Znasz ich, bo dostarczają ci lunch, ale ta firma to coś więcej. Jak się pracuje w Wolt Polska?

Znasz ich, bo dostarczają ci lunch, ale ta firma to coś więcej. Jak się pracuje w Wolt Polska? fot. Wolt Polska

Wolt Polska to nie tylko usługi food delivery. Ta organizacja wspiera swoich użytkowników, pracowników oraz… lokalny biznes. O niuansach pracy dla pierwszej wśród najczęściej pobieranych aplikacji food delivery opowiedziała Agata Polityło – General Manager w Wolt Polska. Jak wygląda praca w Wolt Polska?

Nie jeden raz Wolt ratował nas z opresji, kiedy dopadał nas nocny głód. To jednak nie tylko usługi food delivery. Jak wygląda praca dla tej organizacji? O tym opowiada nam General Manager w Wolt Polska, Agata Polityło.

Jak wygląda praca w Wolt Polska? Wywiad z Agatą Polityło – General Manager w Wolt Polska

Co warto wiedzieć o firmie Wolt? Co wyróżnia ją na rynku?

Agata Polityło: Jako Wolt jesteśmy obecni na polskim rynku food delivery i q-commerce od 5 lat w 15 miastach i stale się rozwijamy. To, co nas wyróżnia, to innowacyjność. Jesteśmy pierwszą firmą na rynku delivery, która wprowadziła model subskrypcyjny i sprawiła, że ludzie go pokochali, np. oferując dostawy z McDonald’s.

Mamy silnie działające zaplecze retail – w aplikacji Wolt, oprócz zamawiania dań restauracyjnych, można robić zakupy z około tysiąca różnych sklepów. Ponadto oferujemy dodatkowe usługi, takie jak Wolt Drive – usługa kurierska na żądanie dla restauracji i sklepów czy Wolt for Work – oferta dla firm.

Na każdym etapie przykładamy też dużą wagę do jakości. Zależy nam na przygotowaniu dobrej oferty restauracji i sklepów dla klientów oraz na tym, aby aplikacja była przyjazna użytkownikom. Dlatego inwestujemy w support, czyli zespół pomagający użytkownikom, partnerom i kurierom w czasie rzeczywistym (celujemy, aby czas oczekiwania na odpowiedź nie był dłuższy niż 1 minuta!). Ponadto dbamy o jakość menu i zdjęć. Jesteśmy dla siebie wymagający jeśli chodzi o parametry operacyjne i budujemy mocny zespół rozwoju partnerów, który współpracuje na co dzień z restauratorami i sklepami, aby wspierać ich w rozwijaniu biznesu.

To wszystko przekłada się na oceny Wolt w sklepach z aplikacjami – mamy jedne z najwyższych ocen w kategorii aplikacji dowozowych, a ostatnio udało nam się wskoczyć na 1. miejsce wśród najczęściej pobieranych aplikacji food delivery.

Grupa pracowników z Wolt Polska
fot. Wolt Polska

Wolt Polska to nie tylko food delivery

Nad jakimi jeszcze projektami pracujecie?

Oprócz standardowej działalności, czyli rozwijania naszej oferty restauracji i sklepów partnerskich, pracujemy nad rozwojem usługi subskrypcyjnej Wolt +, usługi kurierskiej Wolt Drive oraz benefitu pracowniczego Wolt for Work. Dynamicznie się rozwijamy, wchodząc do nowych miast w Polsce. Planujemy też kilka projektów z zakresu zrównoważonego rozwoju. Łączymy zatem projekty związane z poszerzaniem naszego portfolio oraz dywersyfikacją usług. Chcemy robić tak, żeby było szybko, w korzystnych cenach, i ze świetnego portfolio restauracji i sklepów.

Jaka misja przyświeca twojej organizacji i jak dbacie w firmie o jej realizację w ramach kultury organizacyjnej?

Misję Wolt można opisać zdaniem „make cities better places to live”. Realizujemy ją na wszystkich poziomach. Chcemy wspierać naszych użytkowników, aby kwestie związane z posiłkami i zakupami były dla nich jak najprostsze. Z drugiej strony dbamy i wspieramy lokalny biznes, oferując im dostęp do lepszych narzędzi i większej liczby klientów. Z jeszcze innej strony, staramy się, aby partnerzy kurierscy, którzy z nami współpracują, mieli jak największą swobodę i elastyczność w codziennej pracy. Tak więc nasz komunikat kierujemy zarówno do mieszkańców, jak i przedsiębiorców czy usługodawców zamieszkujących miasta.

