Jak przygotować swój profil na LinkedIn? Podpowiadamy
jak szukać pracy na linkedin
fot. Shutterstock.com / Roman Samborskyi

Jeśli szukasz pracy w branży IT, zadbaj o swój profil na LinkedInie. Podpowiadamy, jak to zrobić

Branża IT nieustająco rośnie. Specjaliści poszukujący pracy w firmach technologicznych, wykorzystują Internet jako narzędzie do znalezienia najlepszych ofert pracy. A jednym z najskuteczniejszych narzędzi do tego jest portal LinkedIn. Jak stworzyć profil na LinkedIn, aby zainteresować headhunterów z branży IT i dać się zauważyć? Podpowiadamy!

LinkedIn to miejsce, w którym spotykają się specjaliści z każdej branży, a w szczególności tej związanej z technologiami. To tutaj każdy z nich ma okazję wymieniać się doświadczeniami z kolegami po fachu, czerpać specjalistyczną wiedzę, a przede wszystkim znaleźć ciekawe oferty pracy. Z jednej strony LinkedIn jest pełen profili osób działających w branży IT (i wcale nie tylko tych aktywnie poszukujących pracy). Z kolei z drugiej, równie liczną grupą użytkowników LinkedIn są headhunterzy i rekruterzy. Dlatego, jeśli działasz w branży IT i szukasz ciekawych propozycji współpracy nie tylko z polskimi firmami – LinkedIn to miejsce wręcz stworzone dla ciebie.

Jak prawidłowo powinien wyglądać profil na LinkedIn specjalisty IT?

Zapewne nie będzie dla ciebie zaskoczeniem, że skuteczny profil na LinkedIn specjalisty IT powinien być kompletny. Tworząc konto, musisz pamiętać o podstawowych informacjach, które pokażą cię jako profesjonalistę. O czym warto pamiętać?

  • Uzupełnij podstawowe informacje, tj. dane kontaktowe, doświadczenie zawodowe i umiejętności, jakie posiadasz.
  • Napisz w nagłówku, jakie stanowisko zajmujesz. Nagłówek to miejsce, które pozwoli ci się wyróżnić, a jednocześnie umożliwi rekruterom znalezienie twojego profilu.
  • Dodaj swoje zdjęcie profilowe i zrób dobre pierwsze wrażenie. Co warto podkreślić, twoje zdjęcie powinno być adekwatne do stanowiska, jakie aktualnie zajmujesz lub chcesz w przyszłości objąć. Jeśli twój profil będzie uzupełniony wszystkimi niezbędnymi informacjami, a zdjęcie profilowe będzie pokazywać cię z drinkiem z palemką w ręku, mimo twoich starań, rekruterzy i osoby z branży mogą mieć mieszane odczucia co do twojego profesjonalizmu.
  • Działając w branży IT, wiesz, że znajomość języka angielskiego jest tak naprawdę podstawą. Dlatego, pokaż innym, że jesteś otwarty na międzynarodowe współprace. W jaki sposób? Dodając językową wersję swojego profilu. To doskonały sposób na to, by zaprezentować swoje umiejętności i otworzyć sobie drzwi do nowych, rozwojowych projektów, oferowanych przez międzynarodowe firmy z branży IT.

Na co specjaliści IT powinni zwracać uwagę, tworząc profile zawodowe na LinkedIn?

Decydując się na stworzenie osobistego profilu na LinkedIn, specjaliści IT powinni pamiętać o tym, że będzie to podstawowe (a być może nawet jedyne) źródło informacji dla potencjalnych pracodawców i rekruterów. Mając to w świadomości, warto skrócić proces rekrutacji i ułatwić headhunterom weryfikację profilu z wymaganiami firm, dla których poszukują specjalistów. Jak to zrobić?

  1. Dodaj krótki opis swoich zadań. To jedna z tych rzeczy, która może wyróżnić cię na tle innych aktywnych na LinkedIn specjalistów z branży IT. Na rozmowie rekrutacyjnej z pewnością zostaniesz zapytany o zakres twoich obowiązków. Wyprzedź oczekiwania rekruterów i daj im możliwość zapoznania się z twoimi umiejętnościami już na etapie poszukiwania odpowiednich kandydatów. Dzięki temu na pewno zostaniesz zauważony!
  2. Wypisz wszystkie znane ci technologie. Podkreśl swoje mocne strony. Pokaż, jakie kursy ukończyłeś i z jakich narzędzi oraz programów korzystasz lub korzystałeś na poprzednim stanowisku.
  3. Twoi poprzedni pracodawcy wystawili ci rekomendacje? Pochwal się nimi! Przecież wszyscy doskonale wiemy, że rekomendacje poprawiają wizerunek podczas rekrutacji. Jeśli możesz to zrobić, wykorzystaj to i zyskaj przewagę nad swoją konkurencją! Poproś byłego szefa lub kolegów z pracy o ocenę współpracy z tobą i o umieszczenie jej w specjalnym miejscu na twoim profilu na LinkedIn.
  4. Zaznacz w profilu otwartość na nowe propozycje zawodowe. Pozwoli to określić rekruterom twoją gotowość do wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym i z pewnością go przyspieszy.

Jak rekruterzy specjalistów IT wykorzystują LinkedIn?

Nie jest tajemnicą, że Internet i portale społecznościowe są skarbnicą wiedzy dla rekruterów. To na LinkedIn i Facebooku najczęściej poszukują specjalistów z branży IT. Jak to robią? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi, które możesz wykorzystać na swoją korzyść.

Używaj w profilu słów kluczowych

Rekruterzy szukają odpowiednich kandydatów, wykorzystując w searchu słowa kluczowe. Wyszukiwanie potencjalnych pracowników za pomocą imion i nazwisk jest niemalże niemożliwe. Bo skąd rekruter ma wiedzieć, że Jan Nowak jest programistą? Dlatego, aby dać się znaleźć, powinieneś wpisać w nagłówku swojego profilu słowa, które identyfikują cię z branżą, w jakiej działasz. Może to być np. nazwa stanowiska, jakie zajmujesz lub zajmowałeś w przeszłości. Możesz także dodać w nim swoje doświadczenie, podstawowe umiejętności (np. przy użyciu prostych haseł, np. język HTML czy JavaScript) – słowem wszystko to, co kojarzy się z twoją branżą.

Liczą się konkrety!

Postaraj się, aby twój profil zawierał konkretne informacje. Nie pisz długich wstępów do opisu swojej historii zawodowej. W zamian za to wyszczególnij od myślników swoje najważniejsze obowiązki. Podaj rekruterowi konkretne informacje i punkty zaczepienia, które przyciągną jego uwagę podczas pierwszego przeglądu twojego profilu, który ma na celu znalezienie kluczowych cech kandydata i porównanie ich z wymaganiami pracodawcy.

Chwal się i dziel się swoimi osiągnięciami

Podziel się swoimi projektami. Dodaj do profilu linki, kierujące do twoich publikacji lub profili na innych portalach branżowych. Rekruterzy, którzy ocenią twój profil jako zgodny z oczekiwaniami pracodawcy, chętnie w nie wejdą, by lepiej poznać twoje umiejętności i stworzyć odpowiednią rekomendację dla swojego klienta.

Sieć kontaktów potraktuj jak swoją wizytówkę

Sieć kontaktów na LinkedIn może służyć przede wszystkim do poszerzania twoich zawodowych możliwości. Jeśli zaprosisz do niej osoby związane z branżą IT, faktycznie tak będzie. Wartościowa (pod względem branży i adekwatnych do niej zainteresowań) sieć kontaktów jest ważna, ponieważ to dzięki niej możesz być na bieżąco z ciekawymi, nowymi ofertami pracy i nowinkami ze świata IT. To także źródło wiedzy na temat organizacji, w których chciałbyś pracować.

Aktualizuj swój profil na LinkedIn i pozwól rekruterom być na bieżąco

Aktywność na LinkedIn i odświeżanie informacji na temat twojej zawodowej drogi da rekruterowi jasny sygnał – jestem czynnym użytkownikiem profilu i jeśli napiszesz do mnie prywatną wiadomość, na pewno ci na nią odpiszę.


Klaudia Miłuch - Grupa Progres
fot. Klaudia Miłuch / Grupa Progres

Klaudia Miłuch. Magister psychologii, która już w trakcie studiów rozwijała swoje umiejętności w zakresie HR. Podstawą jej codziennej pracy jest Candidate Experience. Pomaga osiągać cele zawodowe talentom z różnych branż. W rekrutacji ceni transparentność, otwartą rozmowę oraz zaufanie.

 

 

 


Artykuł sponsorowany powstał we współpracy z Grupą Progres.

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock.com / Roman Samborskyi