YouTube zdradza, co wpływa na zasięg filmów na platformie

YouTube zdradza, co wpływa na zasięg filmów na platformie

Zastanawiacie się, jak sprawić, aby Wasze filmy na YouTube miały jeszcze większe zasięgi? Platforma właśnie opublikowała nowy przegląd działania systemu rekomendacji treści, dzięki któremu video na platformie może dotrzeć do większej liczby użytkowników.

YouTube wyjaśnia, że zadaniem systemu rekomendacji, który stosuje, jest pomoc użytkownikom w znajdowaniu materiałów, które chcą obejrzeć i które okażą się dla nich wartościowe.

Oczywiście określenie, że coś jest „wartościowe” nie jest jednoznaczne, ale według YouTube oznacza to zasugerowanie większej liczby video na podstawie obserwacji dotychczasowych działań podjętych z ich poziomu.

Rekomendacje można znaleźć w dwóch głównych miejscach: na stronie głównej i panelu „Następny”. Twoja strona główna jest tym, co widzisz po wejściu na YouTube – wyświetla mieszankę spersonalizowanych rekomendacji, subskrypcji oraz najnowszych wiadomości. Panel „Następne” pojawia się, gdy oglądasz film i sugeruje dodatkową zawartość na podstawie tego, co aktualnie oglądasz, wraz z innymi filmami, które mogą Cię zainteresować – tłumaczy YouTube.

Jak działa proces rekomendacji na YouTube?

Zastanawiacie się, na jakiej podstawie dokładnie platforma pokazuje Wam polecane materiały? Rekomendacje opierają się na 4 głównych filarach:

  1. Kliknięcia – to co klikamy, jest dla YouTube wskazówką co do naszych potencjalnych zainteresowań, ale nie zawsze jest to równoznaczne z tym, że w materiale, na który trafiamy uzyskujemy odpowiedź na nasze potrzeby, dlatego w celu dodatkowej weryfikacji, platforma mierzy też „Watchtime”, czyli czas spędzony na oglądaniu filmu. Co ciekawe, ostatnio to TikTok wyprzedził YouTube w średnim miesięcznym czasie oglądania materiałów.
  2. Czas oglądania YouTube sprawdza, jak długo oglądamy dany materiał i dzięki temu dostosowuje bardziej szczegółowe treści. Dla porównania fan, który długo ogląda mecze, po tym jak zostanie przekierowany na omówienie meczu i zaraz wyłączy ten materiał, daje sygnał, że mecze są dla niego bardziej wartościowym kontentem.
  3. Reakcje czyli udostępnianie, kciuk w górę lub dół, to także jeden z elementów pomiarowych YouTube Nasz system wykorzystuje te informacje, aby spróbować przewidzieć prawdopodobieństwo, że udostępnisz lub polubisz kolejne filmy.
  4. Ankiety YouTube regularnie prowadzi ankiety wśród użytkowników aby sprawdzić, jakie wrażenia mają oni z oglądania video. Ankiety mogą się pojawić po kilku minutach oglądanego materiału i dotyczą one tego, czy podobało nam się dane video.
YouTube - co wpływa na zasięgi filmów
Fot.: Unsplash@CardMap

Jednak te czynniki nie są jedynymi elementami, na podstawie których YouTube poleca nam inne treści. Brane są pod uwagę również zainteresowania innych użytkowników, którzy oglądają podobne treści do nas.

Jeśli lubisz filmy dotyczące tenisa, a nasz system widzi, że inni użytkownicy je oglądający lubią też np. materiały jazzowe, to one też mogą zostać Ci polecone, nawet jeśli wcześniej żadnego nie oglądałeś tłumaczy YouTube.

Takie podejście może niektórych napawać obawami, że wpadną w niekorzystny dla nich algorytm treści o niskiej jakości, ale YouTube pracuje także nad udoskonaleniem tego elementu.

Dodatkowo, aby do użytkowników nie docierały treści z pogranicza tych niedozwolonych, z którymi nie do końca może sobie radzić system, weryfikacji dokonują pracownicy.

Oceniający pochodzą z całego świata i są szkoleni na podstawie zestawu szczegółowych, publicznie dostępnych wytycznych dotyczących oceny. Polegamy również na certyfikowanych ekspertach, takich jak lekarze, gdy treść obejmuje informacje zdrowotne tłumaczy YouTube.

Osoby odpowiadające za opinię o kontencie oceniają reputację kanału/twórcy na podstawie m.in. recenzji, rekomendacji, czy wpisów w Wikipedii.

Ogólnie rzecz ujmując, system YouTube został tak opracowany, aby trafiały do nas najlepiej dopasowane treści, a te niewnoszące wartościowych treści, a nawet szkodliwe dla użytkowników były możliwie jak najszybciej weryfikowane.

 


Źródło informacji: socialmediatoday.com

Źródło zdjęcia głównego: Unsplash@NordWood Themes

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
➡ Social Media Jobs ➡ https://bit.ly/2GB5MXs
➡ Advertising/PR Jobs ➡ https://bit.ly/1Puw3z5
➡ Marketing – Pierwsza Praca ➡ https://bit.ly/2F6uQU3
➡ Rocket Jobs > 10K ➡ https://bit.ly/2AkLuMn
➡ Sprzedaż cała Polska ➡ https://bit.ly/2RMpMIG
➡ Design cała Polska ➡ https://bit.ly/2JOIkFI
➡ Marketing, e-commerce, SEO/SEM ➡ http://bit.ly/32uFhsq
➡ Rocket Community ➡ https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
➡ https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
➡ https://www.instagram.com/rocketjobspolska

Starszy redaktor projektów specjalnych w Burda Media Polska

Redaktor naczelna RocketSpace.pl w latach 2021-2022.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze