3 pojęcia z zakresu e-commerce, które warto znać przed rozpoczęciem kampanii reklamowej
pojęcia ecommerce

3 pojęcia z zakresu e-commerce, które warto znać przed rozpoczęciem kampanii reklamowej

Zanim na dobre rozpoczniecie kampanię reklamową w internecie, musicie zapoznać się z najważniejszymi pojęciami, jakimi posługują się gracze na rynku e-commerce. Dziś nasz ekspert przybliży Wam 3 niezwykle ważne zagadnienia, jakimi są: SEO, fulfillment oraz omnichannel.

Odpowiednia reklama, szczególnie w świecie wirtualnym, pełnym konkurencji, pomaga docierać do szerokiego grona odbiorców i stopniowo rozkręcać biznes. Pojęcia opisujące strategie sprzedaży internetowej, jak również zapewniania dużej liczby odwiedzin sklepu internetowego wyjaśni Artur Przeradowski – ekspert branży eCommerce. Zrozumienie mechanizmów, jakimi rządzi się świat e-commerce, jest kwestią kluczową, która na równi z jakością oferowanych towarów i usług będzie ważyła na sukcesie przedsięwzięcia.

Search Engine Optimization (SEO)

Artur Przeradowski tak opisuje SEO: Jest to proces, który ma na celu osiągnięcie przez sklep internetowy jak najwyższej pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla wybranych fraz i słów kluczowych. Fundamentem skutecznego SEO jest odpowiednie dostosowanie sklepu pod kątem algorytmów wyszukiwarki. Odpowiednie SEO umożliwia zwiększenie ilości odwiedzin naszego sklepu.

Pojęcie SEO jest szeroko znane, nie tylko w świecie e-commerce. Optymalizacja wyników wyszukiwania sklepu internetowego w wyszukiwarce ma na celu pozycjonowanie go na bardzo wysokim miejscu wśród wszystkich linków, jakie klient otrzyma w odpowiedzi na wprowadzone przez niego zapytanie. Profesjonalne programy SEO pozwalają umieszczać na platformach sprzedażowych takie hasła lub frazy, które najczęściej pojawiają się wśród użytkowników przeglądarek szukających zarówno ogólnych, jak i specyficznych produktów. Algorytmy wyszukiwarki na pierwszych pozycjach umieszczają te strony, które zawierają optymalną ilość słów kluczowych.

Obecnie algorytmy takich wyszukiwarek, jak Google, sprawdzają nie tylko obecność fraz i wyrazów, ale również sposób ich użycia. Zawarte w pełnych zdaniach, odmienione prawidłowo przez przypadki oraz użyte w sposób nienachalny i naturalny w tekście, zapewnią o wiele wyższą pozycję w wynikach, niż miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Natomiast ciągłe powtarzanie tych samych słów kluczowych oraz tworzenie nienaturalnych zdań zaowocuje znacznie gorszym pozycjonowaniem Waszego sklepu.

Fulfillment

Artur Przeradowski, ekspert branży eCommerce, wyjaśnia, czym w praktyce jest fulfillment: Usługa polegająca na obsłudze zamówień ze sklepu internetowego przez zewnętrznego operatora. Jest oferowana przez firmy logistyczne, które mogą zająć się procesem obsługi zamówienia (od odbioru towaru od dostawcy po doręczenie do końcowego klienta). Wielu dostawców usługi fulfillment oferuje także obsługę reklamacji i zwrotów.

Dzięki prowadzeniu logistyki przez firmę zewnętrzną wszystkie kwestie związane z fizyczną obsługą zakupionego przez klientów towaru przestają spoczywać na barkach właściciela sklepu internetowego. Większość firm zajmujących się usługami z zakresu fulfillmentu posiada własne powierzchnie magazynowe oraz samodzielnie opracowuje pełen zakres logistyki. W ofertach tego typu przedsiębiorstw znajdują się różne propozycje obsługi, takie jak pakowanie, odbiór towarów od nadawcy i dostarczenie ich bezpośrednio do odbiorców.

Usługi częściowego lub kompleksowego fulfillmentu sprawdzą się nie tylko w przypadku średnich i dużych e-sklepów. Powierzenie zadań związanych bezpośrednio z fizyczną obsługą zamówień oraz magazynowaniem towarów firmie zewnętrznej pozwoli drobnym przedsiębiorcom na zrezygnowanie z osobistego najmu lokalu, w którym przechowywaliby artykuły, jak również zmniejszy liczbę pracowników niezbędnych do terminowej obsługi zamówień.

Zobaczcie także: Co to jest headless e-commerce?

Omnichannel

Według Artura Przeradowskiego omnichannel to jedna ze strategii sprzedaży internetowej, ścisłe powiązanie kilku kanałów sprzedaży (sklep internetowy, aplikacja, sklep stacjonarny itp.), pozwalające na maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Innymi słowy, jest to coraz szerzej wykorzystywana w e-commerce strategia, polegająca na docieraniu do klientów przy pomocy różnych kanałów sprzedaży oraz reklamy. 

Część przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie swojego biznesu dwutorowo – zarówno poprzez e-sklep, jak i stacjonarnie. Należy pamiętać, że jest to rozwiązanie zdecydowanie czasochłonne i wymagające sporych nakładów finansowych. Do najbardziej kosztownych aspektów takiej strategii należy jednoczesna obsługa platformy sprzedażowej i ponoszenie kosztów utrzymania lokalu, jak i zatrudnienie pracowników pracujących fizycznie w sklepie. Gdy dopiero rozkręcacie swój biznes i szukacie swojego miejsca na rynku, zasadnym wydaje się wybór wirtualnego kanału sprzedaży – do odbiorców możecie w takim przypadku dotrzeć zarówno przy pomocy dedykowanej platformy internetowej, własnej aplikacji, jak i mediów społecznościowych.

Omnichannel odnosi się również do metod dotarcia do potencjalnych klientów. Klasyczna reklama w formie np. banneru nie jest w tych czasach narzędziem wystarczającym do wybicia się na ogromnym rynku sprzedaży internetowej. Ponieważ kluczowe znaczenie ma pozycjonowanie stron poprzez SEO, wiele e-sklepów prowadzi własne blogi i zamieszcza na swoich stronach poradniki, w które w łatwy sposób można wpleść słowa i frazy kluczowe.

Zapoznanie się z językiem oraz zrozumienie podstawowych pojęć, jakimi będziecie operowali w świecie e-commerce pozwoli Wam na opracowanie i wdrożenie takich rozwiązań i strategii sprzedaży, które zapewnią szerokie grono odbiorców. Śledzenie najnowszych trendów i wdrażanie ich na własnej platformie zaowocuje sukcesem w wirtualnym świecie e-handlu.

________________________________________________________________________________________________

Źródło zdjęcia głównego: [email protected]JESHOOTS.COM

//