Tylko 5 polskich marek w raporcie Brand Finance Europe 500

Tylko 5 polskich marek w raporcie Brand Finance Europe 500

W raporcie Brand Finance Europe 500 znajdziemy pięćset marek o najwyższej wartości w Europie. Do tego zestawienia trafiło tylko 5 firm z Polski. Konrad Jagodziński z Brand Finance mówi, że taki stan rzeczy może wynikać z faktu, że za mało inwestuje się w międzynarodowy marketing.

Zostań najlepszym opiekunem Uszatego! 🐶

Aplikuj

W zestawieniu – jak sama nazwa wskazuje – znalazło się 500 najbardziej wartościowych marek. Jak mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance, obecność 5 marek z Polski nie jest złym wynikiem, ale mogłoby być ich więcej. W czym więc tkwi problem?

Głównym problemem jest ciągle jeszcze niedostateczna inwestycja w budowę i wspieranie marek, jak również niedostateczna ekspansja tych marek na rynki zagraniczne. Gdy marka operuje na wielu rynkach, jest to prostsze; jeżeli operuje tylko na jednym, wówczas jest po prostu ograniczona do wielkości i nasycenia tego rynku – twierdzi Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance w rozmowie z Newseria Biznes.

Zobaczcie także: Myśl lokalnie, działaj globalnie! Jak warszawska agencja pomogła zrewolucjonizować globalny rynek piwa

5 polskich marek, które się znalazły w raporcie Brand Finance Europe 500

Wśród 500 najbardziej wartościowych marek w Europie, Polskę na pierwszym miejscu reprezentuje Biedronka, która w rankingu zajęła 272 pozycję, plasując się o 13 oczek wyżej niż rok temu. Dalej jest PKO Bank Polski, który zajął dopiero 304 miejsce, spadając z zeszłorocznej, 250 pozycji.
Dalej znalazło się PZU, które zajęło 359 miejsce. Kolejno widzimy tam PKN Orlen na 375 pozycji oraz debiutanta w rankingu – Asseco Poland– który się uplasował na 453 miejscu.

Konrad Jagodziński, dyrektor ds. komunikacji Brand Finance jednocześnie zwraca uwagę na fakt, że Asseco jest firmą, która naprawdę ma zasięg międzynarodowy, a dywersyfikacja ma również pozytywny wpływ na jej wizerunek.

 

Od lat w Polsce i w Europie patrzymy z podziwem na gospodarkę Stanów Zjednoczonych. Co innego ją zbudowało niż właśnie bardzo silne, rozpoznawalne na całym świecie marki, takie jak McDonald’s czy Coca-Cola w dawnych czasach, a dzisiaj Amazon, Apple czy Google? – pyta retorycznie Konrad Jagodziński. – Te marki są ambasadorami amerykańskiego snu i przynoszą niepodważalne korzyści dla tamtejszej gospodarki. W taki sam sposób coraz częściej zaczynają myśleć inne kraje, które do tej pory nie budowały swoich marek.

Zobaczcie także:  Chcesz podbić serca klientów z całego świata? Pracuj w Customer Support!

500 najbardziej wartościowych brandów w Europie
Fot.: Unsplash@Christopher Gower

Raport Brand Finance Europe 500 – kto jest na czele rankingu?

Prym wiodą Amerykanie, ale w pierwszej 25-tce znalazło się aż 11 brandów z Państwa Środka. Przez ostatnie 10 lat Chiny zainwestowały ogromne pieniądze zarówno w rozwój, jak i rozpoznawalność marek.

Wartość marki jest niezwykle istotna dla funkcjonowania biznesu. Im silniejsza, im bardziej wartościowa, tym biznes może odnosić większe i łatwiejsze sukcesy. I vice versa, im ten biznes lepiej się rozwija, tym większe ma to znaczenie dla marki, która potem może być licencjonowana i używana tak jak każde inne aktywa należące do firmy (…) Nasze badania pokazują, że najsilniejsze marki na świecie są w stanie generować o wiele większe przychody dla swoich udziałowców, cieszą się większym zaufaniem inwestorów, klientów, rządzących i regulatorów – podkreśla dyrektor w Brand Finance w rozmowie z Newseria Biznes.


Autorką tekstu jest Agnieszka Pulikowska.

Źródło grafiki ilustrującej wpis: Unsplash@Carlos Muza

Źródło informacji: Newseria Biznes

Więcej tekstów w tematyce marketingu tutaj.

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze