Marketing kulinarny: TikTok otwiera restauracje. W menu viralowe dania
TikTok otwiera restauracje

Marketing kulinarny: TikTok otwiera restauracje. W menu viralowe dania

TikTok postanowił zrobić krok do przodu w marketingu kulinarnym i dodatkowo promować filmy oraz ich twórców w formie… dostaw popularnych w internecie dań do domu. Taką możliwość będą mieli mieszkańcy USA.

TikTok nawiązał współpracę z firmą Virtual Dining Concepts. W jej ramach zostanie uruchomiona sieć restauracji o nazwie TikTok Kitchen, a pierwsze punkty pojawią się już w marcu 2022 roku. Na początku możemy się spodziewać 300 restauracji, ale w następnych miesiącach planowane jest uruchomienie nawet 1000 kolejnych punktów.

Restauracje TikToka

Restauracje będą serwowały dania, które stały się viralem na TikToku. Menu będzie zmieniane raz na kwartał. Jak łatwo się domyślić, ich rotacja będzie wynikała ze zmieniających się trendów, choć niektóre dania mogą zostać wprowadzone na stałe.
Restauracje będą działały według „ghost kitchens”, czyli za ich wykonanie będą odpowiadali doświadczeni kucharze, ale dania będą serwowane wyłącznie na wynos.
Warto zaznaczyć, że ponoć TikTok będzie się dzielił zyskami z twórcami najbardziej viralowych przepisów, lecz jak będzie sprawdzał autorstwo? Tego na razie nie wiadomo.

Jakie dania zamówimy w restauracji TikToka?

Jaki przepis najpierw wam przychodzi do głowy, kiedy myślicie o daniach z TikToka? Jeśli jest to pieczony makaron z fetą i pomidorami, to trafiliście – to właśnie danie jako pierwsze zagości w menu restauracji TikToka.

@feelgoodfoodieBaked feta pasta with cherry tomatoes!! Recipe on blog • Inspired by @grilledcheesesocial 😘 ##tiktokpartner ##LearnOnTikTok ##fetapasta ##recipes♬ original sound – Feel Good Foodie

Poza tym możemy się spodziewać takich pozycji, jak burger, kukurydziane żeberka, czy makaronowe czipsy.

Marketing kulinarny trendem w 2022 roku?

Nie tylko w USA coraz więcej się mówi o food marketingu. W Polsce również coraz bardziej popularny staje się kulinarny marketing. Niedawno kulisami swojej pracy podzieliła się z nami Katarzyna Sójka, która stworzyła agencję beClou, zajmującą się właśnie tego typu działaniami.

Zapewne działania TikToka jeszcze mocniej zagrzeją internetowych twórców do działania. Chcielibyście, aby takie restauracje powstały również w Polsce?


Źródło zdjęcia głównego: [email protected]Olivier Bergeron

//