fbpx

Jak polska branża technologiczna zareagowała na koronawirusa?

Lista ciekawych akcji

Cieszy nas to, że polska branża technologiczna nie czekała aż ktoś rozwiąże nowe problemy, z którymi mierzy się wiele branż, szczególnie szpitale i zakłady opieki zdrowotnej, a sama wyszła z inicjatywą. Nie każda oferuje wsparcie finansowe, ale ważny jest gest bezpłatnego dzielenia się wiedzą, doświadczeniem i technologią. Postanowiliśmy zebrać pięć ciekawych akcji społecznych, zorganizowanych przez polskie firmy.

1. Wsparcie dla Szpitala

160 szpitali w systemie i 148 zaufanych koordynatorów. To liczby, które mówią wszystko o akcji zorganizowanej przez firmę Clorce. Jej zespół postanowił stworzyć narzędzie dla szpitali z całej Polski, które mogą zgłaszać zapotrzebowanie na konkretne środki ochrony osobistej. Dzięki temu, mieszkając w dowolnym miejscu w Polsce, możemy sprawdzić, czego dokładnie potrzebuje nasz szpital.

Wystarczy, że wybierzemy województwo, w którym mieszkamy, a zobaczymy listę szpitali zgłaszającą potrzeby na produkty. Oprócz nazwy potrzebnego środka, dostaniemy informację o zapotrzebowaniu na ilość oraz datę do kiedy powinien być dostarczony. Jeśli zdecydujemy się wesprzeć dany szpital, wystarczy, że zarejestrujemy się i zgłosimy wolontariuszowi chęć dostawy zgłoszonych produktów.

Więcej na ten temat tutaj.

2. Tech To The Rescue

W grupie siła, dlatego w czasie pandemii zebrać swoje siły w jednym miejscu i zaoferować pomoc bardziej potrzebującym. Taki cel przyświeca akcji społecznej Tech To The Rescue, która zbiera polskie firmy z branży IT chętne podzielić się swoim doświadczeniem z organizacjami NGO. Wystarczy, że opiszą swoje usługi, które mogą zaoferować w ramach bezpłatnej współpracy i podadzą dane kontaktowe.

Ten prosty krok spowoduje, że organizacja pożytku publicznego może skorzystać z usług specjalistów z branży IT, za darmo, by uratować swoją działalność. “Społecznościowy ruch łączący firmy informatyczne z organizacjami pozarządowymi na całym świecie” – jak czytamy na stronie – działa od kilku dni, a już zebrał 149 zgłoszeń od firm z branży IT. Wśród tych, które zaoferowały pomoc znalazły się m.in. Netguru, Chatbotize czy Vazco. Pomysłodawcą akcji jest Divante.co.

Więcej na ten temat tutaj.

3. Prześlij trochę wsparcia

Booksy, polska aplikacja do rezerwacji wizyt w branży beauty, szybko zareagowała na pandemię koronawirusa. Swoim klientom (głównie salonom fryzjerskim i kosmetycznym) zaproponowała pomoc w uzyskaniu wsparcia od klientów i fanów lokali. Za pośrednictwem Booksy mogą oni przekazać darowiznę, by m.in. zakłady fryzjerskie mogły przetrwać. Na ten cel, Booky stworzył specjalny landing page.

Na stronie akcji “Prześlij trochę wsparcia” znajdziemy także odpowiedzi na podstawowe pytania, przed którymi stoją właściciele salonów fryzjerskich. Według statystyk na stronie aż 90% salonów zostało już zamkniętych z powodu koronawirusa, blisko 300 tys. osób zostało pozbawionych możliwości zarabiania na swojej pasji, a 50% salonów zostanie zamkniętych na zawsze.

Więcej na ten temat tutaj.

4. Zrzutka

Niebywałym sukcesem okazały się m.in. dwie akcje prowadzone na Zrzutka.pl, których celem jest wsparcie polskich szpitali i ich pracowników. 11 tysięcy użytkowników portalu wsparło akcję #PosiłekDlaLekarza, której celem było zebranie 1 miliona złotych. Do dziś udało się spełnić 62% zakładanego celu. Siłą akcji było zarówno wsparcie pracowników służby zdrowia, ale też lokalnych restauracji, które za pieniądze ze zbiórki przygotowywały i dostarczały posiłki.

#PolskaWalczy to kolejna akcja społeczna na tym serwisie, która jest pewnego rodzaju reakcją na pandemię koronawirusa. Co ciekawe, stoi za nią operator serwisu Zrzutka.pl, zadowolony z sukcesu mniejszej akcji zakupu respiratora dla szpitala we Wrocławiu. W zaledwie kilkanaście godzin udało się zebrać wtedy 147 tysięcy złotych. W akcji #PolskaWalczy celem 1 000 000 złotych na zakup najważniejszych narzędzi do walki z koronawirusem.

Więcej na ten temat tutaj.

5. Niejadę

Niedawno pisaliśmy o światowych markach, które postanowiły zmodyfikować logo, by promować zachowanie spokoju i dostosowanie się do obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa. W tych ciężkich czasach marki postanowiły wyjść z inicjatywą, by przypominać nam o nowych zasadach naszego życia. W ten sposób chcą wesprzeć nas, klientów, w trudnych chwilach. Świetnie w tej sytuacji odnaleźli się twórcy aplikacji JakDojadę.pl.

JakDojadę.pl – polska aplikacja wskazująca drogę dotarcia do celu przy wykorzystaniu komunikacji miejskiej, szybko zareagowała na akcję modyfikowania profili marek. Z oficjalnego loga zniknęło słowo “jak”, które zostało zastąpione słowem “nie”. Dzięki temu z nazwy jakdojadę powstało niejade, by promować możliwie rzadkie poruszanie się komunikacją miejską. Zmiana spotkała się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników użytkowników aplikacji.

Więcej na ten temat tutaj.