Jakich kompetencji szuka się dziś w branży medialnej?

Jakich kompetencji szuka się dziś w branży medialnej? fot. Roman Samborskyi / Shutterstock.com

Transformacja roli działów HR w agencjach mediowych w ostatnich latach jest niezaprzeczalna. Od prostego znalezienia pracownika do kompleksowego zarządzania zasobami ludzkimi i budowania kultury organizacyjnej – to tylko niewielka część działań, jakimi zajmują się profesjonaliści ds. people & culture. Wraz ze zmianą pojawiają się pytania dotyczące brakujących na rynku specjalistów oraz kluczowych umiejętności. Jakie kompetencje są niezbędne na rynku mediowym?

EssenceMediacom jest agencją mediową, która tworzy przełomowe rozwiązania marketingowe dla marek dzięki wychodzeniu poza utarte schematy w zakresie potrzeb konsumentów, mediów, kreacji, innowacji, data&tech i analityki. EssenceMediacom należy do GroupM – grupy inwestycyjnej WPP zajmującej się mediami. Jednym z kluczowych wyzwań najbliższych miesięcy jest poszukiwanie ekspertów z obszaru agency planning, kogo szukamy i jak wygląda praca u nas opowiada Katarzyna Sierawska-Kociemba, HR Business Partner.

Rozmowa z Katarzyną Sierawską-Kociembą, HR Business Partner w EssenceMediacom Poland

W jaki sposób agencja mediowa wspiera rozwój pracowników w czasach szybko zmieniającej się technologii?

W naszej agencji nieustannie kierujemy się jedną z kluczowych wartości „learn every day”. To podejście jest głęboko zakorzenione w naszej kulturze firmowej. Nie tylko promuje ono ciągły rozwój osobisty, ale także stanowi fundament dla rozwoju całej organizacji. Wierzymy, że w dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie, kluczem do sukcesu jest elastyczność i zdolność do adaptacji. Dlatego też wspieramy naszych pracowników w rozwijaniu umiejętności i wiedzy na każdym etapie ich kariery. Niedawno wystartowaliśmy z wyjątkowym programem szkoleniowym Breakthrough Tools & Skills Academy . Celem jest umocnienie znajomości agencyjnych narzędzi i know-how wśród zespołów, żeby robić rzeczy lepiej, inaczej i móc wprowadzać innowacyjne rozwiązania dla klientów. Szkolenia będą prowadzone przez naszych znakomitych ekspertów z Działu Strategicznego oraz z Zespołów Produktowych.

Praca w EssenceMediacom

W budowaniu zespołów ważna jest siła współpracy i rozwój osobisty. Jak realizujecie to zadanie?

Jednym z głównych filarów naszej kultury organizacyjnej jest budowanie zespołów opartych na różnorodności doświadczeń, perspektyw i umiejętności. Tworzy to niepowtarzalną wartość dodaną, która pozwala nam osiągać wyjątkowe rezultaty. Stawiamy na otwartą komunikację, a także zachęcamy do dzielenia się wiedzą oraz pomysłami, niezależnie od stanowiska czy stażu pracy.

Co cenisz w EssenceMediacom?

W EssenceMediacom nie tylko budujemy nowoczesne narzędzia i strategie marketingowe, ale również tworzymy inspirujące środowisko pracy, w którym każdy pracownik może rozwijać się i realizować swoje pasje.

Praca w naszym zespole, takim jak MarTech w Business Science, oznacza być na bieżąco z najnowszymi trendami technologicznymi, rozwiązaniami dotyczącymi automatyzacji marketingu oraz z tematami związanymi z testowaniem rozwiązań opartych na danych first-party. Bardzo ciekawy jest zespół ekonometryczny, w którym nasi pracownicy mają szansę rozwijać się analitycznie i współpracować z klientami z różnych stron świata. Mamy wpływ na biznes największych światowych marek, takich jak The Coca-Cola Company czy Danone, ponieważ te marki tworzą strategie mediowe na podstawie wyników naszych modeli ekonometrycznych.

Praca w agencji mediowej oznacza bycie częścią dużego i zróżnicowanego zespołu. Możesz uczyć się od wielu różnorodnych osób, poznawać nowe kultury i międzynarodowe rynki.

Jak odnaleźć się na rynku pracy?

Jakie są kluczowe kompetencje na dzisiejszym rynku pracy?

Przede wszystkim zdolność poszukiwania nowych rozwiązań, wraz z umiejętnością adaptacji i elastyczności w szybko zmieniającym się środowisku biznesowym. Potrzebne są osoby, które potrafią być graczem zespołowym, a także umieją pracować z danymi. Ważne jest rozwijanie umiejętności przywódczych i myślenia strategicznego.

Co byś poradziła osobie, która rozważa aplikację do zespołu EssenceMediacom?

Jeśli zastanawiasz się nad aplikacją do jednego z zespołów, zadaj sobie pytanie, czy lubisz pracować z klientem. A jeśli tak, to z jakiej branży? Rozważ, jakie umiejętności chciałbyś/chciałabyś rozwijać, być może te strategiczne? Czy zależy ci na posiadaniu realnego wpływu na biznes? Zastanów się, czy preferujesz ścieżkę ekspercką czy menedżerską. Nie wahaj się zgłosić do nas – nie ma dobrych ani złych odpowiedzi na powyższe pytania. Dużo zależy od twoich oczekiwań, a my jesteśmy gotowi znaleźć dla ciebie odpowiednie miejsce w naszej organizacji.

Katarzyna Sierawska z prostą grzywką i okularami ubrana w brązowy golf z kolorową broszką w kształcie motyla

Katarzyna Sierawska-Kociemba, HR Business Partner EssenceMediacom Poland – od 2017 roku wkłada swoje serce w rozwój i wsparcie zespołów w ramach działu HR w EssenceMediacom i The&Partnership Limited (obecnie T&Pm), gdzie miała przyjemność zdobywać doświadczenie w szerokim zakresie działań związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi. Od administracji i prawa pracy, przez rekrutacje, po tworzenie i realizowanie szkoleń. Nieustannie rozwija kompetencje niezbędne do efektywnego wsparcia pracowników i zarządzania strukturą organizacyjną. Prywatnie spełnia się w roli mamy cudownego maluszka.

Internal & External Communication Projects Expert

Ekspertka w dziedzinie projektów komunikacyjnych wewnętrznych i zewnętrznych. Posiada ponad 9-letnie doświadczenie we współpracy z klientami i partnerami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Od kilku lat związana jest z marketingiem i zarządzaniem projektami, zdobywając cenne doświadczenie w employer brandingu i komunikacji. Bieganie to jej ulubione hobby, które pomaga jej utrzymać work-life balance.

Reklama Women in Tech

Czytaj także

Komentarze

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Zobacz wszystkie komentarze