Ponadto jedną z naszych głównych wartości jest „excellence”. Czujemy się zobligowani do dostarczania najlepszej obsługi, jakości, aplikacji, a także do dbania o najwyższe standardy relacji pomiędzy nami a naszymi partnerami – restauracjami, sklepami i kurierami.

Praca w Wolt Polska

Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która szybko wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?

Rynek food delivery to stosunkowo nowa branża – tu nie ma instrukcji. Dlatego idealny(-a) kandydat(-ka) to osoba, która szybko się uczy i jest chętna do zgłębiania nowej wiedzy. Powinna być ciekawa świata, mająca na jego temat obserwacje i niebojąca się nimi dzielić, zwłaszcza w kontekście rynkowym. Doceniamy też umiejętność konstruowania feedbacku, a także go przyjmowanie i adaptowanie się do niego. Osobiście najbardziej cenię proaktywność i poczucie odpowiedzialności za swój obszar, tak zwany „ownership”. Staramy się tworzyć środowisko ludzi kreatywnych, z topową egzekucją, nastawionych na cel i rozwiązywanie problemów.

A jak wygląda ścieżka awansu? Czy każdy z współpracowników wie, co powinien zrobić, by otrzymać podwyżkę czy awans?

Każdy w naszej firmie widzi aktualnie otwarte pozycje z 27 różnych rynków i ma możliwość złożenia swojej kandydatury. Promujemy rozwój wewnątrz struktur firmowych, a każdy team lead jest odpowiedzialny za rozwój członków jego zespołu. Jesteśmy otwarci na sugestie i pomysły naszych współpracowników. Jeśli ktoś wykaże, że chce się rozwijać w konkretnym obszarze, proponujemy tej osobie ścieżki rozwoju w wybranym kierunku. A jest ich u nas całkiem sporo: od działu Support, gdzie poszukujemy Customer Support Asocciates, poprzez dział finansów, do działu Sales & Merchant Operations, gdzie pracuje się z naszymi partnerami. W ramach każdego z działów można rozwijać się w ścieżce specjalistycznej lub liderskiej. Stawiamy na kulturę i proaktywności i wymagamy też, aby nasz zespół proaktywnie myślał o tym, co dalej. Nasi pracownicy nabywają uniwersalne umiejętności, które mogą być wykorzystywane w różnych działach wewnętrznych. Dlatego mamy tak wiele historii transferów międzydziałowych, a także awansów na szczeble międzynarodowe.

Dwie młode kobiety na tle ściany z napisem Wolt
fot. Wolt Polska

Co pokaże przyszłość?

Gdzie zatem twoja organizacja będzie za kilka lat?

Dążymy do tego, by Wolt stał się ulubioną platformą do zamawiania dań i zakupów. Niezmiennie naszym priorytetem jest rozwój usług z zakresu quick commerce, a celem – dotarcie do jak największej liczby Polaków. Wierzymy w nasze wartości, które promują jakość, szybkość, zadowolenie – zarówno z naszej strony, jak i współpracujących z nami partnerów.

Za kilka lat rynek może być drastycznie inny niż dziś – ja wierzę w to, że convenience nas jeszcze zaskoczy i będziemy coraz większą wagę przykładać nie tylko do produktów, ale może i do usług?

Pani Agata Polityło ubrana na czarno na czarnym tle z uśmiechem podpiera brodę na dłoni.

Agata Polityło. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, swoją przygodę zawodową rozpoczynała w doradztwie strategicznym. W Wolt pracuje od początku obecności firmy w Polsce, zaczynając jako Operations Manager i dwa lata później obejmując zarządzanie polskim rynkiem jako General Manager Wolt w Polsce. Warto podkreślić, że jest najmłodszą General Manager w szeregach Wolt, co wraz z rozwojem biznesu Wolt przyniosło jej wyróżnienie w rankingu Forbes 30 under 30 w roku 2022. Jest szczególnie dumna z silnego wzrostu Wolt na polskim rynku w ostatnich latach i z rozwoju nowych usług, takich jak sektor retail, Wolt+ (usługa subskrypcyjna), Wolt Drive (flota kurierska) czy Wolt for Work (usługa dla pracodawców), a także z rozwoju i profesjonalizacji ludzi w zespole Wolt.

RocketSpace.pl

RocketSpace.pl to magazyn portalu pracy przyszłości – RocketJobs.pl. Misją RocketSpace.pl jest zwiększanie świadomości społecznej w kwestiach związanych z rynkiem pracy. Jesteśmy tam, gdzie każdy pracownik white collar. Śledzimy na bieżąco najnowsze trendy na rynku pracy.

Banner zachęcający do adopcji psów ze Schroniska

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze