Zmiany algorytmu Facebooka. Reklamodawcy testują wykluczenia grup tematycznych
Zmiany algorytmu Facebooka

Zmiany algorytmu Facebooka. Reklamodawcy testują wykluczenia grup tematycznych

W jaki sposób Facebook filtruje wiadomości, które pojawiają się na naszym feedzie? Aplikacja nie zdradza szczegółów algorytmu, ale ciągle udoskonala funkcję filtrowania tego, co chcemy oglądać. Facebook teraz pozwala niektórym użytkownikom wybrać częstotliwość pokazywania publikowanych treści w News Feed, a markom posty, obok których nie chcą pokazywać swoich reklam.

Facebook ogłosił, że właśnie trwa faza testowa zmian w algorytmie News Feed. Grupę testową stanowi niewielki odsetek użytkowników, którzy mogą sami dostosować, jak często pojawiają im się posty od konkretnych marek, stron, grup, czy wybranych znajomych.

Zmiany w algorytmie Facebooka

Facebook od kilku lat ciągle usprawnia działanie wyświetlanych treści. W 2015 platforma zaczęła kłaść nacisk na materiały udostępniane przez znajomych, a nie na te od marek, co przełożyło się na spadek organicznego zasięgu stron. W 2016 r. algorytm został dostosowany do działania mającego na celu faworyzowanie postów znajomych, a nie wydawców.

Kolejne zmiany zostały zapowiedziane w 2018 r., kiedy to zaczęto kłaść nacisk na treści, które wzbudzały zainteresowanie użytkowników. W 2020 z kolei Facebook zaczął wyróżniać materiały dobrej jakości z zaufanych źródeł.

Zobaczcie także: Nowość na Instagramie – teraz będziemy mogli usuwać zdjęcia z karuzeli!

Zmiany w algorytmie Facebooka

Teraz Facebook zapowiedział kolejne zmiany w obrębie widzianych treści. Użytkownicy będą mogli decydować o ich częstotliwości. W algorytmie zostaną wprowadzone też kluczowe zmiany w kontekście firm. Teraz będą mogły one decydować, w jakim kontekście będą wyświetlane ich reklamy.

Na razie grupa testowa klientów biznesowych, którzy swoje reklamy publikują w języku angielskim może wykluczać tematy z grup tematycznych takich jak: polityka i wiadomości, kwestie społeczne oraz przestępczość i tragedie, obok których nie chcą się wyświetlać. Pozwoli to reklamodawcom na zapanowanie nad tym, aby ich reklamy nie były kojarzone z tego typu materiałami.

Niestety Facebook zdradza tylko ogólne informacje o działaniu swojego algorytmu, więc trudno nam zaplanować działania, które sprawią, że konkretnie nasza strona będzie lepiej widoczna.


Źródło informacji: https://wersm.com/

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Timothy Hales Bennett