Rebranding nowym startem rakiety!

Rebranding nowym startem rakiety!

Grzegorz Bosak

CEO w agencji marketingu internetowego Rocket Media, a od października 2018 roku również zakupionej spółki Digital Hill. Od kilkunastu lat specjalizuje się w pozyskiwaniu ruchu na stronach internetowych – głównie za pomocą pozycjonowania oraz kampanii płatnych. Po godzinach Grzegorz spełnia się w roli rodzica, pokazując swojej małej córce różne zakątki Polski. Pasjonuje go winiarstwo – lubi testować i zagłębiać się w proces powstawania wina.


Cześć! Na początek powiedz proszę parę słów o Waszej firmie i jej historii.

Cześć! Rocket Media to agencja specjalizująca się w szeroko pojętym marketingu internetowym. Na co dzień zapewniamy naszym klientom wsparcie w obszarze pozycjonowania stron WWW, kampaniach płatnych (takich jak Facebook Ads czy Google Ads) czy content marketingu. Agencja została wpisana do KRS w roku 2013, ale sam projekt prowadzony był kilka lat wcześniej.

Wiem, że właśnie jesteście tuż po rebrandingu. Co było przyczyną decyzji o zmianie wizerunku? Jak przebiega ten proces?

Takim preludium do przygotowania nowej odsłony Rocket Media były warsztaty wewnętrzne, które przeprowadziliśmy ponad rok temu wraz z naszymi pracownikami, którzy mieli okazję wypowiedzieć się, jak z ich perspektywy powinna wyglądać firma i przede wszystkim jakie wartości chcemy reprezentować. Od tych warsztatów rozpoczęliśmy cały proces rebrandingu, który był taką nakładką na całość naszych wewnętrznych potrzeb. 

Chcieliśmy odświeżyć wizerunek, który był już dosyć zakurzony i dostosować się do aktualnych trendów w Internecie. Nie robiliśmy rewolucji jeżeli chodzi o spektrum naszych usług – wciąż specjalizuje nas marketing internetowy (z akcentem na wąskie dziedziny kampanii płatnych, SEO czy content marketingu). Nasza oferta została bardziej ustrukturyzowana niż modyfikowana. Rebranding to po prostu kolejny etap w rozwoju firmy, który wymagał realizacji. Więcej szczegółów w tym artykule!

Jakie jest nowe Rocket Media? Co zmieniło się w Rocket Media oprócz logo i strony wizualnej?

Rebranding jest takim potwierdzeniem naszych działań, sposobu pracy i jakości, którą reprezentujemy. Jest świeży, odważny, nowoczesny i odzwierciedla to, jacy jesteśmy. To dla nas nowy rozdział, który wewnętrznie nazywamy nowym startem rakiety. 

Nowością w naszym serwisie jest na pewno generator usług. Chcieliśmy od samego początku dać odwiedzającemu wartość dodaną – wiedzę i wskazówkę, jakich narzędzi marketingu internetowego potrzebuje do osiągnięcia założonego celu biznesowego. Generator powstał na bazie naszych wieloletnich doświadczeń z klientami z różnych branż. O kulisach przeczytacie tutaj.

Z jakich działów składa się Wasza firma i ile osób jest zatrudnionych w każdym z nich? Pracujecie stacjonarnie czy zdalnie?

W dniu, kiedy rozmawiamy, w dalszym ciągu szaleje covid. Większość pracowników współpracuje ze sobą zdalnie. Przed pandemią spotykaliśmy się w biurze we Wrocławiu. Aktualnie agencja zatrudnia na stałe 14 osób w takich działach, jak PPC, SEO, Strategia i Content Marketing. 

W jaki sposób najczęściej pozyskujecie klientów? Są to głównie małe firmy czy raczej duże korporacje?

Całość naszych leadów generowana jest przez polecenia, zaprzyjaźnionych resellerów oraz naszą stronę. Na ten moment nie prowadzimy innych kampanii zasięgowych. Jeżeli chodzi o klientów, to celujemy w średnie i duże firmy produktowo-usługowe oraz e-commerce’y, którzy mają większą świadomość działania narzędzi, które oferujemy.

Co radzisz osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym?

Często z perspektywy już paru lat doświadczeń analizuję, jak ta moja przygoda z marketingiem się zaczęła i co właśnie w niej było ważne, przełomowe. Dziś zdecydowanie mogę powiedzieć, że odwaga. Radzę więc, aby próbować swoich sił bez względu na to co mówi otoczenie. Warto odkrywać swoje mocne strony i angażować się w tematy, które po prostu się lubi. Dzisiejszy marketing daje wiele możliwości, ale też bycie ekspertem od wszystkiego jest po prostu niemożliwe. Odwaga pozwala na wyznaczanie nowych “indywidualnych” ścieżek rozwoju.

My, Rakieciarze, musimy trzymać się razem! 😉 Jak oceniasz dotychczasową współpracę Rocket Media z Rocket Jobs?

Podoba mi się dynamika, z jaką się rozwijacie. Wejście na tak konkurencyjny rynek, jakim są ogłoszenia był dość mocno ryzykowny. Ale jak widać odwaga 🙂 się opłaciła, a skostniałe towarzystwo potentatów zaczęło się bać (to moja prywatna ocena). Pozytywnie oceniam kierunek, w którym zmierzacie. Bardzo dobrze oceniam intuicyjność i prostotę strony, na której z przyjemnością zamieszczamy własne ogłoszenia.

To może na koniec anegdota: najzabawniejsza sytuacja w pracy, która zdarzyła Ci się w ostatnim czasie?

Ciężko jednoznacznie ocenić czy sytuacja była aż tak bardzo zabawna (przynajmniej z drugiej strony), ale zdarzyło mi się podczas jednej z ostatnich rozmów kwalifikacyjnych, że kandydat wychwalał pod niebiosa naszą stronę WWW. Jak się docelowo okazało – mówił o Rocket Jobs, a nie Rocket Media 🙂

Hahaha, taka pomyłka chyba może się zdarzyć jeszcze nie raz! Wielkie dzięki za rozmowę, no i pozdrawiamy owego kandydata.


Odpowiedzi zebrała Agnieszka Zwolan.

Pozostałe nasze wywiady przeczytacie tutaj.

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
➡ https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze