fbpx
Fleets Twitter nowa funkcja

Nowa funkcja na Twitterze

Ćwierkane stories, czyli Fleets

Twórcy Twittera uruchamiają „Fleets” – narzędzie umożliwiające publikację treści, które automatycznie znikają z feeda po upływie 24 godzin. Brzmi znajomo? Zgadza się – mimo starań, nie doszukamy się w tym rozwiązaniu wielkiego powiewu świeżości.

Przedstawiciele serwisu na swoim blogu piszą, że rozszerzenie funkcjonalności podyktowane jest specyfiką ich produktu. Ich zdaniem wiele nieopublikowanych tweetów „umiera”, gdy autorzy w ostatnim momencie rezygnują z wrzucenia konkretnej treści w formie tradycyjnego, „permanentnego” postu. Jak sami piszą: „Celem Twittera jest wspomaganie debaty publicznej – to miejsce, w którym można dyskutować o tym, co aktualne. Jednak niektórzy z Was zwracają nam uwagę, że tweetowanie nie zawsze jest wygodne – wydaje się zbyt publiczne, trwałe i prowokuje do dyskusji czy retweetowania. Niestety, z tego powodu wiele tweetów pozostało w wersjach roboczych!”

Przeznaczenie „Fleets” streścili w swoim tweecie:

Twitter liczy, że Fleets zachęcą użytkowników do wrzucania spontanicznych postów bez możliwości publicznego komentowania. Trudno oprzeć się wrażeniu, że nowe rozwiązanie jest tak naprawdę kopią tego, co konkurencja w postaci Snapchata, Facebook Stories czy najpopularniejszych Instagram Stories oferuje od lat (a od niedawna także LinkedIn). 

Możliwości funkcji, jak na dzisiejsze standardy, także nie robią wrażenia. Ograniczają się do:
– fleetów tekstowych z możliwością zmiany koloru tekstu i tła,
– udostępniania na 24 godziny standardowych tweetów,
– publikacji zdjęcia lub krótkiego klipu wideo.

Nie ma tutaj żadnych efektów specjalnych czy narzędzi korzystających z rozszerzonej rzeczywistości, dostępnych na przykład w rozwiązaniu Instagrama. Twórcy Twittera zapowiadają wprowadzenie naklejek i funkcji transmisji na żywo w przyszłości, jednak nadal są to opcje oferowane przez konkurencję już od dłuższego czasu. 

Nowy „feature” będzie z pewnością ciekawym dodatkiem dla codziennych użytkowników serwisu, jednak trudno uznać go za rewolucję.

Twitterowe „stories”, testowane w wybranych krajach od marca tego roku, trafiły do głównego obiegu wczoraj, więc użytkownicy Androida i iOS powinni otrzymać aktualizacje w najbliższych dniach.

 

Autorem artykułu jest Mateusz Berg.

Źródła informacji: SocialMediaToday, Twitter Blog

Źródło grafiki: canva.com


📢 Zapraszamy także do naszych grup:
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska