Jak rozwinąć skrzydła w branży Social Media? Naucz się Meta Ads

Jak rozwinąć skrzydła w branży Social Media? Naucz się Meta Ads fot. materiały Happy Parrots

Chcesz rozwijać się w branży social media, ale czujesz, że nie wiesz, który kierunek będzie najlepszy? Odpowiedzią na pytanie, w co warto zainwestować swój czas, jest Meta Ads. To właśnie poszerzenie umiejętności w tym zakresie może zaowocować lepiej płatną pracę i większymi możliwościami na rynku.

Rola social mediów w digital marketingu stale rośnie. Firmy coraz częściej korzystają z mediów społecznościowych jako głównego narzędzia do komunikacji z klientami, budowania marki i promowania produktów lub usług. Dzieje się tak z kilku powodów.

Dlaczego praca w social mediach to przyszłość?

Po pierwsze, media społecznościowe to nie tylko miejsce, gdzie ludzie spędzają swój czas wolny. To również główne źródło informacji o produktach, markach i usługach. Dlatego firmy zdają sobie sprawę, że obecność na platformach społecznościowych jest niezbędna do dotarcia do swoich klientów oraz budowania zaangażowania i lojalności wśród społeczności online. 

Po drugie, zaawansowane algorytmy zastosowane w aplikacjach social media, pozwalają – jak nigdy wcześniej – precyzyjnie docierać z przekazem reklamowym do milionów klientów. A to sprawia, że ten typ reklamy jest o wiele skuteczniejszy niż tradycyjna reklama w telewizji, radio czy outdoor.

Po trzecie, użytkownicy sieci, spędzają w social mediach coraz więcej czasu, a marketerzy wydają coraz większe kwoty na reklamę w social mediach. Tylko w 2022 roku było to aż 1,12 mld zł w samej Polsce. A najchętniej wybieraną platformą reklamową wśród mediów społecznościowych był Facebook, z którego skorzystało 89 proc. marketerów.

W związku ze wzrostem zaangażowania marek w komunikację w social mediach, a także wzrostem budżetów marketingowych przeznaczanych na reklamę w tym kanale zapotrzebowanie na Social Media Specjalistów rośnie.

Social media dziś. Konkurencja na rynku pracy rośnie

Dla wielu osób praca w social mediach to spełnienie marzeń. I nic dziwnego! Możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy, spędzanie całego dnia na przeglądaniu mediów społecznościowych w poszukiwaniu trendów. Kto by nie chciał tak pracować?

To wszystko sprawia, że konkurencja na rynku pracy stale rośnie, a specjalistów ds. social mediów przybywa w bardzo szybkim tempie. I pomimo tego, że branża social mediów rozwija się dynamicznie i ciągle powstają nowe miejsca pracy, to o pierwsze dobrze płatne zajęcie na początku może być trudno.

Czasami trzeba rywalizować z wieloma osobami, tak jak w przypadku rekrutacji agencji reklamowej Happy Parrots, podczas której na stanowisko Junior Social Media Specialist zgłosiło się niemal 2000 kandydatów! 

Dlatego też wiele osób chcących rozpocząć karierę w digital marketingu na stanowisku Social Media Specialist zastanawia się, czy aby na pewno warto inwestować swój czas w tę branżę?

Jak wyróżnić się i zdobyć dobrze płatną pracę w social mediach?

Coraz więcej osób decyduje się na karierę w tej branży. A to oznacza, że aby się wyróżnić, trzeba posiadać specjalistyczną wiedzę i umiejętności. Konieczne jest też własne portfolio udanych projektów stworzone jeszcze przed rozpoczęciem pierwszej pracy w zawodzie. 

Kiedy rozmawia się z właścicielami agencji reklamowych czy szefami działów marketingu w dużych firmach, często można usłyszeć, że dziś od Social Media Specjalisty oczekuje się czegoś więcej niż tylko kreowania treści. Rynek potrzebuje specjalistów, którzy rozumieją biznes i potrafią realnie wpłynąć na wyniki sprzedażowe firm. Jest to szczególnie ważne w czasie spowolnienia gospodarczego.

Dlatego też posiadanie dodatkowych kwalifikacji, takich jak znajomość platformy Meta Ads, może być kluczowe w zdobyciu pierwszej pracy lub zmienienia obecnej na lepiej płatną.

Częstym, naturalnym krokiem rozwoju na ścieżce zawodowej Social Media Specialist jest zmiana stanowiska na Meta Ads Specialist. A to może zaowocować podwyżką nawet o 100 proc.! Na portalu RocketJobs.pl znajdziesz ogłoszenia o pracę, gdzie Meta Ads Specialist może zarobić nawet kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie. Robi wrażenie, co?

Oferty pracy dla specjalistów Meta Ads w serwisie RocketJobs.pl
fot. screen z RocketJobs.pl

Kim jest specjalista Meta Ads?

Kim tak naprawdę jest Meta Ads Specialist i czym się zajmuje? Specjalista Meta Ads jest osobą odpowiedzialną za realizację płatnych kampanii reklamowych na Facebooku, Instagramie, Messengerze czy Whatsappie. Ma do swojej dyspozycji szereg opcji umożliwiających wybór grupy odbiorców, którzy zobaczą płatne treści. Jest także odpowiedzialny za koordynację lub tworzenie komunikatów reklamowych, które mogą przyjąć formę klasycznego facebookowego posta czy rolki na Instagramie. Dlatego też zostanie specjalistą Meta Ads bardzo często jest naturalnym krokiem rozwoju kariery przez osoby odpowiedzialne za komunikację w social mediach.

Pożądaną cechą Specjalisty Meta Ads jest również umiejętność analizowania danych. Aby bowiem tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, marketer powinien umieć korzystać ze statystyk, które udostępniają platformy reklamowe czy narzędzia analityczne. 

Kompetencje osoby odpowiedzialnej za tworzenie kampanii reklamowych są więc szersze niż klasycznego Specjalisty ds. Social Mediów. Jak zatem poszerzyć swoje kompetencje?

Jak nauczyć się Meta Ads od A do Z?

Świat digital marketingu zmienia się bardzo szybko, dlatego najlepszym sposobem nauki są kursy i warsztaty u doświadczonych praktyków. Ci chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami. Warto wybrać taki kurs, który umożliwi swobodne zadawanie pytań oraz zajęcia praktyczne w Menedżerze Reklam Meta Ads. Sama wiedza teoretyczna nie pozwoli rozpocząć pracy jako Specjalista Meta Ads. To praktyka jest niezbędna.

Jednym z certyfikowanych kursów online, z którymi warto się zapoznać jest Kurs Online: Kampanie reklamowe Meta Ads od A do Z! organizowany przez agencję reklamową Happy Parrots. Zajęcia teoretyczne i praktyczne poprowadzi Jakub Papuga z 8-letnim doświadczeniem w realizacji kampanii reklamowych Meta Ads.

Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się, jak wygląda praca Meta Ads Specialisty. Poznają możliwe ścieżki rozwoju zawodowego i zgłebią tajniki zaawansowanego targetowania reklam. Nauczą się też wykorzystywać taktyki i sztuczki komunikacyjne, instalować narzędzia analityczne. A także analizować wyniki kampanii reklamowych czy tworzyć lejki sprzedażowe dla różnych branż. Ponadto dowiedzą się, jak pozyskiwać zlecenia, a nawet zaplanują swoją karierę i stworzą własne portfolio pod okiem trenera kursu.

Reklama kursu Meta Ads od Happy Parrots
fot. kurs Meta Ads od Happy Parrots

Ten kurs to 24 godziny nauki online podczas zajęć na żywo. Po odbyciu zajęć uczestnicy przystąpią do egzaminu certyfikującego, co sprawia że sam certyfikat ma dużą wartość na rynku pracy.

Dla najlepszych studentów przewidziane są stypendia naukowe. To sprawia, że udział w kursie jest idealną okazją do rozwinięcia skrzydeł dla wszystkich ambitnych osób pracujących w branży social media.

Kariera w social mediach to dziś postawienie na naukę Meta Ads 

Zdobywanie specjalistycznej wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi platformy Meta Ads może być kluczowym czynnikiem w rozwoju kariery zawodowej w branży social mediów. Specjaliści posiadający zaawansowane umiejętności w zakresie realizacji kampanii reklamowych Meta Ads są coraz bardziej pożądani na rynku pracy. Mogą też liczyć na konkurencyjne wynagrodzenie oraz interesujące perspektywy rozwoju zawodowego. 

Dlatego warto zainwestować swój czas i wysiłek w naukę obsługi tej platformy reklamowej. To pomoże rozwinąć skrzydła w branży social mediów, zwiększyć swoje zarobki i osiągnąć sukces zawodowy.

CEO & Founder agencji reklamowej Happy Parrots

CEO & Founder agencji reklamowej Happy Parrots. Ekspert w dziedzinie Digital Marketingu z ponad 8 letnim doświadczeniem w płatnych kampaniach reklamowych Meta Ads. Doceniony w branży poprzez publikacje w najpopularniejszych portalach i czasopismach branżowych, takich jak: marketingibiznes.pl, dlahandlu.pl, sprawny.marketing czy Digital Now Magazine. Laureat w rankingu TOP 100 osobowości marketingu w 2024 roku. Aktywny trener Meta Ads oraz prowadzący zajęcia z kampanii reklamowych w social mediach na Uniwersytecie Jana Pawła II w Krakowie. Współpracował z ponad 150 markami, między innymi takimi jak: Maniewski, Edrone, Wisła Kraków, Enea, LVBET, BIK, Pierre Cardin czy 7Nutrition.

Banner kampanii #MisjaZmiana z Krzysztofem Stanowskim i Julką

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze