Słownik pojęć SEO dla copywritera - plagiat, perswazja i inne

Słownik pojęć SEO dla copywritera

SEO copywriter to Twój zawód, lub chcesz rozpocząć przygodę z branżą pozycjonowania, ale niekoniecznie od strony optymalizacji technicznej, tylko w zakresie kreatywnego contentu? Poznaj słownik pojęć SEO, które ułatwią Twoją codzienną pracę i komunikację z klientami, współpracownikami, korektorami lub zleceniodawcami. 

Jadwiga DabińskaAutorką tekstu jest Jadwiga Dabińska – Team Leaderka działu Copywritingu w agencji Empressia. Choć powołanie do pisania odkryła wcześniej, to pracę w SEO copywritingu rozpoczęła w 2013 r. Od tego czasu jej misją jest wypełnianie Internetu wartościową treścią. Jako dziennikarka z wykształcenia i copywriterka z zawodu (oraz wyboru) cały czas rozwija warsztat pisarski i zgłębia zainteresowanie psychologią reklamy.


Dlaczego powstał ten słowniczek? Przede wszystkim dlatego, żeby terminologia z branży SEO nie zniechęciła dobrych pisarzy do tworzenia tekstów, a jednocześnie zachęciła ich do zgłębienia wiedzy o webwritingu. To również chęć pokazania, że SEO copywriting nie jest wyłącznie pisaniem, ale również skrupulatną pracą nad optymalizacją tekstu.

Słownik pojęć SEO dla copywritera to pomoc zarówno dla tych, którzy dopiero szukają swojej ścieżki w świecie copywritingu, jak i tych, którzy chcą przesiąść się z tradycyjnego dziennikarstwa, tworzenia krótkich formatów tekstowych czy storytellingu na teksty SEO. Bo SEO copywriting to niewątpliwie nasza przyszłość. Co więcej, wszystkie powyższe formaty można z SEO połączyć. Trzeba tylko wiedzieć, jak!

Zawód copywritera jest rozległy i swoim zasięgiem obejmuje mnóstwo zadań. Dla przykładu porównajmy agencję reklamową, prasową i SEO – pisarze w każdej z tych firm mają zupełnie inne zadania. W pierwszej kluczowym zadaniem kreatywnego copywritera może być wymyślanie haseł reklamowych, naming czy przygotowywanie treści do postów w mediach społecznościowych. W agencji prasowej redaktorzy mogą zajmować się pisaniem depesz czy współpracą z agencjami PR-owymi, do czego również przydaje się wiedza z copywritingu. W trzeciej agencji, skupionej na pozycjonowaniu stron internetowych, copywriter odgrywa istotną rolę w redagowaniu treści na serwisy www i blogi, kierując się zasadami SEO copywritingu.

W każdym z tych zawodów copywriter powinien znać inne pojęcia i terminologię. W agencji reklamowej dział kreatywny powinien znać różnicę między sloganem a claimem, niekoniecznie orientując się, czym jest anchor text. Z kolei SEO copywriter wcale nie musi znać definicji spadu drukarskiego, żeby napisać dobry tekst na stronę internetową.

Powyższych copywriterów rozróżnia nie tylko cel pisanych treści, charakter wypowiedzi oraz grupa docelowa, ale także zestaw pojęć, którymi operują w codziennej pracy. 

Zobaczcie także:  Copywriting – czego unikać w tekście, by go nie zaśmiecać? 5 niepotrzebnych nawyków copywriterskich

Słownik dla copywritera SEO

pojęcia z definicjami i komentarzami

A

Algorytmy Google – zaawansowany mechanizm służący do pobierania danych z indeksu wyszukiwania oraz wyświetlania wyników dla konkretnego zapytania. Algorytmy, na podstawie czynników rankingowych, ustalają pozycje i sposób wyświetlania stron internetowych w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Za pomocą algorytmów i czynników rankingowych wyszukiwarka Google analizuje zapytania wpisywane do wyszukiwarki, uporządkowuje dostępne zasoby i dostarcza listę wyników wyszukiwania według trafności stron do konkretnej frazy kluczowej. W SEO copywritingu jednym z ważniejszych algorytmów jest algorytm Panda (patrz: Panda).

