fbpx

Znane marki promują zachowanie odstępów

Marketing w dobie pandemii

Pandemia związana z COVID-19 przyniosła społeczeństwu wiele zmian. Wśród nich znalazły się obostrzenia dotyczące zbliżania się do innych osób, czyli zachowywania odstępów. Długo nie czekaliśmy na reakcję marek w tej kwestii, a w poniższym zestawieniu prezentujemy duże marki, które zmieniły swoje logo na czas pandemii.
  1. McDonald’s

Brazylijski oddział McDonald’sa opublikował na Facebooku grafikę z oddzielonymi “złotymi łukami”, które każdy kojarzy właśnie z tą marką. Autor publikacji zostawił pusty opis pod zdjęciem i może to sprawiło, że spotkało się z ogromnym zainteresowaniem. W ciągu tygodnia zdjęcie polubiło 316 tys. użytkowników, udostępniło 160 tys., a 27 tys. skomentowało tę akcję.

https://www.facebook.com/McDonaldsBrasil/photos/a.293025867402637/3032441983460998/

 

Z podobną akcją wystąpił indyjski oddział popularnego Maka.

https://www.instagram.com/p/B-Et2bFFALS/

Jednak pomimo kreatywnej zmiany w McDonald’s, nowe logo nie zostało przyjęte najlepiej. Nie trwało to długo, a użytkownicy Twittera zaczęli zwracać firmie uwagę, że prędzej oczekiwaliby od niej realnego wsparcia potrzebującym niż kampanii marketingowej, opartej na koronawirusie. Postawiony pod ścianą McDonald’s nie mógł zareagować inaczej, jak usunąć niekorzystną zmianę i wystosować oświadczenie. Napisali w nim: „Jako marka działająca w prawie 120 krajach, ponosimy wspólną odpowiedzialność za pomoc naszym społecznościom w potrzebie. Przepraszamy za jakiekolwiek nieporozumienie, które wyszło z zamiaru przypomnienia naszym klientom o znaczeniu dystansu społecznego w tych niepewnych czasach.”

  1. Coca-Cola

Coca-Cola nie została dłużna i także ruszyła z kampanią promującą pozostanie w domu. Oprócz zmiany loga – rozdzielenie każdej z liter Coca Cola – dołożyła świetny cytat: “Today, being apart is the best way of being together”.

https://twitter.com/CocaCola_NG/status/1241435858248531972

 

  1. Chiquita

Powyższe przykłady pokazały, jak znane marki zmieniły swoje logotypy, by wesprzeć akcję pozostawania w domu ze względu na pandemię koronawirusa. Elementy składowe logotypu Chiquity nie pozwoliły prawdopodobnie na to, żeby rozdzielić je jak to zrobił McDonald’s czy Coca-Cola, ale… nic nie stanęło na przeszkodzie, by z loga zniknęła kobieta – Miss Chiquita. Ona też postanowiła zostać w domu.

https://www.adweek.com/creativity/brand-marketing-promotes-social-distancing-covid-19-facts/

 

Nieoficjalne edycje logotypów

W sieci możemy znaleźć także przykłady działań społeczności grafików, którzy postanowili wziąć na tapet logotypy znanych marek. W ten sposób znaleźliśmy np. herby klubów piłkarskich, które przygotowano w wersji na czasy pandemii. Zobaczcie sami:

https://www.footyheadlines.com/2020/03/football-social-distancing-logos.html

 

Jure Tovrljan postanowił poddać edycji logotypy takich marek jak MasterCard, Starbucks czy NBA.

https://adage.com/creativity/work/jure-tovrljan-coronavirus-logos/2245061