fbpx

5 powodów, dla których nie możesz pominąć stories w swojej strategii marketingowej

Relacje na Instagramie ważniejsze niż myślisz!

Kiedy w 2013 roku twórcy Snapchata wprowadzili format Stories do swojej aplikacji, w sieci zawrzało. Głównie z tego względu, że idea treści, które mają zniknąć po 24h, praktycznie wszystkim wydawała się kompletnie bezcelowa. Bo po co się starać, skoro nikt tego po dobie nie zobaczy?
Jak się trochę później okazało – tego właśnie internauci potrzebowali. Po efemeryczny (ulotny) format zaczęły sięgać więc kolejne aplikacje – z Instagramem na czele.

Źródło: Socialbakers

Zastanawiasz się, czego tak naprawdę brakowało użytkownikowi w zwykłych postach w głównym Feedzie i co takiego mogą dać stories dla Twojego brandu? 

Mam dla Ciebie 5 wskazówek, które wprowadzą Cię w temat i przekonają do tego, że stories tak naprawdę nie opłaca się nie robić!

 

1. Interaktywne treści zbierające dużo większe zaangażowanie

Standardowa komunikacja na Facebooku czy Instagramie obecnie nie wystarczy. Nie dość, że organicznie jest się bardzo ciężko dostać do chociażby 10% naszych fanów, to w dodatku ich zaangażowanie również pozostawia wiele do życzenia. A my, w pełni oddani naszej marce, chcielibyśmy jej dać to, co najlepsze – wierną publiczność i autentyczne relacje z nią! 

Tak się składa, że stories nadają się do tego wprost idealnie – głównie dzięki łatwości nawigacji i możliwości klikania w różne dodane elementy. Zwykłe posty tego nie mają! Wykorzystaj więc dostępne naklejki i gify, aby podbić interaktywność wrzucanych treści, a przy okazji zdobyć cenny feedback od swoich fanów. Nie wiesz, jakie treści chcieliby oglądać na Twoich stories? Po prostu ich o to zapytaj!

 

Źródło: materiały własne

 

4. Zawalcz o uwagę swoich użytkowników – wykorzystaj cały ekran ich telefonów

Być może zauważyłeś swego rodzaju ewolucję w formacie postów na Facebooku – kiedyś większość z nich stanowiły prostokąty o wymiarach np. 1200×900. Obecnie to głównie kwadraty lub pionowe grafiki. Skąd ta zmiana? Sprawa jest tutaj prosta – z powodu walki o uwagę odbiorcy. Im więcej miejsca w Feedzie zajmuje dany post, tym większa szansa, że przykuje wzrok użytkownika.

Co na to stories? Zgarniają całą pulę, ponieważ zajmują 100% ekranu naszego telefonu i nie konkurują w danym momencie z żadnym innym komunikatem. Naszym zadaniem jest jedynie stworzyć na tyle interesującą treść, aby użytkownik nie przesunął palcem w lewo i nie opuścił zbyt szybko naszej relacji. To jednak da się zrobić!

 

 

3. Autentyczność, która sprzedaje 

W dobie idealnych zdjęć na Instagramie czy pięknie dopracowanych grafik na Facebooku, można zapomnieć o tym, co w procesie budowania marki, jest naprawdę ważne – autentyczności. Stories są formatem, który wprost idealnie wpasowuje się w ten trend i świetnie podbija wiarygodność naszych produktów czy usług. Relacje pokazujące życie marki od kuchni, proces pakowania produktu czy też wymyślania kolejnych odsłon danej kolekcji – przybliżają nas do naszej grupy docelowej. Czuje się ona wówczas częścią naszej historii, którą my w naturalny sposób opowiadamy. Zachęcam do nagrywania również „mówionych” stories, w których pokażemy, że jesteśmy najwierniejszymi ambasadorami własnej marki – nie ma lepszego sposobu na zbudowanie więzi z odbiorcami niż poprzez nagrywanie i mówienie dla nich „tu i teraz”!

 

4. Budowanie dobrych przyzwyczajeń – wróćcie jutro, bo będzie coś nowego!

Na początku wspomniałam, że pierwsze słowa krytyki wobec stories wprowadzonych przez Snapchata, dotyczyły ich ulotności i tego, że po 24h nikt już nie będzie miał okazji ich zobaczyć. Tak się jednak składa, że można przekuć to w doskonały atut!

Tworząc regularnie wartościowe i angażujące stories, wyrabiamy w naszych odbiorcach nawyk, aby wracali do nas każdego kolejnego dnia – bo codziennie pojawia się coś ciekawego! Oprócz tego, efemeryczne treści skłaniają też do codziennego odwiedzania profilu swojej ulubionej marki – tak, by nie przegapić niczego co opublikuje. Jest to kolejna cegiełka w budowaniu więzi i koleżeńskiej relacji z naszymi użytkownikami.

 

5. Wykorzystaj to, co jest obecnie najmocniej rozwijane i promowane

Na koniec czysto logiczna wskazówka – stories w każdym medium wyświetlają się na samej górze. Nie giną w aktualnościach w wodospadzie innych publikacji. Twój odbiorca ma zawsze do nich wygodny dostęp, a jeśli zbudujesz w nim dobry nawyk codziennego zaglądania do Twoich stories, zawsze będą się mu wyświetlać jako jedne z pierwszych.

Dodatkowo – jest to format najmocniej obecnie rozwijany przez platformy-matki. Nowe funkcjonalności, naklejki, opcje reklamowe… Próżno szukać miesiąca bez żadnych aktualizacji w storiesowym świecie. Przyznaj, że aż się więc prosi, żeby zacząć wykorzystywać tę przestrzeń zgodnie ze sztuką!

Źródło: materiały własne

 

Mam nadzieję, że dzięki tym wskazówkom temat stories stał Ci się trochę bliższy i masz już pierwsze pomysły, jak je wykorzystać. Trzymam kciuki i do zobaczenia on-line!

 

Autorką tekstu jest Justyna Mudło, Social Media Manager w MaxROY.agency.

Źródło ilustracji: canva.com