ALT (właśc. atrybut ALT, ang. alternative text) – opis alternatywny obrazka. Znacznik w języku HTML stosowany do opisywania zawartości plików graficznych.

Anchor text – tekst, na który nałożone jest hiperłącze kierujące do konkretnej podstrony. Jest ułatwieniem zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i użytkownika, ponieważ zaledwie jednym kliknięciem przenosi się do innej podstrony (w obrębie tej samej domeny) bądź odwiedza zewnętrzną stronę (na innej domenie). Anchor text może przyjmować różne formy, które są uzależnione od celów link-buildera (anchor textem może być URL, nazwa firmy, konkretne słowo kluczowe w odmianie lub bez odmiany, a nawet wyrażenia CTA np. „kliknij tutaj” i inne). 

Komentarz: Jeżeli w wytycznych dostaniesz informację o tym, żeby w tekście SEO zawrzeć anchor na frazę, chodzi o to, żeby podlinkować konkretne wyrażenie kluczowe wskazanym odnośnikiem do strony internetowej.

Artykuł blogowy – tekst publikowany w prasie lub na stronie internetowej (zazwyczaj na blogu, w serwisie informacyjnym bądź na łamach magazynu online) przypominający artykuł z czasopisma drukowanego: ma tytuł i lead, jest podzielony na akapity oraz śródtytuły, opcjonalnie zawiera również obrazy, zdjęcia bądź infografiki. W zależności od rodzaju może przyjąć luźną formę lub być tekstem specjalistycznym/naukowym. W każdej formie powinien być zbudowany jak klasyczna rozprawka, tj. mieć wstęp, rozwinięcie i zakończenie.

Artykuł sponsorowany – tekst o podobnym wyglądzie i konstrukcji do artykułu blogowego, również publikowany w prasie lub internecie. Zazwyczaj utrzymywany w narracji reklamowo-sprzedażowej i publikowany w serwisach informacyjnych z oznaczeniem „artykuł sponsorowany”.

Autorskie prawa majątkowe – zbywalne uprawnienia o charakterze majątkowym. Ograniczone czasowo (po upływie 70 lat np. od śmierci autora).

Autorskie prawa osobiste – niezbywalne uprawnienie autorstwa do utworu. Nieograniczone czasowo. 

Komentarz: W praktyce powyższe prawa wyglądają to tak, że: jeżeli napiszesz tekst SEO na bloga zleceniodawcy, to według autorskich praw osobistych ten tekst zawsze będzie Twojego autorstwa (możesz zdecydować, czy chcesz, żeby tekst był podpisany Twoim imieniem i nazwiskiem, czy nie – wtedy tekst tworzysz jako ghostwriter). Nie możesz przenieść autorskich praw osobistych ani się ich zrzec. Przy zleceniu, za które otrzymasz jednorazową zapłatę, możesz z kolei przenieść autorskie prawa majątkowe, co uprawnia zleceniodawcę do korzystania z utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do wynagrodzenia za korzystanie z utworu. (art.  17. Dz.U.2021.1062)

B

B2B (komunikacja) – ang. business to business, czyli w dosłownym tłumaczeniu: biznes do biznesu.

B2C (komunikacja) – ang. business to customer, czyli w dosłownym tłumaczeniu: biznes do klienta.

Komentarz: Jeżeli otrzymasz zlecenie lub brief, w którym zostanie określony rodzaj komunikacji B2B lub B2C, dostosuj styl języka do grupy docelowej. W pierwszym przypadku (B2B) przedstaw informacje i zalety wynikające z korzystania z usługi lub produktu z perspektywy biznesu, przedsiębiorstwa czy konkretnej branży. W drugiej sytuacji (B2C) zastosuj techniki reklamowo-sprzedażowe i zawrzyj w tekście informacje przydatne indywidualnemu (często: pojedynczemu) użytkownikowi. 

Blogosfera – wszystkie serwisy blogowe tworzące społeczność lub sieć społeczną.

Brand – z angielskiego: marka. Słowo używane jako element profesjolektu marketerów.

Brief – dokument opowiadający o firmie, produkcie, usłudze, marce, wydarzeniu lub innej opisywanej sprawie oraz ważne informacje z perspektywy przeprowadzanej kampanii reklamowej. 

Komentarz: Jeżeli dostaniesz zlecenie na napisanie tekstu SEO, ale nie otrzymasz do niego żadnych materiałów źródłowych czy ważnych informacji do stworzenia dzieła, poproś o gotowy brief lub stwórz własny, który miałby wypełnić zleceniodawca. 

C

Case study – z angielskiego: studium przypadku. Opis konkretnego projektu, zawierający informacje o tym, co było celem prowadzonej kampanii, jakie działania zostały przeprowadzone oraz jakie efekty udało się wypracować.

Cloaking – z angielskiego: ukrywanie/maskowanie, czyli pokazywanie robotom indeksującym innej treści niż użytkownikom.

CMS – system zarządzania treścią, umożliwiający np. publikację artykułów blogowych na stronie internetowej. Najpopularniejszym CMS-em typu Open Source jest WordPress. 

Komentarz: Z zależności od zakresu obowiązków SEO copywritera, w zleceniu oprócz napisania tekstu może być również jego opublikowanie. Przed przyjęciem zlecenia upewnij się, że masz wystarczającą wiedzę i umiejętności, żeby opublikować tekst lub artykuł blogowy na stronie.

Content – z angielskiego: zawartość, treść. Może oznaczać każdy rodzaj treści na stronie internetowej: od tekstu, przez obrazy, po wideo.

Content marketing – z angielskiego: marketing treści. Strategia kreowania i dystrybucji treści, których celem jest zainteresowanie i zaangażowanie odbiorców. 

Copyrighting – zastrzeganie sobie prawa do autorstwa. 

Komentarz: Nie mylić z copywritingiem!

Copywriting – strategia pisania tekstów reklamowych, których celem jest zachęcenie użytkownika do wykonania konkretnej czynności.

CTA wezwanie do działania (ang. call to action), najczęściej słowne zachęcenie do konwersji połączone z wyróżniającym się przyciskiem, oknem lub banerem.

  • CTA w trybie rozkazującym w 2 os. l. poj.: 

Kup teraz!; 

Subskrybuj newsletter; 

Zadzwoń

  • CTA w czasie teraźniejszym w 1 os. l. poj.:

Kupuję

Zapisuję się

D

Deadline – z angielskiego: ostateczny termin, czyli umowna data wykonania zlecenia.

Długi ogon – (ang. long tail) w kontekście pozycjonowania stron internetowych to strategia zwiększania widoczności witryny na mniej konkurencyjne, a bardziej szczegółowe, niszowe lub regionalne frazy kluczowe, np. zamiast „meble skandynawskie” (3300 wyszukiwań/miesięcznie w Ahrefs) można zastosować frazę „meble skandynawskie do salonu” (350 wyszukiwań/miesięcznie w Ahrefs). 

Docs (właśc. Google Docs lub Dokumenty Google) – internetowy edytor tekstu do stworzenia i edycji tekstu w trybie online oraz offline.

Duplicate content – duplikat treści, czyli częściowe lub w pełni skopiowane treści oraz opublikowane na innej stronie internetowej. 

Duplikat wewnętrzny – duplikat treści w obrębie jednej strony.

Duplikat zewnętrzny – duplikat treści w obrębie różnych stron.

Dywersyfikacja słów kluczowych – zróżnicowanie w tekście zastosowanych wyrażeń.

Komentarz: Dywersyfikacja lub dywersyfikowanie słów kluczowych zwiększa szansę na pojawienie się strony internetowej również na inne wyrażenia, niż te podane w wytycznych. Zmniejsza ryzyko spamowania słowami kluczowymi (np. „włosy”). W efekcie pomaga także w budowie lepszego kontekstu całego artykułu lub opisu. Jeżeli piszesz tekst na konkretną frazę kluczową np. „kawa”, stosuj do niej synonimy i wyrazy bliskoznaczne („napój z ziaren”), idiomy („kawa na ławę”), kolokacje („mocna kawa”) i inne wyrażenia z nią związane, np. „espresso”, „cappuccino”, „arabica”, „ziarna”, „filiżanka”, „pobudzająca”, „aromatyczna”. 

E

Evergreen content – treści wiecznie żywe i ponadczasowe. 

F

Featured snippets – wyróżnione lub polecane fragmenty z odpowiedzią na zapytanie wpisane przez użytkownika w wyszukiwarkę Google. Dzięki trafnym i treściwym odpowiedzią na pytanie możliwe jest osiągnięcie tzw. pozycji zero. 

Formatowanie tekstu – uporządkowanie i wyrównanie tekstu w odpowiednim schemacie, podział na akapity, nagłówki i wyróżnienie fragmentów treści pogrubieniem (wyboldowaniem), kursywą, podkreśleniem, wypunktowaniem, numeracją itd.

Fraza kluczowa (ang. keyword, keyphrase) – wyrażenie znane również pod pojęciem „słowo kluczowe”, czyli słowo lub grupa słów, na które pozycjonowana jest strona internetowa. To hasła wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę.

G

GMF (właśc. Google Moja Firma) – wizytówka firmy wyświetlana w tekstowych wynikach wyszukiwania oraz w Mapach Google. 

Komentarz: W swojej karierze jako SEO copywriter możesz tworzyć opisy wizytówek w Google Moja Firma. Przed napisaniem takiej treści upewnij się jednak, jakie są aktualne wymagania oraz ograniczenia w takich opisów (liczba znaków czy to, że aktualnie w GMF nie można umieszczać skrótu „m.in.”, ponieważ system interpretuje zapis jako hiperłącze). 

Google – wyszukiwarka internetowa stworzona przez firmę Google LLC (dawniej Google Inc.).

Google Ads (dawniej Google Adwords) – system reklamowy Google wyświetlający płatne wyniki wyszukiwania.

Google Trends – usługa umożliwiająca wgląd w statystyki dotyczące trendów w wyszukiwarce internetowej Google.

Googlebot, inaczej robot Google – robot indeksujący w wyszukiwarce Google.

Grupa docelowa – klienci lub potencjalni klienci produktów czy usług, do których kierowane są komunikaty informacyjne bądź reklamowe. (Inaczej: target)

H

H1, H2, H3 (…) – nagłówki z określoną hierarchią. W tekstach SEO są alternatywą dla tradycyjnych tytułów, podtytułów, śródtytułów i nagłówków. H1 to nagłówek (headline) najwyższego rzędu. Im wyższa cyfra, tym niższa hierarchia nagłówka. W tekstach SEO nagłówki konkretnego rzędu oznacza się na różne sposoby: H2, H2:, h2 lub <h2> bądź zaznacza się je bezpośrednio z poziomu edytora tekstu.

H2H (komunikacja) – ang. human to human, czyli w dosłownym tłumaczenia: człowiek do człowieka.

Komentarz: (patrz B2B lub B2C)

Hiperłącze, hiperlink; link – odnośnik, który po kliknięciu pozwala przenieść się z jednego miejsca na stronie do drugiego (w obrębie tej samej strony lub na witrynę zewnętrzną). W praktyce źródłem linku może być tekst lub grafika, a miejscem docelowym konkretna strona internetowa lub wybrane miejsce w dokumencie.

Home (właśc. homepage) – strona główna serwisu internetowego.

J

Język korzyści – przedstawienie produktu, usługi lub idei w kontekście spełnienia określonych potrzeb potencjalnego klienta. 

Komentarz: Do wykorzystania potencjału języka korzyści przydatny okazuje się model cecha – zaleta – korzyść. Chcąc stworzyć opis produktowy złotego kubka, można napisać:

Klasyczny złoty kubek o uniwersalnym zastosowaniu.

lub

Designerski kubek w złotym kolorze i metalicznym wykończeniu wpisujący się w ponadczasowy styl glamour. Klasyczny kształt kubka wpływa na jego uniwersalne zastosowanie i możliwość parzenia w nim wszystkich ulubionych napojów. Złoty kubek wyróżnia się nie tylko funkcjami praktycznymi, ale również wpływa na wrażenia estetyczne i eleganckie uzupełnienie całego wnętrza.

K

k – tysiąc.

Komentarz: W wytycznych od zleceniodawcy możesz dostać informację: tekst na 10k zzs, co oznacza, że tekst ma mieć długość 10 000 (słownie: dziesięciu tysięcy) znaków ze spacjami. 

Kanibalizacja słów kluczowych – sytuacja, w której więcej niż jedna podstrona serwisu jest zoptymalizowana na to samo słowo kluczowe. 

Katalog SEO – serwis skupiający podstawowe informacje o firmach i odnośniki do ich stron internetowych (potocznie katalogami nazywa się krótkie opisy, które udostępnia się w tych serwisach).

Keyword Density – gęstość występowania słów kluczowych.

Keyword Stuffing – nadużywanie słów kluczowych i sztuczne nasycanie treści frazami.

KISS (ang. Keep It Simple, Stupid) – reguła dotycząca utrzymania prostoty, bez dodawania niepotrzebnych słów i wątków.

Konwersja – określona i oczekiwana czynność wykonywana przez użytkownika na stronie internetowej. Konwersją i mikrokonwersją może być zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego, kliknięcie przycisku, subskrypcja newslettera itd.

L

Landing page – z angielskiego: strona docelowa.

LanguageTool – narzędzie przeznaczone do podstawowej korekty językowej (alternatywą jest Ortograf.pl).

Lead – wstęp/krótka zajawka wprowadzająca do artykułu i zachęcająca do jego przeczytania. Znajduje się pod tytułem. 

Licencja – dokument prawny lub umowa, na podstawie której udziela się zleceniodawcy prawa do korzystania z dzieła. W przypadku udzielenia licencji autorskie prawa majątkowe nadal pozostają przy autorze.

Linkowanie wewnętrzne – proces umieszczania na stronie internetowej odnośników (linków; hiperłączy) do innych podstron znajdujących się w obrębie konkretnego serwisu. 

Lokalne SEO – sposób pozycjonowania strony internetowej na frazy odnoszące się do konkretnej lokalizacji (województwa, powiatu, miejscowości, osiedla itp.).

M

Meta description – krótki opis zawartości strony internetowej, który jest widoczny w wynikach wyszukiwania Google. Może zawierać w sobie frazy kluczowe i zachęcać użytkowników wyszukiwarki do odwiedzenia konkretnej strony. 

Meta tagi – znaczniki umieszczane w sekcji głównej HTML, służące do określenia tematyki swojej strony. Zalicza się do nich m.in. meta title lub description.

Meta title – krótki tytuł strony widoczny w wynikach wyszukiwania Google. 

Komentarz: W zleceniach dla SEO copywriterów często można natknąć się na zadanie napisania metadanych. Nie można mylić meta title z tytułem artykułu, opisu produktowego czy tekstu na kategorię.

N

Nagłówek – wyróżniony napis umieszczony nad tekstem. Może być zamiennie nazywany śródtytułem dzielącym długi tekst na części/sekcje. Nagłówki tworzą układ hierarchiczny (patrz: H1, H2, H3).

Nomenklatura – inaczej nazewnictwo.

O

One page – rodzaj witryny internetowej zawartej na jednej stronie, stanowiącej całość serwisu. Strony typu one page nie zawierają podstron ani kategorii.

Opis kategorii – tekst umieszczony na podstronie witryny internetowej skupiającej kategorię konkretnych produktów lub usług. W opisie kategorii należy przedstawić ofertę widoczną na podstronie. Ponadto w tekstach na kategorię warto stosować język korzyści, dzięki któremu wykorzystuje się potencjał sprzedażowy tej podstrony. To dzięki niej użytkownicy (czyli potencjalni klienci) mogą kliknąć wybrany produkt i go zakupić.

Komentarz: Nie należy rozumieć dosłownego znaczenia „opisu kategorii” jako opisania elementów znajdujących się w obrębie konkretnej podstrony. Warto pamiętać, że produkty zawarte w kategorii mogą się zmienić, a tekst pozostanie, dlatego najlepiej nie wymieniać konkretnych nazw produktów, elementów strony (jak filtry czy sposób sortowania).

Opis produktu – tekst przedstawiający sprzedawany produkt na stronie internetowej oraz zachęcający potencjalnego klienta do zakupu. Właściwie napisany, interesujący i oryginalny opis produktu może mieć bezpośredni wpływ na konwersję na witrynie.

P

Panda – w kontekście SEO algorytm Google, którego celem jest zwiększenie jakości wyników wyszukiwania, ograniczający jednocześnie widoczność stron, które prezentują treści zduplikowane i mało wartościowe z perspektywy użytkownika.

Persona – wizualizacja potencjalnego klienta/odbiorcy (stworzona na podstawie danych analitycznych, badań i intuicyjnych wyobrażeń), do której dopasowuje się komunikację marketingową.

Perswazja – technika przekonywania innych.

Plagiat – całościowe lub częściowe skopiowanie cudzej treści i przypisanie sobie autorstwa.

Pleonazm – wyrażenie, które składa się z wyrazów znaczących to samo lub prawie to samo, np. („tworzyć utwór”, „cofać się do tyłu”, „okres czasu”, „pełny komplet”, „akwen wodny” i inne).

Pozycjonowanie – grupa działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe.

Komentarz: Dla SEO copywritera pozycjonowanie zawsze będzie dotyczyło kontekstu optymalizacji stron internetowych. Nie mylić z pozycjonowaniem marki.

Przeglądarka – program, za którego pomocą wyświetla się strony internetowe. Do najpopularniejszych przeglądarek należą Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera oraz Safari. 

Komentarz: Nie mylić z wyszukiwarką.

R

Rankować – zdobywanie pozycji w wyszukiwarce Google (zamiennie, jednak błędnie, mówi się „rankingować”). Wyrażenie „rankować” pochodzi od angielskiego „rank”, a nie od polskiego „ranking”.

Research – poszukiwanie i zgłębianie informacji na konkretny temat. 

Ruch organiczny – ruch na stronie internetowej pozyskany z naturalnych (organicznych) wyników wyszukiwania (czyli nie z wyników płatnych/sponsorowanych).

S

Semantyczne słowa kluczowe (ang. Latent Semantic Indexing, w skrócie LSI) – wyrażenia powiązane semantycznie z frazą kluczową i budujące wokół niej właściwy kontekst, tj. synonimy, wyrazy bliskoznaczne, idiomy, kolokacje i inne (patrz: Dywersyfikacja słów kluczowych). 

Komentarz: Inny kontekst zbudujesz w tekście do frazy „zamek” dotyczącej zamku królewskiego, a inny dotyczący zamka w drzwiach, błyskawicznego, z piasku, dmuchanego lub innego. Semantyczne słowa kluczowe są bardzo przydatne nie tylko w pisaniu pod frazy będące homonimami (wyrazami o takim samym brzmieniu, ale innym znaczeniu), ale dla każdego słowa kluczowego.

SEO (ang. Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem silnika wyszukiwarki.

SEO copywriting – strategia pisania tekstów zoptymalizowanych pod wymagania wyszukiwarek internetowych. Celem SEO copywritingu jest pomoc w zwiększeniu widoczności strony internetowej na wybrane słowa kluczowe i udzielenie odpowiedzi na wpisane w wyszukiwarkę zapytanie. SEO copywriting polega na pisaniu wartościowych, merytorycznych i poprawnych pod względem językowym tekstów, naturalnym nasyceniu ich słowami kluczowymi oraz sformatowaniu treści zgodnie z zasadami SEO.

SERP (ang. Search Engine Results Page) – strona wyników wyszukiwania odpowiadających na zapytanie/wyrażenie wpisane przez użytkownika do wyszukiwarki.

SPAM – niechciane lub niepotrzebne wiadomości.k

Synonimizacja treści – przeredagowanie tekstu z zachowaniem sensu merytorycznego, jednak z użyciem innych słów (wyrazów bliskoznacznych lub synonimów). Zabieg stosowany zazwyczaj w opisach produktowych, w celu uniknięcia duplikatu wewnętrznego. 

Komentarz z przymrużeniem oka: W korzystaniu ze słownika synonimów warto zachować umiar. W przeciwnym razie można narazić się na kompromitację, jak Joey z serialu „Przyjaciele”, który, chcąc napisać o swoich przyjaciołach „ciepli ludzie o wielkich sercach”, po zastosowaniu leksykonu napisał: „tropikalni homo sapiens o pełnowymiarowej pompie tętniczej” 🙂

T

Thin content – teksty o niskiej wartości dla użytkownika; zwykle zduplikowane, zawierające błędne informacje, przesycone słowami kluczowymi i bez zawartości merytorycznej.

U

Unikatowe treści – teksty oryginalne, niebędące duplikatem wewnętrznym ani zewnętrznym.

Komentarz: Często w środowisku SEO oryginalne treści błędnie uznaje się jako „teksty unikalne”. Językoznawcy krytykują stosowanie tego wyrażenia w tym kontekście (ze względu na budowę słowotwórczą – „taki, który daje się unikać”), dlatego bezpieczniej używać słowa „unikatowe” lub jego synonimu „oryginalne”.

W

Widget (widżet) produktowy – graficzne przedstawienie produktów w tekście, najczęściej w formie kafelków z przypisanymi linkami (hiperłączami, odnośnikami) do podstrony docelowej, tj. karty produktowej.

Wyszukiwarka – program, za którego pomocą wyszukuje się listę stron internetowych, na których znajdują się informacje wpisane do okna wyszukiwarki (czyli słowa kluczowe). Do najpopularniejszych wyszukiwarek należą Google, Bing, Yahoo, Baidu oraz Yandex. 

Komentarz: Nie mylić z przeglądarką.

Z

zbs – dosłownie: znaki bez spacji.

zzs – dosłownie: znaki ze spacjami.


Źródło zdjęcia głównego:  [email protected] Riggins

 

📢 Zapraszamy także do naszych grup:
NOWA! Praca: Project Manager, Product Owner  https://bit.ly/2Whg3QN
 Social Media Jobs  https://bit.ly/2GB5MXs
 Advertising/PR Jobs  https://bit.ly/1Puw3z5
 Marketing – Pierwsza Praca  https://bit.ly/2F6uQU3
 Rocket Jobs > 10K  https://bit.ly/2AkLuMn
 Sprzedaż cała Polska  https://bit.ly/2RMpMIG
 Design cała Polska  https://bit.ly/2JOIkFI
 Marketing, e-commerce, SEO/SEM  http://bit.ly/32uFhsq
 Rocket Community  https://bit.ly/2PQofkI

🚀 na nasz fanpage:
https://www.facebook.com/RocketJobsPolska

💪 na naszego LinkedIna:
 https://www.linkedin.com/company/rocket-jobs

😎 oraz na naszego Instagrama:
 https://www.instagram.com/rocketjobspolska