We are all in this together!

We are all in this together!

Pandemia koronawirusa wymusiła na wielu firmach olbrzymie zmiany. Część z nich została zmuszona do rewolucji w funkcjonowaniu, drastycznego zminimalizowania działalności, czy wręcz zawieszenia. Jedną z branż, która w skali globalnej najdotkliwiej odczuła skutki pandemii, jest turystyka. Czy mimo wszystkich ograniczeń, można zrobić coś, aby w pewnych aspektach wyjść z sytuacji zwycięsko?

Zostań najlepszym opiekunem Uszatego! 🐶

Aplikuj

Autorką tekstu jest Anna Nowotna-Nadziejko, absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, z turystyką biznesową związana jest od 17 lat. Od ponad 13 lat zarządza firmą Sky Dreams, którą stworzyła z myślą o realizacji marzeń tych, którzy chcą poznawać magiczne zakątki świata w ciekawy a zarazem ambitny sposób. Zorganizowała ponad 350 eventów i wyjazdów do 80 krajów dla ponad 25 000 osób. Odkrywanie to jej życiowa pasja. Każda jej podróż zaczyna się w momencie, gdy ją planuje i trwa dopóki ją wspomina. Podróżuje więc bez przerwy!
Uważa, że marzenia są to po, by je spełniać, a nie tylko o nich opowiadać. Lubi dzielić się swoim doświadczeniem zawodowym, a praca z ludźmi to dla niej wyzwanie, którego chętnie się podejmuje, m.in. jako Mentor Programu Early Warning Europe oraz Fundacji Liderek Biznesu. Każdą wolną chwilę spędza w ciekawym miejscu w towarzystwie ludzi, którzy optymistycznie patrzą na świat i życie. Jest zapalonym nurkiem i pasjonatem tańców latynoamerykańskich.


Turystyka stanęła na krawędzi

Nasza branża z dnia na dzień zmuszona została do zawieszenia wszystkich kontraktów. Wybudowano przed nami sporych rozmiarów ścianę, na której pandemia wyryła znak zapytania. O ile inne firmy, mogą sięgnąć po alternatywę w postaci dywersyfikacji portfolio czy szukania nowych wartości swoich produktów, o tyle turystyka została wyłączona z wszelkich aktywności. Tej branży pandemia odebrała wszystko, poza jednym – wolnym czasem! 

Nowy cel pozostać w kontakcie

W sytuacji gdy nie jesteście w stanie zrobić nic, aby Wasza firma funkcjonowała, nawet w zminimalizowanym zakresie, należy szukać sposobów na to, aby sprostać jednemu kluczowemu zadaniu – pozostać z klientami w kontakcie! Oczywiście, profile w mediach społecznościowych nadal działały, ale pokazywanie zdjęć z odległych plaż i egzotycznych zakątków świata, mogły już tylko wzbudzać frustrację. Niepewność co do możliwych terminów ewentualnych wyjazdów, a także stresująca sytuacja na rynku sprawiła, że większość klientów nie miała ochoty rozmyślać nad wyjazdami z niepewnym terminem realizacji. Okazało się, że w bardzo krótkim czasie trzeba było zmienić formę komunikacji biznesowej.

Czas na budowę marki osobistej

W dobie koronawirusa wielu celebrytów transmituje na żywo swoje rozmowy. Dziennikarze przeprowadzają w ten sposób wywiady a przedstawiciele marek rozmawiają z influencerami. Pomysł na transmisje live w naszej firmie zrodził się jako pokłosie tej właśnie aktywności. Plan działania zakładał na początek wykorzystanie mediów społecznościowych. Mieliśmy dwa razy w tygodniu łączyć się z naszymi partnerami, współpracownikami i przyjaciółmi z różnych zakątków świata, by porozmawiam o tym, jak wygląda u nich walka z koronawirusem. Jakie jest podejście do sytuacji i jakie środki do walki z pandemią podejmują poszczególne rządy. Z czasem jednak, pomysł został zmodyfikowany. Rozmowy zaczęły coraz bardziej odbiegać od tematu COVID-19 i zaczęliśmy skupiać się na wspólnych realizacjach, historiach z podróży, ciekawostkach dotyczących wyjazdów i planach na przyszłość. Popularność relacji była na tyle duża, że z czasem uruchomiliśmy synchroniczne ich streamingowanie w kilku kanałach.

Nie dać o sobie zapomnieć

Transmisje zostały przyjęte pozytywnie. Opowieści z takich miejsc jak Bali, Nowy Jork, RPA, Sri Lanka czy Dubaj zyskały swoich regularnych odbiorców, z których większość stanowili dotychczasowi klienci naszej firmy. Pod każdym nagraniem pojawiały się komentarze i pytania dotyczące kraju, o którym była rozmowa, a także podróży i organizacji wyjazdów. 

Sky Dreams od kuchni

Transmisje live to bardzo dobry sposób na to, by nie dać o sobie zapomnieć dotychczasowym klientom, a jednocześnie zainteresować nowych, potencjalnych odbiorców. Dodatkowym aspektem jest pokazanie działania firmy od kuchni, czyli kto jest w gronie partnerów, kto współtworzy scenariusze wyjazdowe i dba o każdy etap planowanego wydarzenia. Pokazanie ich zaangażowania i pasji pomogło zrozumieć klientom tę szczególną wartość naszej firmy, o której zwykle nie mówiliśmy. Pracujemy z wyjątkowymi ludźmi skrupulatnie przez nas wyszukanymi podczas wielu podróży po świecie. Ten ruch, czyli uchylenie drzwi do naszej kuchni, czyli serca firmy, wzmocniło więzy z klientami. 

Od eksperymentu po strategię

Dzięki tym doświadczeniom, w sposób naturalny powstała strategia komunikacji firmy. Już nie tylko na czas pandemii! Transmisje live staną się częścią aktywności także po powrocie do pełnego funkcjonowania na rynku. Relacje na żywo okazały się brakującym elementem komunikacji rynkowej i pokazały, że firma posiada dużo większy potencjał marketingowy niż przypuszczała.

W wytrwałości siła

Nie wiem, jak długo branża turystyczna pozostanie jeszcze „na kwarantannie”. Póki co, nie możemy realizować projektów, które dotychczas stanowiły ważny filar naszej oferty, czyli wyjazdów, eventów czy konferencji, gromadzących w jednym miejscu nawet kilkaset osób. Blokada mogła nas złamać już dawno, jednak wygrał duch walki – tak dobrze nam znany z niejednej podróży. Wdrożyliśmy nie tylko nowy sposób komunikacji, ale również uruchomiliśmy bardziej kameralne propozycje wyjazdowe, kreując tym samym perełki turystyczne, niepraktykowane dotąd na rynku. Wytrwale i z dużą cierpliwością podążamy eksperymentalnym szlakiem, wiedząc, że każdy dzień to zmiana, która w efekcie wyjdzie nam  na dobre!


Źródło zdjęcia ilustrującego wpis: canva.com

📢 Zapraszamy także na nasz fanpage:
https://facebook.com/RocketJobsPolska

👉 do naszych grup na Facebooku:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

 

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze