy alternatywy dla zakupów stacjonarnych czy nawet siłowni. Dużym trendem w przypadku sklepów był social commerce oraz oczywiście e-commerce.

social commerce

Czegoś nauczył nas 2020?

Jednym słowem: kilku planów 🙂 Doświadczyliśmy tego, że jeden plan to o wiele za mało, jak wspomniałem powyżej, dwa wydarzenia wywróciły nasz świat do góry nogami. Osobiście dla mnie miał być to dla mnie dobrze prosperujący rok, ale… wyszło jak wyszło.

Co było największym trendem w 2020?

Jednym słowem: RTM 🙂

Kamil Sztos RTM

Powyżej możecie zauważyć grafikę z RTM-em mojej ulubionej lodziarni, której posty przyniosą niezłe interakcje! Ale to oczywiście jeszcze nie jest to.

Prawdziwym viralem stało się „oświadczenie” Empik Bilety w sprawie kolejek w ich punkcie na Nowym Świecie. Powiem tyle: aby Twój RTM stał się viralem, musisz mieć dobry pomysł i przede wszystkim kreatywność.

Bitwa pod Empikiem RTM

Co było największym wydarzeniem 2020?

Strajk Kobiet. Tu podziwiam Bolt, który odpuścił sobie marketing w tym trudnym czasie. Rozdawał darmowe przejazdy do domu po proteście — zwykła ludzka akcja, która wyraziła społeczną odpowiedzialność marki. Warto w takich chwilach pokazać, że jesteś człowiekiem, a nie bezduszną maszyną.

Uważam, że zrobili dobrze. Nie chcieli tego ukrywać przed followersami i udowodnili, że są dojrzałą marką, która potrafi wyrazić swoje zdanie. 

 

No i na sam koniec krótkie podsumowanie roku, również od Bolta!

 


Tekst napisał Kamil Joachimiak, autor Roślinnej Prasówki, moderator grupy Algorytmy, sztuczna inteligencja i przyszłość świata 🚀 i administrator grupy Canva Love.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska